Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 16:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014, 12:16 
We zijn bezig met de revisie van de achterremmen van een een Defender , besloten
om het maar helemaal aan te pakken dus trommels, cilinders , schoenen , veren enz.. besteld gisteren bij Paddock
Nu dacht ik een tijd geleden een foto reortage gezien te hebben , hoe dit het beste te doen en waarop oa
de stelnokken aangegeven stonden . heeft iemand nog die link of een duidelijke foto.. heb een werkplaatshandboek maar is niet
echt een duidelijke foto en beschrijving.

mvg

Harry
Limmen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014, 13:03 
Hallo Harry,

Afgelopen weekend heb ik de remschoenen van mijn 110 uit 1984 vervangen. Er zitten 2 stelnokken achterop de trommel, deze moet je eerst helemaal terug draaien en dan kan je (met veel gemier) de trommel eraf halen. Bekijk even goed hoe het e.a. zit voordat je het loshaalt. Ik heb met nagellak een puntje gezet bij de gaten waar de veren in zitten en een puntje aan de linkerkant van de veer en daarna alles netjes op de grond gelegd zoals het eraf komt. Misschien een beetje overdreven, maar als je alles op een hoopje gooit weet je het al snel niet meer. Aan de binnenkant zien de afstelnokken eruit als slakkenhuisjes. De eene wijst omhoog en de andere omlaag. Let erop dat je de remschoenen er goed op doet. Als je ze naast elkaar legt moet het linker nokje op de remschoen hoger zitten dat de rechter, omdat de slakkenhuisjes ook zo zitten. Monteer je het anders kun je ze moeilijk afstellen. Na montage aan de trommel draaien en de stelnokjes uitdraaien tot hij vast loopt en dan een klein stukje terug zodat de trommel goed draait. Allebei de nokjes even veel in en uit gedraaid. Zo heb ik het gedaan, misschien dat er ander zijn met nog meer tips. Ik heb er geen foto's of plaatjes van. Die kon ik ook niet op internet vinden en stond ook niet duidelijk in het Haynes boek. Succes. groet, Barend


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014, 13:18 
hoi Barend , dank je voor de uitleg , had al het vermoeden en stond me vaag iets bij dat ik had gelezen over het monteren
niet zo simpel was als het op eerste gezicht lijkt maar met deze omschrijving , ben ik weer een stuk verder
gr

Harry


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014, 19:09 
Nog een tip: demonteer NIET alle twee de remmen voor je de nieuwe onderdelen gaat plaatsten. Als je het wiel voor wiel doet en je komt er onderweg achter dat je het niet meer weet dan kan je aan de andere kant nog eens spieken.

Pike



On the eighth day God created Land Rover.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014, 19:23 
hi Pike, dank voor de tip... maar dat hadden we ook bedacht ...! en veel foto's nemen.. het lijkt
af en toe makkelijk smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2014, 11:09 
hoi is er iemand met een duidelijke foto van die stelnokken? hebben voor de zekerheid maar een vervangingssetje meebesteld
in het handboek is het niet goed te zien , zijn ook z/w foto's ( haa en wat vettig ! boek was niet nieuw.._)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2014, 16:14 
Even een update , alles volgens aanwijzingen gemonteerd , veel foto's genomen ( dat scheelde), hadden ook de stelnokken nieuw besteld
maar die zaten alleen wat vast en na een nacht in de wd40 werkte ze prima. De veren zat geen enkele kracht meer in !
na montage de stelnokken gesteld , werkten weer prima . 1/2 uurtje werk gehad aan het ontluchten . Terug naar de garage voor de APK en zonder
problemen goedgekeurd.
Volgende klus : het monteren van de lier . dan is de auto precies volgens wens .. Wel het besluit genomen de LR90 uit 1982 ! te verkopen
niet veel werk aan , maar 2 wordt te veel en deze diesel rijdt heerlijk .. de 82 er is V8 ..
Dank voor het advies iz de remmen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.