Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 17 apr 2024, 01:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 13:09 
Het is hier in het verleden weleens voorbij gekomen, maar ik ben benieuwd of er inmiddels meer mensen hier een jonge 110 v8 rijden, bouwjaar na 1994.

Ik weet van nog 2 110s, 1 daarvan is door special vehicles gebouwd.

Zelf rijd ik een 110 v8 van 1996, van de special vehicles produktielijn, geleverd naar Jordanie, lekker weer en geen strooizout gezien, 70,000 miles in het zand rondgereden, links gestuurd, nu 3 jaar in mijn bezit.Na thuiskomst 3 grote emmers woestijnzand overal tussen vandaan geveegd en weer helemaal nieuw.

Af fabriek met airco en 2e benzinetank onder de passagiers stoel.

Inmiddels helemaal aangepast naar eigen wensen;

nieuwe 3.9 EFI (compleet gereviseerd met rpi onderdelen)
nieuwe ZF automaat van ashcroft
nieuwe Borg Warner tussenbak van ashcroft
custom made radiateur met koelers voor automaat en motor
aparte oliekoeler voor automaat
50th anniversary tunnel van ashcroft
gereviseerde achteras
G3 gasinstallatie (ook op kenteken G3)
nieuwe kats
4 stoelen uit discovery in half leer

en eigenlijk nog steeds niet klaar....................

Sinds aanschaf 15.000 km gereden maar overweeg om hem te verkopen aangezien ik nu meer zal gaan rijden en 50.000 in een 110 gaat me mijn rug kosten.
Dikke kans dat ik er volgende week weer anders over denk, maar overweeg een MG ZT-T met mustang v8 aan te schaffen.

Ben benieuwd of er nog meer rondrijden!

Fijne feestdagen voor iedereen.

Eduard



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/12/2014 14:19 door eduard.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 13:19 
Eduard, je bent wel een echte! Een muscle-car zoals een ZT-T is zéér gaaf!! Maar de 110 moet je erbij houden eigenlijk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 13:25 
Ik heb een 110V8 uit 1997. Gemaakt voor Saoudie-Arabie en in 2005 naar Nederland gekomen. Is een gewone 3.5 met SU-carb's.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 13:25 
Hallo,

Eduard,

Als ik vragen mag, bij wie heb je de G3 gas-installatie laten inbouwen (met G3 goedkeuring)
heb zelf een 50th Anniversary met G3 installatie, ingebouwd bij Vogels, maar deze zeggen dat je geen G3 op kenteken krijgt, daar er geen Type goedkeuring voor G3 op de defender is afgegeven. Kan me zelf niet voorstellen dat het met het type auto te maken heeft.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 13:29 
Hallo Bart,

Ja een ZT met v8 is het natuurlijk helemaal, een compleet overbodige auto met heel veel v8 gegorgel!

In Nederland zijn er niet zoveel te vinden, in engeland daarentegen staan ze nog regelmatig te koop met niet al te veel mijlen.

Heeft er hier trouwens ervaring met de MG ZT of Rover 75 met de mustang v8?

En ja mijn 110 verkopen, ik weet het niet, zit al zoveel werk en tijd in.

Ik rij er nu een tijdje mee rond, vanaf dat ik de nieuwe v8 er in heb zitten, had ik altijd een rare rilling in de auto zitten, ook bij stationair.
Werkelijk alles gedaan om het eruit te krijgen, niets hielp, wat blijkt nu, de nieuwe motorsteun rubbers waren van een K kwaliteit, gisteren een paar nieuwe gemonteerd en al een wereld van verschil, nu nog de rubbers aan de bakken vervangen.

Tip voor iedereen: koop alleen orgineel LR rubbers en geen imitatie van bijvoorbeeld britpart of zo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/12/2014 12:10 door eduard.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 13:34 
Dat is er weer 1 bij.

Ik had ook een 3.5 met Su, bij de RDW keuring geen problemen, engelse MOT ook overgenomen.
Totdat ik een half jaar later voor de apk ging...............
Voldeed niet aan de emissie eisen voor een 96er, dus de edelbrock die ik ondertussen had gemonteerd er weer af en efi erop, verder geen problemen.

Ik weet van nog een v8 uit 96 en die is nog in een periode ingevoerd (voor 2008 geloof ik) dat er een aantekening op het kenteken kwam met betrekking tot de emissie eisen en die komt telkens moeiteloos door de keuring met SUs


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 13:39 
Dat klopt wat je zegt, bij de rdw heb ik voor montage van de g3 installatie nog navraag gedaan, daar is mij ook verteld dat mijn 110 geen typegoedkeuring had en dus op kenteken ook geen G3 zou krijgen.

In 96 bestond de 110 met v8 niet meer in Nederland, dus geen typegoedkeuring, hartstikke krom natuurlijk, voor de apk moet je wel aan de milieu eisen voldoen, maar je hebt geen typegoedkeuring?

In elk geval hebben ze bij de rdw zitten slapen want ik heb gewoon g3 op kenteken, maar dat had de lpg boer al wel en beetje voorspeld.

Ik heb mijn installatie in maurik laten inbouwen, goed bedrijf, netjes gemonteerd, maar wel €3000 in zijn achteruit.(was het geld ruim waard, toto nu toe probleemloos rijden)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 15:38 
Op mijn kentekenbewijs staat de aantekening: Voertuig niet voorzien van een emissiebestrijdingssysteem


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 15:45 
Dat bedoel ik dus, voordat ik mijn 110 invoerde, heb ik nog gekeken hoe het zat met de toelating, echter kort voordat ik mijn 110 invoerde, bleek de wetgeving omtrent emissie eisen voor ingevoerde auto's te zijn gewijzigd.

Dus ik had toen een auto die wel een kenteken kreeg maar toch niet voldeed aan de emissie eisen en officieel geen typegoedkeuring heeft en dus ook geen g3 op kenteken zou mogen krijgen, allah zij dank zaten ze te slapen bij de rdw en kreeg ik toch g3 op kenteken (niet dat dat nou zoveel verschil maakt, maar het gaat om het principe).

Heb jij trouwens een rode 110 met roolkooi?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/12/2014 13:57 door eduard.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 15:47 
Zat nog eens te denken, jouw 90 is officieel toch in nederland leverbaar geweest en na 1996?

Dat betekent dat je een typegoedkeuring hebt op basis van de regelgeving van na 1996 en dus voldoet aan de eisen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 16:00 
Hoi Eduard,

maar toen je toch G3 kreeg op je kenteken, had je toen al de 3.9i ingebouwd? Kan zijn dat het daarom een geregeld systeem is en daarom wel G3 op kenteken. Met SU's zou dat uiteraard niet lukken. Ik heb ooit een RRC ingevoerd die van Katar af kwam, ik kreeg daar ook een afzonderlijk keuring op omdat er geen typegoedkeuring voor bestond. Auto had als 1e tenaamstelling 1997 terwijl het een RR Classic met niet eens een softdash betrof. Er is daar ook een G3 installatie ingebouwd.

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 16:17 
Ik heb de 110 ingevoerd met 3.5 en Su's, kreeg een kenteken en de engelse mot is overgenomen.

Na een half jaar ging ik voor de apk (inmiddels met 3.9 en edelbrock) en op basis van de emissie eisen geen apk.

Vervolgens de edelbrock vervangen door efi met kat's en toen was het in orde.

Pas later heb ik lpg laten monteren en toen zei de rdw dat g3 op kenteken niet mogelijk was omdat in 96 de 110 niet meer leverbaar was en dat de 110 in nederland nooit met efi (dus geregeld systeem) geleverd was.

Kortom; de 110 met efi heeft nooit een typegoedkeuring gehad en op basis daarvan zou g3 op kenteken niet mogelijk zijn.

Eigenlijk complete waanzin, je krijgt een kenteken, ondanks dat je niet voldoet aan de emissie eisen, dan pas je de auto aan zodat hij wel voldoet aan de emissie eisen en dan heb je weer geen type goedkeuring.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 23:33 
Klopt, is een rode met externe rolkooi.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 23:54 
dan heb ik die van jou op faceboek gezien, de andere 110 die ik ken is die van Roel, ook een rode, dus zijn we nu met drie 110´s.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.