Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 07:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 dec 2014, 23:33 
Ik kwam er gisteren achter dat een van mijn gloeiplug afgebroken is (nr 4? tegen schutbord). Ik heb geen idee wanneer dit gebeurd is, ik heb er niet aangezeten. Hij is net onder de kop afgebroken, deze zit nog wel vast aan de stift die de kop in loopt. De mantel met het draad steekt een 5-6mm uit. Hoe kan deze het beste verwijderen?
Stift doorslijpen en proberen een klein boutje in/op de mantel te lassen? Uitboren? Las ook iets over een imbus erin slaan en dan proberen los te draaien? of toch maar de kop lichten?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 09:27 
ha die bram
vervelend, vraag je eens af.
waarom is hij afgebroken ? wal erg vast zitten.
wat is het je waard als het mis gaat met bijv inbus of uitboren ( dan heb je een gaatje en loopt de motor niet.

mijn advies is ( wat ik zou doen) aangezien de 200tdi niet hoeft voor te gloeien alleen bij 10 gr vorst of meer ) niet gaan klooien en het met 3 gloeiers doen.

gr pascal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 09:39 
Ik zou 'm ook laten zitten. 200 tdi mits goed afgesteld en onderhouden start altijd. En hard vriezen wordt helaas steeds zeldzamer. Een td5 heeft op de laatste cylinder helemaal geen gloeistift.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 09:43 
Oke, ik vermoed eerlijk gezegd dat hij al langer gebroken is. Ik heb hem 4 maanden geleden gekocht, een aantal keer mee gereden zonder probelemen en ligt hij zo goed als helemaal uit elkaar. Kan het geen kwaad dat hij daar zit, in de zin van dat hij compressie verliest?
Sorry ik ben wat motoren betreft een beetje een leek.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 10:38 
gewoon laten zitten. Ik heb bij mijn eigen 200tdi de gloeiers ook helemaal niet aangesloten


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 11:06 
precies, gewoon zo laten... heb nog nooit voorgegloeid met mijn 200tdigrinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 11:59 
Ik moet ze ook nog steeds een keer opnieuw aansluiten. Ik rijd al weer 4 jaar rond zonder grinning smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 21:45 
Wat je kunt proberen is de injector er uit draaien en daar met een compressor lucht in blazen. Met een beetje mazzel komt de plug los.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 22:08 
hmmm, lucht in een diesel blazen.... op een onnatuurlijke manier... zou het niet doen....eye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 dec 2014, 23:31 
Mooi, laat ik hem lekker. Dat scheelt een flinke en ellendige klus!
Bedankt voor de reacties





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/12/2014 21:37 door Bram90.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.