Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 18 apr 2024, 19:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 17:01 
bij motor revisie zet zit een zak met seals voor de inlaat en uitlaat kleppen. Nu heb ik twee vragen.
Vraag een, op welke klep hoort het seatje met het veertje.
Vraag twee er zijn 8 O ringentjes mee geleverd en waarvoor zijn die zaten in het zakje met de sealtjes
al vast bedankt
Steven


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 23:22 
hallo Steven,

die sealtjes hebben ook een verschillende diameter, de grootste diameter gaat op de kleppen met de dikste klepstelen. Zo 1-2-3 weet ik niet of het nu de in- of uitlaatkleppen zijn met de dikste steeltjes.
De O-ringetjes zijn volgens mij de seals voor klepgeleiders van het oude (t/m series IIa ongeveer zo uit mijn hoofd) type

Fenna


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 12:21 
En als je slim bent, gooi je die klepseals it dat grote set weg en zoek je een set Payen HR635. Waarschijnlijk via de lokale automaterialenhandel te vinden, want Payen is een bekend merk.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 14:43 
Steven.

Het veertje zit om de seal welke voor de inlaatklep is.
Door de zuigende werking langs de inlaatklepsteel wordt door het veertje een wat hogere afdichting gecreeerd dit in tegenstelling bij de uitlaatklepsteel waar de olie niet mee naar binnen gezogen wordt.
Wat de O-ringen betreft moet ik je een antwoord schuldig blijven, geen idee.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 15:36 
Die O-ringetjes zitten bij het oude type in de klepgeleider om op die plek de olie-afdichting voor elkaar proberen te krijgen. Bij een oud IIa blok heb ik die geleiders in de kop gezien. Een onderdelen boek van series II/IIa laat dat ook zien en ook in de 'groene bijbel' worden beide type seals behandeld.

Als je op internet zoekt naar 'green bible landrover' kom je wel ergens een download link tegen (weet helaas niet meer waar exact ik m gevonden heb...)

Fenna


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014, 22:31 
iedereen bedankt voor de snelle info


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.