Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 11:25 
Beste allemaal,

Ik heb nu twee volvo stoelen in mijn defender (grijs kenteken). Dat bevalt erg goed, alleen heb ik nu een derde stoeltje nodig in het midden. Dat past helaas niet, wordt veel te krap voor een vijfjarige.
Nu ben ik me aan het orienteren op nieuwe stoelen ipv de volvo stoelen.
Ik was erg blij met vooral de hoofdsteunen en stoelverwarming van mijn huidige stoelen. (En wil dat ook weer terug in nieuwe stoelen)
Nu zag ik oa op de site van Vis ook nieuwe stoelen staan ( xs stoelen en defenderstoelen) heeft iemand daar ervaring mee?
Of heeft iemand andere goede tips? Het middenstoeltje heb ik inmiddels in mijn bezit.

Grt,

Bob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 12:21 
Bob,

De nieuwe "Puma" stoelen bestaan ook met af-fabriek stoelverwarming, en deze nieuwe stoelen hebben ook een serieuzere hoofdsteun.
Of deze nieuwe stoelen ook (goed) te combineren zijn met een middenstoeltje weet ik niet, het middenstoeltje is ± sinds de Puma niet meer leverbaar want niet door LandRover ter keuring aangeboden (bij een Puma houd je ook wel erg weinig beenruimte over).
Ik vind zelf die nieuwe stoelen niet slecht zitten, maar ik vond de oude stoelen in bijv de Td5 ook niet slecht, ik zie ook de winst niet van de vaak moeizaam passende "vreemde" stoelen, en zeker zie ik geen winst in stoelen met "te veel" zijwaartse steun omdat daardoor het in en uitstappen lastiger wordt.

Overigens weet ik niet of je een 5 jarige wel voorin op mag vervoeren, maar dat is natuurlijk een andere vraag.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 13:20 
Stoelverwarming is ook bij paddock voor €50 te koop (twee stuks)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 23:45 
Hoi Marc,

bedankt voor je reactie. Ik weet ook niet of die Puma-stoelen passen in mijn oude 110, en ook niet in combinatie met een middenstoeltje.
De oude defenderstoelen hebben een hoofdsteun ter hoogte van mijn schouders (1,90mtr) en dat wil ik eigenlijk niet meer.
Maar kan ik uit je opmerking opmaken dat door de jaren heen de stoelen beter geworden zijn?

Bob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 23:46 
bedankt, daar kan ik ook altijd naar kijken.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 01:47 
Puma stoelen zijn duidelijk hoger als de stoelen tot dan toe. De oude Td5 stoelen zaten mijns inziens niet slecht, en 25 jaar oude stoelen ... die zitten natuurlijk als een 25 jaar oude stoel.

De montage lijkt nog steeds dezelfde dus Puma stoelen zouden zo moeten passen. En ... zelf zou ik ook wel iets van een derde stoeltje willen, liefst eenvoudig demontabel, bijv. met een afneembare rugleuning, maar zoals gezegd: bij een Puma heb je dan nauwelijks plek voor je benen (dus is die stoel dan eigenlijk alleen geschikt voor Rob Scholte).

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 00:06 
Volgens de rdw moet er op de voorste rij stoelen een hoofdsteun zitten anders is het geen zitplaats


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 00:20 
laro en hd driver Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgens de rdw moet er op de voorste rij stoelen
> een hoofdsteun zitten anders is het geen zitplaats

Ja ... maar dat geldt pas sinds ?? ( vlgs mijn sinds ± 2005 oid )
Voordien was een derde zitplaats op het "noodstoeltje", met een heupgordel, gewoon een volwaardige zitplaats.

Alles hangt dus af van de ouderdom van een en ander.
Verder is het dus "eenvoudig", heb je een auto na de wijzigingsdatum dan mag het stoeltje dus wel, maar is het géén zitplaats.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.