Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 15:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 15:36 
We gaan binnenkort 10 dagen naar Marokko, we vliegen op Agadir. Aldaar wil ik een 4x4 huren en de woestijn intrekken.
Ik zoek tips van mensen die het gedaan hebben. GPS tracks, overnachtingsmogelijkheden in de woestijn (behalve wild kamperen) Winkels waar je bier kan kopen enz.

Groet, Art


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 22:28 
Ik weet eigenlijk alleen waar je bier kunt halen, bij de Marjane Hyper in Agadir smileys with beer

Groet en veel plezier,

Berry
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
,


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 23:40 
Ha ha, in ieder de meest waardevolle reactie tot nu toe, maar misschien ben ik te ongeduldig...
Bedankt!

Groet, Art


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 00:22 
Kennissen van mij organiseren regelmatig 4x4 reizen in Marokko, maar dan vanuit Spanje, moet je even een andere ticket boeken en hun bellen.

is wel met een auto van een ander merk sad smiley



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 dec 2014, 14:17 
Hi Art de woestijn in met een gehuurde 4x4 GPS tracks volgen kan natuurlijk maar zou ik zelf niet zo snel doen pech onder weg in de dessert is een serieuze zaak mijn ervaring uit Marokko is dat de tracks na regen tot grote omwegen kunnen lijden die je op plaatsen brengt waar overnachtingen niet voor af te bepalen zijn "we noemen dat avontuur " elk pad dat je in rijd brengt je op de meest mooie plaatsen duik de Atlas gebergte in en over naar het oosten en langs de Grens naar het zuiden.
Bier is in elke grote Kashba te verkrijgen dat zal niet het probleem zijn.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 dec 2014, 20:07 
In ieder geval niet marrakech, verschrikkelijke stad. Is dat klaar.
Je zou via Taroudant naar Ouarzazate kunnen, daar overnachten. Wij hadden daar een mooie riad,
[www.darchamaa.com]
Op weg van adagir N10/N9 naar ouarzazate je komt langs Ait Ben Haddou, net als Ouarzazate een van de bekendere filmsites waar dit gebied mee bezaaid is. Ben Haddou is toeristisch maar kun je niet links laten liggen.
Dan zou je van Ouarzazate naar Skoura de oase kunnen gaan bekijken, en via kalaat m gouna naar Dades gorges gaan en daar overnachten. Wij hadden:
[xaluca.com]
In deze omgeving kun je ook aardig offroaden.
De volgende dag zou je nog naar Merzouga kunnen rijden, hier waan je je echt in de woestijn. Geweldig. Hier hebben wij met gids een flinke tour door het zand gemaakt, ik zou dat never alleen doen, je mist de mooiste plekken en je potentieel eigen vermissing wordt een drama. Je verkijkt je erg op de woestijn. Wij hadden daar:
[www.riadnezha.com]
En je kunt van daar ook met kameel woestijn in en een nacht in een berbertent overnachten. op weg naar merzouga absoluut stoppen in Rissani, een prachtige basic berberstad.
Je kunt evt via N10 terug naar ouarzazate en van daar weer naar Agadir. Dit stuk is prima in dag of 5-6 te doen en geeft prima indruk van marokko. Ik zou gids overwegen. Als gewenst weet ik wel iemand die trips met T*Y0T# doet, is redelijk duur, maar tussen zelf regelen en met hem reizen inclusief eten en dergelijke zat nauwelijks verschil.
Succes, vragen verneem ik wel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.