Hoi Michel,
Dat is een mooie modificatie voor dat blok. In de Holden blok zit waarschijnlijk het probleem in het achter elkaar hangen van de lagers wat doorgeven van de olie betreft.
Van origine een Chevy blok en dat heeft normaal geen enkel probleem met smering, omdat deze een overdaad aan olie pomp-capaciteit hebben. De overdruk van zo een Chevy blok is zeer "productief" en dat verklaart de nagenoeg onverslijtbare levensduur.
Maar ook deze motoren lijden het meest van "verwaarlozing" ofwel olie die veel te oud is en zijn smeereigenschappen verliest.
Ik den k dat voor de Rover V8 het beste zo een "vergrootte"oliepomp kan worden gemonteerd. Alleen jammer dat je de olie die teveel wordt gepompt, niet onder tegen de zuigers wordt gepompt. Dat koelt extra.
Groeten,
Jos
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".