Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 30 maart 2024, 00:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 20:33 
Al veel over geschreven, maar misschien weer is actueel maken.

Ik ga een 88 op een nieuw chassis zetten en daarna waarschijnlijk ook een 110.
Ik vroeg me af waar je tegenwoordig het makkelijkste en goedkoopste chassis haalt. Welke afnemer heeft de beste voorwaarde, kwaliteit.

Het verdere rdw verhaal is duidelijk, maar zijn er ervarings deskundige in het aankopen hier of over de plas die de do's en dont's kunnen vertellen?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 20:42 
Wij hebben goeie ervaringen met Richards en die hebben een erkenning van de RDW naar ik begrijp.

Marsland is ook een leverancier die goed aangeschreven staat.

Aangezien ik niet meer in NL woon kan ik niet zeggen hoe het momenteel met het chassis no. gaat - maar daar zal ongetwijfeld iemand iets over kunnen vertellen - en anders de RDW zelf..

Succes met de ombouw !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 21:06 
Bedankt H.i.F, RDW verhaal is bekent, beide chassis mogen tegenwoordig. ik ben benieuw wat een chassis kost en of invoeren uit engeland kosten kan besparen. Ieder geval bedankt voor je support.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 21:51 
Ik heb het chassis voor mijn 90 indertijd bij Vis gekocht, die kwam hem netjes thuis brengen.
Je zal hem vast wel goedkoper kunnen krijgen als je hem zelf haalt en omdat je er twee nodig heb, is het misschien nog wel rendabel ook.

Er zijn hier zat prikkers die wel een tripje naar Engeland willen maken als je de kosten betaald en anders gewoon zelf gaan.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 22:03 
Binnen EU geen invoer - je betaald de UK BTW (VAT) tenzij je als bedrijf kan kopen, dan is eventueel de BTW 0%.

Transport van meerdere chassis is soms een goeie besparing.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 23:33 
vraag Martin anders even voor een chassis, en Ron B kan het zeker! ( heeft mijn 110 gedaan)grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 23:46 
Martin kan ze inderdaad halen, dat is toch die brillemansmileys with beer
Maar ron heef geen nieuwe liggen hoor, alleen 2de hand met kenteken en die zoek ik niet.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 09:09 
Ondanks dat ik grootgebruiker van chassis ben koop ik ze niet rechtstreeks in Engeland. Ik gebruik alleen Marsland chassis, dat is voor defenders het enige RDW toegestane chassis. Ze worden allemaal netjes bij ons in Zenderen afgeleverd door onze collega's van VIS.
Naar het schijnt heeft Marslands echter wel problemen om nog voldoende chassis geleverd te krijgen van GKN. Omdat de productie van de Defender stopt produceert Land Rover er nu dubbel zo veel per week en eisen ze alle door GKN geproduceerde chassis zelf op is me verteld.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 11:32 
Dan maar beginnen met de 88". Die zullen wel niet door Land Rover opgeëist worden smileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 11:51 
Klopt het dat marsland geen series chassis maakt/leverd?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 12:22 
Marsland heeft geen Series chassis op de prijslijst staan.

Wellicht maken ze er eentje "to order"

Voor zover ik weet wordt door de RDW het Richard Chassis vervangings exemplaar erkend - vraag leverancier & RDW zou ik zeggen.

Prijsverschillen tussen de 2 is gering


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 12:42 
Richard is rdw erkend @Hibrid in france.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 13:14 
Dat klopt Anton. Land Rover produceert geen series chassis meer dus heeft Marslands ook niks.
Want Marslands produceert zelf niets. Ze kopen gewoon blank stalen originele Land Rover chassis, lassen hier de gewenste motorsteunen op, slaan hier hun eigen naam in de voorpoot en laten ze galvaniseren.
Originele Land Rover chassis worden niet door Land Rover gemaakt maar worden voor Land Rover geproduceerd door GKN.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 13:15 
Marslands maakt zelf niets, dus ook geen series chassis. Daarvoor zul je toch naar Richards of Designa moeten.

Bij Designa kan je overigens zelf kiezen hoe heavy duty je je chassis wilt hebben, desgewenst maken ze het uit 5mm staal. Dan is galvaniseren bijna niet meer nodig smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2014 11:16 door Paul Stroink, One-Ten.nl.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 13:30 
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Marslands maakt zelf niets, dus ook geen series
> chassis. Daarvoor zul je toch naar Richards of
> Designa moeten.
>
> Bij Designa kan je overigens zelf kiezen hoe heavy
> duty je je chassis wilt hebben, desgewenst maken
> ze het uit 5mm staal. Dan is galvaniseren bijna
> niet meer nodig smiling smiley

Thanks paul!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: PAS/ stuurbekrachtiging
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 14:57 
Zouden ze een series-chassis meteen kunnen aanpassen voor PAS, ik heb al gezien dat dit naderhand word gedaan.

En word dit ook geaccepteerd door de RDW?

gr.Jasper


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 15:53 
laro13 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zouden ze een series-chassis meteen kunnen
> aanpassen voor PAS, ik heb al gezien dat dit
> naderhand word gedaan.
>
> En word dit ook geaccepteerd door de RDW?
>

De RDW kijkt alleen of het chassis minimaal vlgs de fabrieksspecificaties is gebouwd (en ze kijken daarvoor niet eens zelfs maar willen van de constructeur weten of het product minimaal aan deze specificaties voldoet).

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 17:04 
Wat is PAS? Ik geloof dat ik er een tijdje tussen uit ben geweestwinking smiley


Edit : je bedoelt natuurlijk power assistend steering, of te wel stuurbekrachtiging.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 18:29 
Oeps, Ik had het wel in de titel van het bericht gezet.

Ik heb al meerdere artikelen in Engelse lr tijdschriften gelezen, dat ze een beugel/bussen op/in de chassis-balk plaatsen en een de bekrachtigde stuurhuis van en RR p38 gebruiken.
Dat lijkt mij wel een mooie oplossing, ik weet alleen niet of dat net zo makkelijk werkt voor een LHD auto.

gr. Jasper



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2014 16:31 door laro13.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 18:33 
Zucht @laro13 je misbruikt mijn topicsmiling bouncing smiley

Maar inderdaad voordat je besteld even rekening houden met extra wensen. Al kan het zomaar zijn dat we de 88 orgineel gaan houden.

Edit: iemand nog een nieuw chassis liggen ergens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/12/2014 16:35 door Anton (Rumble).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 18:44 
Oeps, Ik zal het nooit meer doen.the finger smiley

Succes!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 19:12 
Anton (Rumble) Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is PAS? Ik geloof dat ik er een tijdje tussen
> uit ben geweestwinking smiley
>
> Edit : je bedoelt natuurlijk power assistend
> steering, of te wel stuurbekrachtiging.

Precies, bij sommigen alleen in de vorm van spierballen aanwezig.

Ik heb geen idee wat er aangePASt moet aan het chassis, maar voor de RDW telt dat het chassis minimaal de fabrieksspecs haalt.
Als je van de fabrikant een deugdelijk aangepast chassis hebt zou dat - in ieder geval in mijn ogen - eerder geaccepteerd moeten worden als eentje dat naderhand zonder al te veel kennis van zaken wordt verPASt.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 19:17 
Je kan het beste een P38 stuurhuis monteren, is veel makkelijker dan een Defender versie.










Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.