Hoi,
Belangrijk is dat de spiegels samen met de achteruit verwarming worden geschakeld. Er zit een spanningsgevoelig relais dat afschakelt (onderbreekt de massa van het last-relais) als de spanning onder de (ik denk zelf) 12.5 volt komt.
De motor (lees dynamo) draait dan niet of net net niet snel genoeg, of er zijn teveel andere stroomverbruikers zoals de verlichting, kachelventilator, radio, (in sommige gevallen Voorruitverwarming en stoelverwarming). De achterruit verwarming "vreet" veel meer stroom dan dat de twee spiegels doen en kunnen er sowieso bij worden gekoppeld.
Ik zou wel per spiegel even een zekering van 3 tot 5 Amp opnemen. Je weet nooit wat met de kabel in de overgang naar deur kan gebeuren tenslotte kan die (off-road) zomaar een dikke tak kunnen pakken en dan weet je niet wie wint. Mijn kabel heeft dat gewonnen
.
Het relais en de spanningsgevoelige schakelaar voor de achteruit verwarming, zitten of op het zekering paneel, of zoals bij onze Ninety, achter het dashboard tegen het schutbord. Het leek wel of dit aftermarket was ingebouwd. Overigens heb ik op dit moment geen verwarmde achteruit meer, na een dagje off-road in de Landsard
in augustus. Als nog iemand een verwarmde achteruit heeft?????
Groeten en sleutel ze,
Jos
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/12/2014 20:21 door Jos Daalmans.