Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2014, 14:36 
Dag mensen,

Mijn RRC (1987) liep al niet mooi en startte slecht, maar ik moest 'm een klein stukje verplaatsen. Ik heb wat startpogingen gedaan, maar helaas: niks. Dus onverrichter zake weer naar huis.

Kom ik de dag erna weer bij de RRC, is ALLE olie eruit gelopen! Alles op straat. Ik heb nog geen moment tijd gehad om er onder te liggen, maar dit duidt toch wel op een gigantisch probleem, of niet? Pfff... ik hoop dat jullie goed nieuws kunnen brengen, maar ik hou mijn hart vast.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2014, 14:54 
Als alle olie eruit is, zal het misschien nog wel eens mee kunnen vallen. Bij een stilstaande motor kan er alleen zoveel olie lekken uit de carterpan
Hopelijk is het alleen een lekkage van de carterpan - roest. Of een losgelopen aftapplug.
Als het heel erg is, wat ik niet hoop voor je, is dat er iets vanuit de motor door de carterpan gegaan is. Maar dat kan je pas bekijken als je er onder ligt en eventueel de carterpan verwijdert hebt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2014, 18:26 
Tjsa, kan heel veel dingen zijn. Maar wees blij dat je de motor niet aan het lopen kreeg. Dan had je nu echt motorschade. Hoeft nu verder niet zo dramatisch te zijn.

Komt het aan de voorkant van de motor vandaan dan kan het filter doorgeroest zijn. Kan wellicht de olie uit carter geheveld zijn. Of lek gestoten.

Slang van de oliekoeler geknapt ( of zit die er niet op bij de eerste EFI's)?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2014, 19:16 
Ondanks het weer van vandaag zou ik het wel zonnig blijven bekijken
zoals al gezegt stilstaande motor/bak die leegloopt zal niet gauw schade oplopen
als het tijdens het rijden zou gebeuren heb je eerder een probleem
kzou er eerst eens rustig onder gaan liggen om te kijke weer het vandaan komt


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2014, 20:32 
Als je de lek hebt gevonden en gerepareert en olie bijgevuld, zorg dan wel dat je eerst oliedruk opbouwt! Een V8 heeft géén zelf aanzuigende oliepomp. Let dus op.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 dec 2014, 15:01 
Tnx mensen, voor de berichten. Ik zal 'm naar de garage brengen om eerst maar eens een diagnose te stellen. Hij startte ook al niet, lekte benzine en dus nu ook al olie... pffff. Ik hou jullie op de hoogte!

P.S. Slepen kan niet he? Automaat?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 dec 2014, 20:58 
Als je de aandrijfassen afkoppelt bij de differentiëlen kan je prima slepen

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 09:26 
een automaat mag je geen lange afstanden slepen
dus een paar km met lage snelheid mag geen probleem zijn


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 09:33 
Zet ook je tussenbak in de neutraal, dan wordt de automaatbak niet aangedreven door de tussenbak. Kijk voor de zekerheid even naar je remvloeistof dat daar nog genoeg inzit. En als je ABS hebt zet dan de auto op contact anders heb je geen remmen. Lastig met slepen. :-)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 09:51 
Als het goed is zit er ergens op de middelconsole, in de buurt van de radio een plaatje met een tekst mbt het slepen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.