Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 18:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Remmen 109
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 23:22 
Vanavond de voorremmen maar eens bekeken want hij remde slecht.
Na een inspectie kwam ik erachter dat alle vier de cilinders iets lekte en zelfs aan een kant was de trommel en schoenen nat van de olie.
Ik heb de cilinders bekeken en ondanks dat ik goede cilinders had gebruikt(twee jaar terug) zijn deze gaan roesten en lekken allemaal iets.
Misschien zat er wel verontreiniging in de olie of zelf wat vocht in mijn systeem.
Ik ga dus maar nieuwe monteren want van die revisie setjes heb ik geen hoge pet op.Misschien wel Delphi zit nu TWR op.
Wel ben ik benieuwd of er mensen zijn die de remvoeringen weer droog kunnen krijgen of ook maar nieuwe kopen.
Ik dacht zelf aan remmenreiniger of uitkoken?

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen 109
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014, 10:36 
Heb er zelf eens een bus remmenreiniger op leeggespoten, van de Action, goed en goedkoop. Remschoen en trommel rechtop gezet zodat het kon 'doorlopen' en meermaals herhaald. Zag uiteindelijk geen verschil meer met een nieuwe en remde weer als vanouds.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen 109
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014, 11:58 
Misschien verkeerde remvloeistof gebruikt?
revisie setjes heb je best goeie in {als het alleen aan je rubbertjes ligt}

heb zelf laatst ook mijn remmen onder handen genomen ook een kant natte schoentjes
goed schoon gemaakt , remt weer perfect
ook bij apk met remtest geen verschil tussen beide kanten


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen 109
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014, 12:21 
sint marks of biotex voor het grove werk en dan een beetje rem reiniger
uitkoken niet nodig wel daarna even licht opschuren
heb zelf nieuwe setjes bij van dam gehaald want er waren scheurtjes in de voeringen en voor 75 ex per as ga ik niet meer klooien
de ervaring met roest heb ik ook, meestal na een doorwading, cilinders achter het bescherm rubber insmeren met kopervet dan blijft hij langer heel
in de cilinder kan je eventueel een beetje blauw remmen vet smeren




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen 109
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 14:23 
Zelfde probleem 2x gehad. De eerste keer remschoenen en cylinders vervangen omdat de schoenen wekenlang hebben liggen weken in de remvloeistof en ze toch al een stuk minder dikte hadden dan nieuwe schoenen.

2e x een jaar later was ik er snel bij en was er maar 1 remschoen gedeeltelijk nat. Deze heb ik gewoon een aantal x met remmenreiniger schoon gespoten en daar zag je inderdaad geen verschil meer van en remt ondertussen alweer een tijd zonder problemen..

Wel word er gesteld dat remvloeistof hardnekkig in de remvoering van de schoenen trekt en dat het remoppervlak na verloop van tijd dus weer glad zou worden naarmate de voering slijt, ook al ziet het rem oppervlak van je schoen er dus na reinigen weer schoon en droog uit. Ik heb dat verder nooit zelf kunnen constateren, maar het klinkt me plausibel genoeg om het serieus ter overweging te nemen..remmen zijn immers toch wel een van de meest essentiƫle delen aan je auto, en ze zijn er niet enkel voor jezelf maar ook voor je mede weggebruikers winking smiley

Verder wat Jamaar zegt: likje blauw remmenvet in de remcylinders op de rubbers verlengt de levensduur.

En als je inderdaad roestbruine vloeistof eruit hebt lopen het hele systeem even goed spoelen met remvloeistof en opnieuw ontluchten!

Succes!

Series III 109 2.25b Carawagon (Pluimpje)


Pluimpjedrama by WouterSlaman, on Flickr


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.