Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pomp timing
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 15:06 
Een vraag voor de afstel liefhebbers van de 300 TDI die verder gaat dan de borg stift in de brandstof pomp op welke waarde stellen jullie de VE pomp zonder EGR het liefste af met de klok micrometer 1,40 tot 1,60 ik ben lekker aan het rommelen maar heb graag feedback van andere afstel lief hebbers.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Pomp timing
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 09:25 
heb hem wel eens gekontrolleert met de micrometer, als je dat klokmeter noemt,
gewoon om te kijken of hij goed stond.
je hebt er een hulpstukje voor nodig.
waarde vindt je in het wp handboek.

weet niet of er verschil zit tussen disco , vroege of late 300tdi
conclussie, als je stift 9.5 boortje er in gaat staat hij ok.

wil je cloote dan doe je dit op een testbank.

gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Pomp timing
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 13:47 
Ik doe het met een micrometer op verzoek van de klant, maar mijn voorkeur gaat uit naar gevoel/gehoor en dat gaat verrekkes goed. Ik zet 'm liever ietsie eerder dan de fabriekswaardes, heb je wat meer power onderin, minder rook en mooier geluid.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Pomp timing
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 15:14 
Ik heb hier een tdi met gereviseerde pomp die als hij netjes op tijd staat met de timing pin, helemaal niet lekker klinkt. Lijkt veel te vroeg te staan. Als ik hem met de hand wat later zet klinkt hij beter maar loopt hij weer minder fijn. Ik denk dat de pulley bij revisie niet helemaal goed terug is geplaatst dus ik ga hem nu maar met de micrometer afstellen ergens tussen de 1,54 en 1,6.
Of dynamisch op 8 tot 10 graden, maar ik heb geen piƫzo trigger en ik zit nog te twijfelen of ik die moet gaan aanschaffen voor die paar keer dat je zo'n ding nodig hebt..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Pomp timing
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 23:32 
Hi kenners Ik heb de pomp nu met de klok micrometer op 1.58 staan dan past een boordje van 8.5 mm niet goed meer recht in het gat maar loopt de motor super wat een genot had ik jaren eerder moeten doen kunnen jullie me vertellen wat jullie ervaring is tav het brandstof verbruik?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.