Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 19 apr 2024, 23:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 18:37 
Beste allemaal,

Op landroverweb kom ik niet verder, daar staat alleen het schema vanaf de schakelaar en een klein stukje Kabelboom.
Dat is me wel duidelijk. Op de andere schema,s vind ik niks meer terug.

Mijn vraag, gaat de aansturing na het contact eerst over een relais die de 12v schakelt of kan ik gewoon een 12v en een massa aansluiting maken zodat het contact de 12v schakelt ?
Of heeft iemand het gehele schema, bouwjaar maakt niet uit kleurcodes bekabeling is hetzelfde alleen de stekkers zijn gewijzigd en het betreft non memory spiegels.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 20:07 
Ik heb ze ook maar een relais heb ik nog niet ontdekt. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd een relais gebruiken maar die spiegelservo's trekken bijna geen vermogen.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014, 00:06 
Als ik dit schema bekijk, en de lijst die erbij hoort natuurlijk, loopt hij via de contactschakelaar.







Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014, 14:37 
Hoi, ben er inmiddels achter dat de spiegelverwaring wel over een relais gaat nml die van de achterraam verwarming.
Deze worden inwerking gesteld samen met de achterruit verwarming en loopt via de extra zekeringenbox van de elektrische stoelen.
Was even spitten maar we zijn weer wat verder.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014, 14:46 
Ha die Ben, bedankt voor de info. Via de schema,s van alle vermelde bouwjaren ( want ze zijn niet volledig ) weer een stukje verder met de elektrische spiegels.
De spiegel verwarming loopt over het relais van de achterruitverwarming.

Als je stekker 79 zoekt in het schema van de 87,er vind je die niet, staat weer wel in de 88,er, dit is de stekker verbinding, ook zijn er diverse componenten of zekeringen niet in de verklarende tekst terug te vinden............
het is duidelijk geen ' plug & play ' ha ha ha.
Ga ze toch maar even printen en inkleuren....................

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2014 12:48 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014, 22:15 
Hoi,

Belangrijk is dat de spiegels samen met de achteruit verwarming worden geschakeld. Er zit een spanningsgevoelig relais dat afschakelt (onderbreekt de massa van het last-relais) als de spanning onder de (ik denk zelf) 12.5 volt komt.
De motor (lees dynamo) draait dan niet of net net niet snel genoeg, of er zijn teveel andere stroomverbruikers zoals de verlichting, kachelventilator, radio, (in sommige gevallen Voorruitverwarming en stoelverwarming). De achterruit verwarming "vreet" veel meer stroom dan dat de twee spiegels doen en kunnen er sowieso bij worden gekoppeld.
Ik zou wel per spiegel even een zekering van 3 tot 5 Amp opnemen. Je weet nooit wat met de kabel in de overgang naar deur kan gebeuren tenslotte kan die (off-road) zomaar een dikke tak kunnen pakken en dan weet je niet wie wint. Mijn kabel heeft dat gewonnensmiling bouncing smiley.

Het relais en de spanningsgevoelige schakelaar voor de achteruit verwarming, zitten of op het zekering paneel, of zoals bij onze Ninety, achter het dashboard tegen het schutbord. Het leek wel of dit aftermarket was ingebouwd. Overigens heb ik op dit moment geen verwarmde achteruit meer, na een dagje off-road in de Landsardconfused smiley in augustus. Als nog iemand een verwarmde achteruit heeft?????

Groeten en sleutel ze,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/12/2014 20:21 door Jos Daalmans.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 10:37 
Goedemorgen Jos,

De achterruit verwarming is zelfs 30 amp gezekerd in de fusebox. Het is idd een grote verbruiker.............sta je eigenlijk niet bij stil.
Een extra zekering ertussen is een goeie, voor de bediening van de spiegels zelf is een 5 amp wel voldoende, maar voor de spiegelverwaring gebruik ik liever een zwaardere............het is tenslotte een verkapte weerstand...........
Bedankt voor je reactie en een fijn kerstfeest.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.