Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 15:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 12:35 
Weet iemand het verschil tussen de lt230 uit een rrc (86, v8 auto) en die uit een disco td5 2002?.
Wat ik heb gevonden dat de overbrengverhoudingen hetzelfde zijn.
Groet,
Jeroen (waar de 101 weer 2 jaar de weg op en af mag!)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 13:26 
Enkel de flenzen. Onder mijn vorige Disco td5 had ik ook een lt230 van een rrc v8 gemonteerd. En de rrc lt230 heeft een difflock. Maar die hoef je niet aan te sluiten in je disco. Schakelmechanisme kan je zo overzetten. thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 19:45 
Victor als je het over de tussenbak hebt die je van mij hebt overgenomen,
Die was van een discovery v8.
Maar dat zal verder wel geen verschil maken.
Groeten Huib


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 22:33 
Ja klopt, bedoelde die van jouw Huib. Inderdaad zelfde idee als van een rrc.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2014, 08:40 
Heeft de lt230 van een disco td5 helemaal geen inschakelbare difflock?
Jeroen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2014, 15:22 
Tja ... bij de eerdere Td5 Disco zat er DiffLock op de LT230, maar niet in de auto, bij de latere was het een optie en zonder de optie zat er (vaak) ook geen DiffLock op de LT230. En ... zit er bij de RangeRover geen BorgWarner in !!

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2014, 16:36 
Verschilt per bouwjaar Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2014, 17:23 
Precies, en 2002 zit nabij een kantel-punt, dus heb je daar allerlei kansen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2014, 20:44 
Ok, dan is het duidelijk. ter plekke kijken dus. want ik graag een diff lock.
thanks,
J.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2014 18:44 door sjeroens.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2014, 17:41 
De eerste Disco's TD5's ('99 tot ca '02) hadden wel de difflock voorziening in de tussenbak maar die was niet aangesloten (bestaan setjes voor, of gewoon de bediening van een disco 300 tdi aut.) en de latere Disco's (ergens '02 tot de laatste van '04) hadden de voorziening helemaal niet dus ook niet om te bouwen. De reden dat bij de eerste de difflock niet actief was is omdat alle Disco II traction control hebben. Heel goed systeem (vertel mij wat....) maar met een inschakelbare difflock is het nóg beter.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2014, 19:54 
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> De eerste Disco's TD5's ('99 tot ca '02) hadden
> wel de difflock voorziening in de tussenbak maar
> die was niet aangesloten (bestaan setjes voor, of
> gewoon de bediening van een disco 300 tdi aut.) en
> de latere Disco's (ergens '02 tot de laatste van
> '04) hadden de voorziening helemaal niet dus ook
> niet om te bouwen. De reden dat bij de eerste de
> difflock niet actief was is omdat alle Disco II
> traction control hebben. Heel goed systeem (vertel
> mij wat....) maar met een inschakelbare difflock
> is het nóg beter.

Bijna goed:
Toen de castraat-LT230, dus zonder diff-lock werd ingevoerd kwam er de af-fabriek-optie opdat je in de Disco2 een echte, officiële DiffLock kreeg.
Of wellicht juist omgekeerd, nadat je een echte met DiffLock kon krijgen kregen de andere een castraat-tussenbak.
Dus rond 2002 kan je alle combinaties vinden en dus opletten, daarna moet je echt alleen de "echte" hebben.

De Defender had overigens gewoon vanaf het begin van de Td5 DiffLock en ABS/ETC als optie, dus indien deze optie was aangevinkt had je altijd al de genoegens van beide. (Ik had zo'n dubbel-loops 110Td5 uit 1999.)

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2014 17:55 door Marc-my-Words.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 dec 2014, 20:35 
Heb ik weer wat geleerd! Heb nog nooit een Disco II gezien met difflock die er vanaf nieuw op zat. Binnenkort krijgt mijn Disco het ook én een 5 bak komt erin ipv de automaat.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2014, 01:06 
Verder heeft de disco tussenbak een cross drilled input gear met (langere?) splines. Wanneer je deze op een oudere bak probeert te monteren past dit niet. Andersom moet je even checken.

Verder zijn de latere bakken van het LT230Q type waarbij die Q voor Quiet staat. Dit zou komen door;
Quote

The Landrover rebuild manual states it has both larger (Thicker?) bearings and gears, and that the quietness comes from the angle of the gear teeth and some other things. (i'll dig them out later)

Succes,



Groet, Tom


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.