Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014, 21:39 
Nou breekt mijn klomp! Met een brommer certificaat een luxe RR onder den billen............

klik klik tractor

Mvgr Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014, 22:13 
tja, op deze manier ( en mazen van de wet opzoeken is des Nederlands!! en keur ik zeker niet af!grinning smiley) hebben ze het MRB vrij om zeep geholpen....
door een overvloed aan Mercedessen enz. ( wat wij dus in beperkte mate deden, omdat we erin rijden, niet om rijk van te worden!)
maar wellicht.... als ik de V70 eruit pleur... al krijg ik Carol niet zo gek om alleen maar N wegen te rijdengrinning smileyspinning smiley sticking its tongue out


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014, 22:14 
volgens de rdw heeft deze nog gewoon kenteken

Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014, 22:34 
Er kan met de huidige wet al tegen opgetreden worden.
Lees maar verder:
landbouw- of bosbouwtrekker: voertuig van de voertuigcategorie T of motorvoertuig op rupsbanden, niet zijnde een gehandicaptenvoertuig of motorrijtuig met beperkte snelheid, met ten minste twee assen en een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet minder dan 6 km/h, dat voornamelijk voor tractiedoeleinden is bestemd en in het bijzonder is ontworpen voor het trekken, duwen, dragen of in beweging brengen van bepaalde verwisselbare uitrustingsstukken die voor gebruik in de land- of bosbouw zijn bestemd, of voor het trekken van aanhangwagens voor de land- of bosbouw; het voertuig kan zijn ingericht om een lading te vervoeren voor landbouw- of bosbouwdoeleinden of kan worden uitgerust met zitplaatsen voor meerijders;

Komt van de site van de overheid.
[wetten.overheid.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 10:26 
klopt toch/? PTO is er zelfs voorspinning smiley sticking its tongue out


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 11:00 
Dit is volgens mij weer een andere categorie Frans. Maar ik ben er ook op tegen, zo'n Range Rover is helemaal tegendraads...... ware het niet dat ik binnenkort ga proberen om een '97 disco tdi op T5 kenteken te krijgen, maar die gaat gebruikt worden waar die voor bedoeld is. Agrarisch!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 11:54 
Bart ietsiepietsie beter lezen gaat over voertuigen van de categorie T. En dat is dus ook voor de T5


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 12:13 
Leuke reactie Franswinking smiley De categorieƫn varieren van T1 t/m T5 met gevarieƫrde snelheden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 12:16 
[www.veiliglandbouwverkeer.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 12:33 
Bart,

Precies dat is wat ik bedoel, als je de trekker of auto of wat dan ook uit categorie T5 of welke andere categorie bijvoorbeeld voor woon-werk verkeer gebruikt ben je dus in overtreding en kan om agent je daar voor aanhouden. Oneigenlijk gebruik of hoe ze dat ook noemen. En kom niet aan mer de RDW, wat de RDW doet is alleen maar keuren en meer ook niet. Het zal de RDW een zorg zijn wat je er daarna mee doet. Net zoals het keuren voor grijs kenteken.
Heb het namelijk in de praktijk met iemand op mijn werk meegemaakt, die kwam met een echte landbouwtrekker dagelijks naar zijn werk, kostte hem 2 bekeuringen, namelijk rode diesel en "oneigenlijk gebruik" of zo iets. Gebruik waarvoor het voertuig niet bedoelt was.
Maar als jij hem alleen in de wei gaat gebruiken zal dat hoogstwaarschijnlijk geen probleem zijn, maar de jeugd ermee naar school brengen wel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 12:51 
Klopt Frans, ik hoop eigenlijk ook dat ze deze categorie snel gaan herzien, het is toch grote flauwekul dat zo'n dikke Range Rover op T5 platen gaat rijden? Ik zou me kapot schamen. Over een half jaar gaat de regeling misschien op de schop en dan zit je met je nutteloze LRRMDA (Luxe Range Rover Met Driehoek Achterop). Het is idd mijn bedoeling om een gare Disco op T5 kenteken te zetten en puur voor rondom de boerderij, voor de fun, met een schaap en hooibaal achterin en fles bier in de hand. smileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 15:39 
Vorig jaar was ik bij de RDW om wat LPG omkeuringen voor elkaar te krijgen.
Moedigde ze me zelfs aan om de auto's op T5 te zetten. Ze verklaarde me helemaal voor gek om zo te rijden (2000-3000km per jaar waarvan misschien 150km op de snelweg per jaar).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 00:12 
Tom_RRC Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vorig jaar was ik bij de RDW om wat LPG
> omkeuringen voor elkaar te krijgen.
> Moedigde ze me zelfs aan om de auto's op T5 te
> zetten. Ze verklaarde me helemaal voor gek om zo
> te rijden (2000-3000km per jaar waarvan misschien
> 150km op de snelweg per jaar).

De RDW mannen zijn over het algemeen auto liefhebbers en hebben niets met de belasting wetgeving te maken en het verbaasd mij niets dat 1 van hun dit gezegd heeft tegen jou.

MAAR. De politiek wil graag veel geld plukken bij de auto bezitters dus als er nu veel auto's op trekker kenteken komen scheelt ze dat te veel geld en wordt daar heel snel een stokje voor gestoken.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 00:15 
[www.marktplaats.nl]

Cker een populair mer onze LaRo.s......

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/12/2014 22:16 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 18:06 
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klopt Frans, ik hoop eigenlijk ook dat ze deze
> categorie snel gaan herzien, het is toch grote
> flauwekul dat zo'n dikke Range Rover op T5 platen
> gaat rijden? Ik zou me kapot schamen. Over een
> half jaar gaat de regeling misschien op de schop
> en dan zit je met je nutteloze LRRMDA (Luxe Range
> Rover Met Driehoek Achterop). Het is idd mijn
> bedoeling om een gare Disco op T5 kenteken te
> zetten en puur voor rondom de boerderij, voor de
> fun, met een schaap en hooibaal achterin en fles
> bier in de hand. smileys with beer


Voor prof gebruik is het prima, maar ik moet er niet aan denken dat straks iemand van 17 met een brommeercertificaat met een auto van 2 ton met 70 over de provinciale wegen scheurt. (zoals ze het in de advertenties zetten...)
Zie de krantenkoppen en de reportages van POWNEWS alweer voor me.
Ik ben het wel met Bart eens dat ze dit gat zsm moeten dichten.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 20:24 
Er zijn al van die gevallen bekend, paar maanden geleden een jongen van 16 met een Discovery T5 (geen TD5...) over de kop in een weiliand beland....'s nachts, waarschijnlijk uit de kroeg gerold....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 00:49 
Hoi,

Inderdaad belachelijk dat een ongeoefend persoon van 17 lentes met een voor hem wel degelijk gevaarte gaat rijden. Dit loopt duidelijk te hard.
De belastingdienst leest mee en gegarandeerd, hier wordt een stokje voor gestoken en ik vind dit zonder meer terecht. Hier zijn deze uitvoeringen niet voor gebouwd en bedoeld.
Als je dit wilt doen, dan tractorbanden er op, een lift installatie, een werkende aftap-as, een echte trekhaak gaffel, en als het even kan hydraulische aansluitingen, als je lef hebt.
Mijn mening, door de schredder met dit apparaat en vooralvande weg houden.

Groeten,

Jos (die ook gewoon van de weg moet blijven vanwege de overgangsregeling)


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luxe tractor
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 09:13 
Ook ik ben er zeker op tegen, maar denk dat die 17 jarige in een MEGA tractor met allerlei gevaarlijke uitsteeksel en banden waarmee je met gemak dwars door een Opel Corsa heen rijdt nog veel meer schade kan aanrichten. Die moderne tractors zie ik ook gewoon met 80 over de weg rijden hier. Al dan niet met graafmachine op de aangekoppelde dieplader met een jong jongetje achter het stuur.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 12:15 
en daar vgaan we weerwinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 dec 2014, 15:07 
Die Disco staat er al een tijdje op, ik vermoed dat zo'n auto gewoon niet verkocht wordt, teveel haken en ogen en onzekerheid. Beter een ouwe lor kopen en die weggooien als de regeling van tafel geveegd wordt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.