Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 25 dec 2014, 18:57 
ok nog een probleempje. naast die lekkage heb ik bij mijn remmen nog een probleem opgedaan bij mijn remmen.
ik heb gemerkt dat mijn pedaal helemaal hard kan zijn, dus met een slag met piepende bandjes stil staan en dan blijft het pedaal hard.. en soms dan ben ik in de remslag daarna in eens al mijn remkracht kwijt en moet ik gaan pompen om druk te krijgen.

ik heb het ook gehad dat het pedaal had was en dat mijn pedaal daarna in eens wegzakte. dat terwijl de laro stil stond.
omdat ik mijn trommels open gehad heb weet ik dat geen van mijn remcilinders lek zijn, ook zie ik dat het niveau van het remvloeistof gelijk is gebleven.
Verder zijn alle slangen begin vorig jaar vervangen door goede (met metaal beschermde) slangen en daar heb ik nog geen enkele keer klemmen op gehad. de slangen zien er ook goed uit.

omdat het ook bij stilstand was en het niveau gelijk blijft verdenk ik mijn hoofdremcilinder, of zit is daar mogelijk verkeerd?

------------------------------------------------

ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 dec 2014, 19:11 
Hoofdremcilinder is dan idd meest waarschijnlijke.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 dec 2014, 19:34 
Het kopklepje of het kantelklepje blijft dan ff hangen en sluit niet meer goed af.
Je pompt de vloeistof dan weer rechtstreeks naar het reservoir ipv naar de wielremcilinders.
De volgende slag doet hij het dan meestal weer goed omdat het haperende klepje dan wel weer goed zit.
Komt wel vaker voor als je te snel na elkaar het pedaal intrapt,gedeeltelijk op laat komen en gelijk weer intrapt.
Bij het op laten komen gaan de klepjes open om de vloeistof terug te laten stromen naar het reservoir.
Trap je dan gelijk het pedaal weer in dan heeft 1 of beide klepjes de kans niet om te sluiten.
Betty heeft het ook heel soms maar het is niets waar ik me zorgen om maak.
Verse remvloeistof en ff lekker doorspoelen helpt soms ook.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 dec 2014, 21:19 
dus zoals g-men en eric zeggen, de hoofdremcilinder.
Als het het probleem is wat eric zegt dan zou je met een revisiesetje verder komen. als het de cupjes zijn ook.
Als de cilinder ovaal is uitgesleten dan word het een ander verhaal, mogelijk opnieuw rond maken of een nieuwe hoofdremcilinder.
j.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 11:30 
thanks,.. helder.
ik ga even kijken wat ik doe, het is wel in eens heel veel dat hij er last van heeft,, misschien dat ik iets kapot gestoten heb daar omdat we tijdens het laatste evenement wel in eens alle druk op de remmen kwijt waren omdat de instelling van de remschoenen vergaan was. dus dat die hoofdcilinder het wat zwaarder te verduren heeft gehad.
ik weet in iedergeval wat ik nog even moet bestellen grinning smiley.

fijne kerstdagen

------------------------------------------------

ex-defensie series 3 109 (1981). 2.5 NA. 24V voertuig voltage en 12V uitbreiding met extra dynamo voor aanhanger etc.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.