Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 11:39 
Ik heb hier een Discovery 300 tdi staan, 7 persoons, met vrij veel werk om 'm door de volgende apk te krijgen, maar hij is nu nog een hele poos gekeurd. Weet iemand wat de keuringseisen zijn voor ombouw naar MMBS voertuig? Ik kan het niet vinden op de site van de RDW. De auto heeft nl. last van slechte dorpels en enkele ophangpunten zijn slecht.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 11:43 
[www.mmbsauto.nl]

ff googlen en je vindt nog veel meer
Gr. neef Henk



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 11:50 
Op die site kan ik niets vinden over aanwezige apk afkeur delen. Bij de RDW ook niet.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 12:37 
Hoi Bart,

Ik neem aan dat je dit ook al gelezen hebt?

[www.rdw.nl]

[www.rdw.nl]

Het maakt dus ook uit of je nu een nl kenteken hebt.
Verder ben ik ook benieuwd of het ook omkeerbaar is...
En of het nog bestaat als ik straks na lang twijfelen ook mmbs ga, het nog mogelijk is.

Oh, Bart heb je mijn berichtje over je stoel ook gezien?

Erik750SF
109 stationwagon 6-cilinder 1979
It isn't yours, till you fixed it.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 15:19 
Berichtje over een stoel? Nee niet gezien.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 15:22 
Ik heb de links van de RDW ook gezien, maar daar ook nergens de keuringseisen in, dus als de auto nu behoorlijk rot is, wordt ie dan klakkeloos gekeurd op T5, daar ben ik benieuwd naar. Ik zal ook een mailtje naar de RDW sturen morgen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 19:13 
Het eerste wat me binnen schiet is: wil je een rotte Disco wel weer op de weg hebben !?

Maar mocht hij technische weer oké zijn, MMBS T5 eisen.

Ik ben ook benieuwd wat voor een papieren je erbij krijg, want als ik een tractor koop dan verzeker ik die, 3 hoek achter op en karren maar. Geld dat dan niet voor een auto zonder kenteken !?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 21:25 
Het chassis is keihard, remmen zijn perfect, verlichting is in orde, dus qua veiligheid, mwa, gaat het wel, het is echt voor rondom huis.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 09:51 
Dit is ook nog wel een leuke regel uit de eisen:

Voor voormalig gekentekende voertuigen die al vòòr 29 april 2009 als ongekentekend voertuig in Nederland aan het verkeer deel namen is de bovengenoemde goedkeuring door de RDW voor het terugkeuren niet vereist. Er zal bij aanhouding door de politie niet geëist kunnen worden om een goedkeuring te tonen of alsnog een keuring uit te laten voeren. Desalniettemin zal het voertuig aan alle eisen voor een trekker, MMBS of rijdend werktuig moeten voldoen.

Als je dus een auto hebt waarvan het kenteken al langere tijd niet meer actief is hoef je hem niet te laten keuren lijkt het...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 10:19 
te koop luxe tractor.......

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 17:23 
beste bart ,

graag zou ik de exacte keuring eisen willen weten waaraan een gekentekend voertuig moet voldoen om omgebouwd te kunnen worden tot mmbs T 5 .
De rdw doet hier schimmig over en ben al met een procedure bezig om het af te dwingen maar daar gaan wel een maand of 2 over heen .

Weet jij of heb jij deze eisen paraat ?

met vriendelijke groet ,

Jan pieter


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 20:20 
Hoi Jan Pieter,

die eisen weet ik zelf niet eens. Met wat voor procedure ben je bezig? Kort gedingetje??grinning smiley Ik heb een gare Disco staan die ik wel wil omkeuren maar moet de tijd ervoor vrij maken en informeren wat er aan de auto moet gebeuren. Als het allemaal te veel en te wazig is dan doe ik het niet.

Gr Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2014, 09:26 
wie weet hoe het dan zit als je naar het buitenland wil gaan?

kun je dan een gv kenteken, en mag je dan binnen Europa ?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 17:43 
Uhhhh


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 18:00 
mmbs T5
Er is sinds 1 september wat veranderd.
Trekkerbanden zijn verplicht.
De maximum snelheid word bepaald tot wat de banden aan max mogen.
Het is geen autokeuring... Maar verkeerd hij in slechte staat, dan kan je naar huis en 182 euries ben je kwijt.
Volgende/herkeuring gewoon weer de volle mep.
Het voeren van een afgenotte driehoek is verplicht.
Voor het rijden in buitenland moet je aan de grens wonen en gv kenteken halen bij rdw.

Nu buiten rdw voor gebruik moet je op de weg aan kunnen tonen dat je met je werk bezig bent, waar het voertuig voor bestemd is.... Technisch gezien, kan je ook nog door willekeur van een agent bekeurd worden op een snelheid boven de 25km... Dat geld voor elk mmbs ook de 45km doosjes.... Ja, de wet is krom. Wiet kan je legaal kopen maar niet telen.

Letop dat ze met verscherping de wet bezig zijn, om het oneigenlijk gebruik tegen te gaan.

Oja, een nederland teruggekeurd voertuig, kan geen nieuw kenteken op verkregen worden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 18:07 
Als een voertuig omgekeurd wordt naar MBBS T5, dient het een voertuig te zijn geschikt voor tractiedoeleinden, een tractor dus. RDW kijkt naar banden en trekinrichting, trekhaak is meestal al voldoende.
Hierna wordt het kenteken ingenomen. Geen APK, geen wegenbelasting en geen snelheidsbeperking zoals bij T1. Volgens de regels mag je max 25 km/u rijden, OM hanteert grens van 45 km/u omdat tractoren tegenwoordig europees harder kunnen.
Als iedereen nu een vol verstand zou hebben en deze "maas" in de wet zou gebruiken voor het ontduiken voor de wegenbelasting was er niet zoveel aan de hand.
Echter, tot nu heb je nog geen rijbewijs nodig voor een tractor, en mag elke snotneus van 16 jaar met een MBBS rijden. Daarom raken ze van de weg en rijden zich te pletter.
Hopelijk is het volgens jaar afgelopen als er een verplicht rijbewijs komt voor een tractor, en hoef ik minder slecht nieuws aan te zeggen als er weer 1 tegen een boom aan ligt.
GV plaat kun je aanvragen, rijden er hier genoeg rond in het dorp, MB, laro en andere 4x4 voertuigen. De Belgen zijn echter wat strikter en slepen vlot je auto voor onderzoek.

Groeten Robert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 19:26 
Hoi Robert, weet je ook of de RDW kijkt naar rotte dorpels en/of rotte ophangpunten? Wordt de onderkant ook bekeken?

Gr, Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 22:11 
ik neem aan dat de RDW wel kijkt of het verantwoord is of een voertuig op de openbare weg toegelaten mag worden. Als je door een slechte auto onderdelen verliest heb je natuurlijk iets uit te leggen. Een verzekering zal bv niet uitkeren als je met kale banden een aanrijding veroorzaakt. Geldt ook voor rotte ophanging ed.
Als je een wagen MMBS laat registreren zal hij wel moeten voldoen.
Ik geloof ook niet dat je met een rotte wagen de weg op gaat/wilt.
GBV (gezond boeren verstand) werkt meestal het beste.

Ps distributie staat weer op tijd! tikken lopen smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 17:52 
Hallo,

Ik lees in bovenstaande reacties dat trekkerbanden bij een T5 verplicht is. Nu is de website waarnaar wordt verwijzen (tijdelijk) offline. Op deze website zouden de permanente eisen voor een T5 staan. Kan iemand mij vertellen waar deze te vinden zijn? Ik ben aan het zoeken geweest in de Regeling Voertuigen (H5 gaat over permanente vereisten), maar daar staat alleen de MMBS bij, niet de T5, noch dat trekkerbanden verplicht zijn (art. 5.2.27).


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 18:26 
Je moet in elk geval snel zijn, want binnen een paar maanden kan je alleen nog maar voertuigen keuren waarvoor er door de fabrikant een verklaring wordt afgegeven dat het voertuig mede voor landbouwdoeleinden ontwikkeld is.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 20:14 
he bart.....hier in westervoort zit garage hamminga, die zet ze zo over over mmbs,


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 20:32 
En terecht....worden er geen fietsers en voetgangers meer overhoop gereden door 16 jarige TractorBilly's zonder ervaring, zowel praktijk als theoretisch.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 20:33 
precies!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 20:34 
Voor mij hoeft het niet meer, door al die comotie, de Disco's zijn intussen gesloopt. Heb jij die '99 300 tdi nog staan? 2 klanten van mij hebben bij jou geinformeerd.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 20:38 
had ik die? ik heb stapels disco's gesloopt en verkocht de laatste tijd.. Ik heb nog maar één disco 300tdi automaat staan, maar die is niet meer te verkopen omdat ik een jaar geleden voor de grap 53 keer volgas met de heftruck er door heen gereden heb smiling smiley
ik wilde hem toch gaan slopen. Inmiddels had ik hem beter compleet kunnen verkopen want het was nog wel een mooie auto maar nu niet :-)
Ik zoek nog een goedkope 3.9 automaat disco of range. Ik moet eind van het jaar nog een 110 bouwen met 3.9 of 4.2 of 4.6..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 21:00 
Ik bedoelde Michel, die had een mooie Disco 300 tdi van '99 te koop staan, niet goedkoop maar wel een mooi hard ding.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 jun 2015, 21:01 
o ja.. zie dat nu pas, ik kreeg een mailtje van de prik waardoor het net leek of je op mij gereageerd had smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 01:25 
he bart...die heb ik nog, ben in prijs gezakt nu 2200, met nw apk.
de wagen loopt heerlijk , en schakelt boterzacht over


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 12:15 
Foto, ik heb misschien wel belangstelling


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 18:47 
hij staat op marktplaats....westervoort


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18 jun 2015, 21:51 
Bam, de dag dat je wist dat zou komen.
[www.powned.tv]
J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 22:23 
ach.....laat er bij mij nou net een kat onder zitten, en geen zwartesmiling bouncing smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.