Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 10:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verwarming vraag
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2014, 16:43 
Wie weet/ heeft een alternatief voor een ronde Smith's kachel.

Ik kom zelf bij zo iets : klik hier

Dit moet ik ook aanpassen om de 2 slangen naar boven te kunnen aansluiten.

Ik heb een beetje ruimte gebrek omdat mijn tunnel ietswat gegroeid is (lt77 bak).

Thanks Rob

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GatheRRoveR with Màríe
My way is the byway !

Was:
Brown danger - 90 2.5na 1985 in bits and pices
Blue Butt - SII 2.25 petrol 1958 in shambles
ToBe:
Màríe - SII 300tdi 1958


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verwarming vraag
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2014, 19:21 
Ik heb hem ook in Betty maar hij valt eerlijk gezegd een beetje tegen.
Voor een pick-up geeft hij eigenlijk al iets te weinig warmte als het echt koud is dus in een hard top komt hij zeker te kort.
De ventilator is ook behoorlijk luiddruchtig

Ik gebruik deze nu alleen om de voorruit en de zijruiten te ontwasemen(en dat doettie goed) en heb er een Eberspacher warmtewisselaar(Xeros 4200) mee in serie gezet voor de normale verwarming.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verwarming vraag
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2014, 21:17 
Dat is jammer Eric,

Zeker niet wat ik verwachte, Omdat er ook kleinere zijn zou je denken dat deze en verbetering zou zijn op de “Lightweight” versie. En nog erger, mijn auto is een LWB…(toch maar een gordijntje kopen?)..

Maar ik moet toch wat, hoe heb jij je slangen aangesloten?
Zitten bij jou ook de slangen zoals met een Smiths kacheltje of meer zoals bij een Lightweight?

Zo’n Smiths kacheltje heeft een aansluiting aan de bovenkant die splitst in 2 x 1-1/4 aansluiting voor de voorramen.

Je schrijft dat je de 2e warmte wisselaar in serie gezet hebt?!? Is het water wat door de matrix gegaan is nog zo heet/warm dat je het voor een tweede kan gebruiken?

Groet,

Rob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verwarming vraag
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2014, 21:46 
T7-design heeft ook de "modular heater". Dat ie dezelfde kachel maar dan kan je zelf kiezen welke slang aansluitingen je erbij wil. Die heb ik.

Aan de bovenkant heb ik een dikke aansluiting. Daar heb ik de twee slangen naar de voorruit ontwaseming( die voorheen vanaf mijn ronde Smith kachel kwamen) op aangesloten met een stuk van een oude slang van een 2,5NA diesel luchtinlaat en vulcaniserend tape.
Aan de zijkanten heb ik dezelfde aansluitingen en rooster als die uit jou link.
De bovenste twee gaan via slang,die ik ook bij T7 had besteld,naar de zijruiten.

De twee matrixen in serie is geen probleem. Het water koelt niet heel hard af in de T7 matrix. Zeker niet als de fan niet draait.
Zoals ik al schreef gebruik ik die nu alleen om de ruiten te ontwasemen en zodra die schoon zijn gaat de fan uit en doet de Eberspacher de rest.
Alleen bij hele strenge vorst gebruik ik ze alle twee.

Groet.
Eric.





Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verwarming vraag
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2014, 21:53 
Fijn Eric,

Bedankt voor je antwoord, hier kan ik zeker wat mee thumbs up

Groet,

Rob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Nog een paar foto's
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2014, 21:58 




En de Eberspacher.



Groet.
Eric.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/12/2014 20:03 door Eric&Betty Boop.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nog een paar foto's
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 15:03 
Da's mooi, je hebt wel meer ruimte tussen je tunnel en de onderkant van het bulkhead dan ik.

Trouwens ook wel mooie (lijkt wel) soepele slang.

Thanks


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verwarming vraag
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 21:50 
Zouden wij nu de enige zijn die dit probleem hebben?

T7 meld zelf ook:
Quote
de design mannen
If your vehicle is a long wheel base then I would look at using either a bigger heater or fitting one in the rear to compliment the Lightweight Heater installed in the front.

Zijn er nog meer fabrikanten?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Verwarming vraag
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 22:19 
Hoi Rob,

ik gebruik dit kacheltje ook, in een 90 softtop.
Een handig compact ding(etje) en kwalitatief goed.
De fan is inderdaad misschien een beetje rumoerig maar in een kale softtop 300tdi valt dit niet op.
Ik heb dezelfde uitvoering als Eric, de bovenste uitgang heb ik dicht gemaakt, het plaatje zat erbij.
De bovenste zij uitgangen heb ik naar de originele punten bij het voorraam gebracht en op een creatieve manier aangesloten.
Dezelfde slang heb ik erbij besteld, oogt / is heel klassiek (er zit een stalen spiraal in) en is goed te vormen.

Groet,
Sybolt


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nog een paar foto's
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 21:25 
Hoi,

Die mooie slang is de z.g. heaterslang of defroster slang. Deze heb ik in 80mm uitvoering tussen de snorkel en het luchtfilter op de V8.

Deze gaat tot 130 graden o.i.d.
Helaas is mijn leverancier, het Rubberhuis in Maastricht in november j.l. samen met 6 andere bedrijven in vlammen opgegaan.
hier de voor deze zeer kundige jongens trieste boodschap [www.rubberhuis.nl]

Deze slang krijg je in deze maten: [www.rubberhuis.nl]

Overigens is die kachel een mooie aanvulling, zoals je weet in een oude Laro, verwarmen indien niet gewenst (de zomer) en niet verwarmen als het moet (nu dus, maar ik mag niet rijden van de minister). Ik moet nog een nieuwe matrix in de kachel zetten, de bypass dicht maken en een drieweg klep in het watercircuit zetten. Uit is dan in ieder geval uitgrinning smiley
Succes,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.