Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 18 apr 2024, 07:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 15:43 
Toch wel leuk hoe mensen oplossingen maken om hun motor te verbeteren. Vraag ik me wel af hoe en of de oliedruk goed blijft met deze extra voorziening.
Als ik het goed bekijk is de Oliepomp van hetzelfde principe als de V8.


smeersysteem

ps lees het hele bericht even en bekijk de bouw van deze motor.


Groet Michel WaZ

RRC '86 V8



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2014 13:47 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014, 20:47 
Hoi Michel,

Dat is een mooie modificatie voor dat blok. In de Holden blok zit waarschijnlijk het probleem in het achter elkaar hangen van de lagers wat doorgeven van de olie betreft.
Van origine een Chevy blok en dat heeft normaal geen enkel probleem met smering, omdat deze een overdaad aan olie pomp-capaciteit hebben. De overdruk van zo een Chevy blok is zeer "productief" en dat verklaart de nagenoeg onverslijtbare levensduur.
Maar ook deze motoren lijden het meest van "verwaarlozing" ofwel olie die veel te oud is en zijn smeereigenschappen verliest.

Ik den k dat voor de Rover V8 het beste zo een "vergrootte"oliepomp kan worden gemonteerd. Alleen jammer dat je de olie die teveel wordt gepompt, niet onder tegen de zuigers wordt gepompt. Dat koelt extra.

Groeten,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.