Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 18 apr 2024, 19:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014, 21:51 
Sinds vanochtend merk ik dat mijn kleppendeksel ontluchting erger is gaan blazen,
Die hoort eigenlijk bij je turbo ergens erin te gaan volgens mij ! ?
Maar bij mij zit die met een slang naar beneden onder bij me chassis , normaal blaast deze een beetje wel , maar nu rookt deze als een malle , tis nu te koud voor uitgebreid te gaan kijken of er wat verstopt zit maar iets gaat er niet goed !!!
Iemand enig idee wat er mis is?
Verder loopt die normaal en geen gekke dingen !?!?

Groetjes. Sander



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/12/2014 19:54 door sander "one10".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014, 23:45 
Heeft ie dat misschien niet altijd al gedaan en merk je het nu omdat het kouder is en is het gewoon waterdamp is wat eerst uit het blok en olie moet? Eens goed warm rijden zodat ook de olie goed op temp is?

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 11:21 
Hallo jan

Nee heb er een flink eind mee gereden gisteren , is absoluut geen vocht .
Hij was gisteren bij thuis komst. Goed warm en blies. Nog steeds erg

Groet sander


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 11:55 
Even ter aanvulling
Bij stationair en optrekken een grote grijze rookwolk onder zn auto
De uitlaat vertoont geen tot nagenoeg geen rook
Geen olie gebruik of verlies van vermogen
Tussen de 40 en 80 km een grijze rookwaas achter zn wagen die niet echt stonk
Het is geen stoom dan had hij wel met temperatuur problemen komen te staan




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 12:12 
Klopt helemaal Evert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 12:23 
Als ji het was die gisteren een hele tijd voor me reed bij de Veluwe rit, dan klopt Evert's beschrijving goed... Ik dacht dat je de standkachel aan had, maar vroeg me wel af wat je dan als brandstof gebruikt grinning smiley


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 12:25 
Klopt Vincent , was niet mijn kachel helaas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 12:26 
En heb de foto's. Al gezien erg gaaf


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 13:08 
Sander,

Als ik naar een 300tdi kijk, zie ik vanuit het kleppendeksel 2 leidinkjes naar "onder" weglopen, deze zitten beide aan de linkerkant (als je voor de auto staat, dus bij de bumper). 1 leiding (tussen cilinder 2 en 3) gaat via een filter richting het carter (komt naar binnen tussen vacuĆ¼mpomp en opvoerpomp) en 1 leiding (tussen cilinder 1 en 2) gaat terug het blok in, maar komt hoger erin (zeg maar op hoogte van de brandstofpomp). Er gaat aan die kant geen leiding zomaar naar beneden. Kan het zijn dat er een leiding los is gegaan?

Aan de andere zijde zitten er op het kleppendeksel van een 300tdi helemaal geen aansluitingen.

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 13:27 
is dit wel orgineel wat je schrijft.
een 300tdi heeft op de kleppendeksel een sicloon potje zitten,
overdruk uit kleppendeksel komt hier terecht, olie en gas wordt gescheiden, olie gaat terug naar carter via onderste aansluiting en damp gaat via bovenste aansluiting naar luchtfilterslang.

google afbeelding err1471

onder het rijden kun je hem dus niet zien dampen, wel blauwe uitlaat gassen
gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 15:18 
Als het na een lange rit ook zo is, je geen koelwater verlies hebt dan is compressie meten misschien een goed om te kijken welke cilinder misschien lekt naar het carter in en hoeveel.

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 15:22 
Ga ik zeker doen jan
Auto moet alleen nog naar Dordrecht toe
Ben nu nog in Bovenkarspel
Kan ik nu even weinig doen
Dus de regelmachine maar eens op gang slingeren


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 15:31 
Ai das nog balen zeg. Niet meer rijdbaar? Succes met de reparatie .

Groet Jan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2014 13:33 door JanTD5.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 15:32 
Toch gek. Jij was er gisteren ook bij de rit in Putten. Heb er dus helemaal geen gezicht bij confused smiley

Groet Jan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/12/2014 13:32 door JanTD5.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 15:51 
Ik heb pas een 200 tdi gerepareerd, die had een kapotte koppakking tussen cylinder en oliekanaal, had dus ontzettend hoge carterdruk, maar geen koelwater of olieverbruik. Ik zou eerst de slangen aansluiten zoals het hoort, dus niet onder de auto uit laten lopen, dat is slecht voor het milieu en voor ons imago. En daarna nog 's kijken hoe het met de carterdruk is, bij een 300 tdi is die normaal heel laag, mits je motor in goede staat van onderhoud is, kleppen stellen scheelt ook behoorlijk wat.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 16:09 
JanTD5 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch gek. Jij was er gisteren ook bij de rit in
> Putten. Heb er dus helemaal geen gezicht bij confused smiley
>
> Groet Jan


Haha, van de gezichten heb ik geen fotos gemaakt, van de laro's wel : )

Hier kun je goed zien dat 'ie van onder flink rookt, lijkt inderdaad wel een standkachel - tenminste, wat de plaats van de uitlaat betreft, die van mij zit daar ook, maar die rookt vrijwel niet (de kachel niet, en gelukkig de motor ook niet - behouden de normale pluim bij flink "gassen" ).




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 16:22 
Das idd flink wat rook sad smiley Maar alles is op te lossen zeggen ze winking smiley

Vroeger was er toch nig een smoelenboek aan dit prikbord gekoppeld?

Groet Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 18:30 
Auto is net afgevoerd door ANWB
Hij gaat terug naar Dordrecht waar we m gaan repareren
Durfde niet nog eens 150km te rijden


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 18:56 
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb pas een 200 tdi gerepareerd, die had een
> kapotte koppakking tussen cylinder en oliekanaal,
> had dus ontzettend hoge carterdruk, maar geen
> koelwater of olieverbruik. Ik zou eerst de slangen
> aansluiten zoals het hoort, dus niet onder de auto
> uit laten lopen, dat is slecht voor het milieu en
> voor ons imago. En daarna nog 's kijken hoe het
> met de carterdruk is, bij een 300 tdi is die
> normaal heel laag, mits je motor in goede staat
> van onderhoud is, kleppen stellen scheelt ook
> behoorlijk wat.

Motor is goed onderhouden Bart , slang vanaf kleppndeksel komt van het zwarte potje , die slang gaat normaliter naar je turbo !? , bij de ombouw was de slang in luchtfilter gestoken was ook nog niet goede oplossing , deze slang was tijdelijk , ik had al een catchcan liggen ervoor , maar goed we gaan eerst de kop maar eens lichten om te kijken wat er loos is , eerst compressie meten , we gaan verder op onderzoek uit.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 19:02 
Hoi Pascal,

Ja, klopt wat je schrijft, ik was te snel. Inderdaad komen uit het filter wat tegen het kleppendeksel aanzit 2 leidingen: 1 naar onderen (olie retour) en 1 gas afvoer.

Arthur


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 dec 2014, 21:06 
Ik had dit probleem ook.
Het cycloonfilter heb ik vervangen voor een zelfgemaakt filter, ik wil geen olie naar de turboinlaat hebben.
Het kleppen stellen bij de 300 tdi moet eenvoudig zijn, echter is mijn ervaring toch wel anders.
Ik ben adsoluut geen beginnend sleutelaar.
Om de kleppen exact te kunnen stellen heb ik een meetklokje gebruikt waarmee ik het exacte tuimelmoment kan meten.
Na dit stellen had ik bijna geen carterdruk meer en liep het blok als een zonnetje.
Dus stel eerst je kleppen en ga dan pas sleutelen!

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014, 11:33 
Hallo timo

Ik wilde ook eerst compressie gaan meten en kleppen gaan stellen .
Als daarna de carterdruk nog steeds hoog is gaat de kop er af , lees van allerlei dingen die mogelijk
Zijn bij dit soort symptomen , dus word vervolgd.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.