Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 19:23 
Ik moet mijn accu's van mijn serie III 109 diesel ex defensie gaan vervangen.
Het gaat om een dubbele accu om 24 volt te krijgen.
Nu weet ik niet zeker of de accu's die er inzitten wel de meest geschikte zijn.
Weet iemand welke accu's ik het beste kan gebruiken?

Groet

Henkjan
Land Rover series III, 2.25 diesel ex defensie (1980)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 19:49 
Twee dezelfde
Staat een gast op marktplaats; aannemer oid, die nagenoeg nieuwe Redtops heeft, ze zitten in ziekenhuisaggregaten en zijn 2 jaar oud, met garantie
Zijn geloof ik 8x gebruikt tijdens controles en moeten na twee jaar vervangen worden
Ik heb er twee voor €130 bij hem gekocht
Zit in de buurt van Apeldoorn , zal ff zoeken


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014, 19:19 
De 45 Ah accu's die er standaard in zitten zijn zwaar genoeg, vooropgesteld dat de auto geen extra's heeft. Denk aan meer lampen, lier, etc.
Het kan geen kwaad accu's met dezefde lxbxh maar met meer vermogen te monteren. Die gelijk l*b*h ivm de bak waar ze in staan.

Pike



On the eighth day God created Land Rover.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014, 19:44 
Let wel even op de maximale koude startstroom. (CCA) die is voor diesels een stuk hoger als voor benzine. Bij een 24V systeem is de stroom echter een stuk lager als bij 12v; dus ik denk dat dan ook twee accu's voor een benzine wagen geen probleem is.
Persoonlijk zou ik gewoon een paar normale startaccu's ergens lokaal op de kop proberen te tikken. Wel altijd zelfde type en productiedatum.

G


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014, 23:36 
Twee keer een hele goedkope mutlu simpele start accu van 55Ah heben het mij 8 jaar lang prima gedaan. Ook starten na maanden stilstaan bij 22 graden onder nul geen enkel probleem. Die mutlu's waren destijds geloof ik iets van 60 gulden per stuk. Heb inmiddels wel nieuwe. Maar weer een paar gewone simpele melkboerenhonden accu's.

Origineel zijn er twee gewone lood start accu's van 45 Ah voor geschreven. Ik had 55 Ah omdat 45 niet te krijgen was. Er is voor de 2,25 NA landrover diesel echt niets extreems nodig. En als je extra gebruikers als grote lampen e.d. hebt moet je een stevigere dynamo plaatsen en geen grotere accu. De accu wordt alleen maar gebruikt om te starten. Als de motor eenmaal loopt moet de dynamo alles kunnen doen. Uitzonderingen zijn lieren en koelkasten als extra gebruiker. In elk geval dingen die je gebruikt als de auto niet rijd. Omdat de stroom dan uit de accu moet komen. Beter is dan ook om alleen daarvoor een extra accu te plaatsen. Je start accu raakt dan nooit leeg. En je startaccu's kunnen dan ook de standaard voorgeschreven accu's blijven.

Overigens is de standaard 24 Volt dynamo zo enorm overbemeten dat je je daar over nooit zorgen hoeft te maken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 00:40 
Thanx voor alle tips! Inmiddels weer twee nieuwe accu's dus ik kan weer rijden.

groet

Henkjan
Land Rover series III, 2.25 diesel ex defensie (1980)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.