Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 09:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 15:54 
Ik ben in januari begonnen met een series 2 te slopen.
Snel daar achteraan heb ik een 90 uit elkaar gehaald.

Nu heb ik vandaag voor het eerst een (koud) test rondje gemaakt.



Klik voor een klein filmpje.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
GatheRRoveR with Màríe
My way is the byway !

Was:
Brown danger - 90 2.5na 1985 in bits and pices
Blue Butt - SII 2.25 petrol 1958 in shambles
ToBe:
Màríe - SII 300tdi 1958


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 16:00 
He Rob, mooi gezicht,
je bent bijna klaar zo te zien. alleen de kachel nog aansluiten?

Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 19:55 
De laatste rit van het jaar!!
Vandaag is ze op de inrit gezet. Volgende week vertroetelen met verse olie en de motor warm toedekken. Dan kan ze 1 maart weer uit haar fiscale slaap gehaald worden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 20:33 
Ik wilde vandaag even een stukje rijden maar dat ging niet door. Accu's stuk.
Startmotor gaat nog zeer langzaam rond terwijl de spanning onder de 16V zakt (24V Light Weight)
Morgen even nieuwe proberen te regelen.

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 22:03 
De gehele dag bezig geweest om de SU,s hif44 weer in het gareel te krijgen............... Mengsel stond veel te rijk, gevolg zwarte bougies en een motor die constant afsloeg.
Alle verbindingsstangen los gehad, sproeiers gelijk met de brug van de carb,s gezet, stationair schroeven vrij gedraaid, centrale stelschroef vrij op de choke de motor warm laten draaien , luchtfilter en ellebogen eraf, meetlatjes in de oliepotjes en voorzichtig met kleine slagen afgesteld. CO uitstoot komt later wel.
Loopt nog niet helemaal mooi, maar dat komt v/d winter wel want hij staat op 'stal' de komende 3 maanden.

Groet Michel WaZ

Ps bekende brug, ruim 8 jaar langs gereden naar D-H.

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 22:12 
vol gelegd met kettingzagen, touw, harpen en andere meuk om morgen "even" een paar bomen van de gemeente om te zagen.
hoop op 10-15 cuub.

Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 22:27 
Nog even gebruikt voor woon/werk, in de middag naar het zwembad met de oudste en op de terug weg even op de spuitplaats "Havelte" er af gespoten. Voor al de onderkant, want ik moet hem voor 3 maanden ophokken angry smiley

Iemand nog een benzine motor !? Ik ga er diesel in leggen smileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 23:36 
Vandaag nieuwe 'rear' propshaft onder one-ten gemeubeld en ondertussen maatje hier en daar meegeholpen om de 2.5TD en versnellingsbak uit zijn 90 te halen.

Willem


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014, 00:33 
via internet naar het laro werk van anderen gekeken (terwijl ik hier een laptop van een vriendin op de intensive care had, inmiddels van intensive care af)
Blits dat testrondje Rob en vooral die grijns op je gezicht winking smiley ben blij voor je dat het weer op eigen kracht rijdt ... smiling smiley

volgend weekend mag ikzelf weer aan mijn eigenste 109 aan de gang (er ontbreekt nog een steekas rechtsvoor en de achterste krukas keerring speelt voor zeef....)

Fenna

bleu phoenix: 1975 Land Rover SIII 109 STAWAG [2,25D 5mb]
peugje (alias parts-pakezeltje): 1996 peugeot 306 sedan [tu3mc]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014, 01:41 
De RRC nar binnen gereden en op de brug gezet. Drie maand de tijd om wat dingen aan te pakken. met dank aan de onbetrouwbare kliek in Den Haag


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014, 01:44 
Voor de zoveelste keer een nieuwe radiator erin gesleuteld en naar een feestje in Delft gereden in zeikende regen en me verbaast over de gemiddelde snelheid van andere weggebruikers terwijl ik 100 km/u rijd
Maar wel
Prettig met m'n hogere zicht en mega werkende kachel!( raampje opengrinning smiley )


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2014, 09:10 
Ik heb de donor 4,6 motor uit elkaar gehaald en de sensor plaat over gezet.
Nu is het blok klaar om zijn leven verder te gaan als 4.0 en weer terug te gaan in de P38.
Vandaag komen er nog een deel onderdelen binnen en ik heb dan nog een pakking nodig en de revisie kan beginnen.
De cilinders heb ik gemeten en deze vallen binnen de tolerantie.
De krukas van de 4.0 heb ik ook gemeten en is gewoon goed.
Beter als de krukas van de 4,6, die lagerschalen van de 4,6 waren al aardig aan het slijten, zowel de krukaslagers als de drijfstanglagers.
Cilinderbussen even gehoond, het blok gereinigd en opgehangen in de motorbok.

Weer een stapje verder.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2014, 13:46 
Vandaag proberen te starten, maar de accu was te zwak, hangt nu aan de lader. Gaat vandaag weer onderdak. Ik heb het afdak waar hij samen met een Saab 99 onderstaat betegeld en opgeruimd. Beide auto's zijn slachtoffer van het huidige MRB-beleid en geschorst. Ik heb een grote tuin, dus af en toe laat ik ze even uit...
Plannen om de 109 als landbouwvoertuig te registreren liggen nog op de plank.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2014, 18:39 
Niet vandaag, maar gister was het Sinterklaas en kreeg de LandRover een fris setje winterbanden.
Voor de nieuwsgierigen: Nokian Hakapeliitta LT2 in 235/85x16 op HeavyDuty velgen.
Later, als het tenminste nog een beetje wil winteren op mijn pad kan ik ervaringsnieuws brengen.

NB Opvallend is het dat er nog zo weinig (winter)banden-vragen/discussies langs komen.
Heeft iedereen inmiddels winterbanden dan wel zijn auto opgehokt ??


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2014, 21:45 
Het gehele wagenpark is voorzien van winterrubber maar ondanks goed gezocht te hebben is hier geen sneeuw te vinden.
Wel vandaag vast de "sneeuwroute"gereden om te kijken of er nog nieuwe verrassingen bij zijn gekomen die straks onder de sneeuw niet meer te zien zijn.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2014, 22:10 
Boodschappen, maar wel met de freelander. grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2014, 22:18 
De steekas linksvoor uitgebouwd om de juiste maat te hebben voor de stubshaft rechtsvoor. Mijn sleutelmaatje zag wel een uitdaging in het lassen van de gebroken stub-shaft en heeft na een paar uurtjes spelen met lasapparaat en slijptol naar mijn idee een rechte en maat correcte stubshaft aan mij teruggegeven... praktijk ervaring met de gelaste as volgt zodra ik er een beetje mee heb buitengespeeldspinning smiley sticking its tongue out

Verder begonnen met voorbereiden voor uitbouw van het motorblok om de achterste krukas keerring te vervangen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2014, 23:17 
Nee, ook hier geen sneeuw, het leek bijna voorjaar na die paar koude dagen.

Maar als de sneeuw niet komt dan ga ik 'm wel zoeken ... ... of ik 'm vind?
Afgelopen (voor)jaar heb ik zelfs geen winter gezien, ook niet daar waar het soms leuk wintert.

Marc

PS Ik moet nog wel even de oude sneeuwkettingen om de nieuwe banden passen ... voor het geval dat.
(En dus eventueel voor het geval dat ik nieuwe moet zoeken en de oude in de aanbieding gaan.)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2014, 23:51 
Motorkap open gedaan. Gekeken in het potje met Dotje 3, het peil is niet gezakt. Onder de '' Devil '' gaan liggen, met de handjes gevoeld aan het huis van de hulpkoppeling. Droog: dus geen natte vingers, Nog eens in potje met de Dotje 3 gekeken en wat blijkt het peil is iets hoger dan ik erin gegoten heb. Rare meccaniek, als ik zin heb, zal ik weer verder gaan, met het oplossen van het probleem. gr. Juppe.thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 00:35 
Vanmiddag lekker aan het zagen geweest, hond mee om te laro te bewaken.
Daarna nog drie aanhangers vol hout naar huis gesleept, zo vermaakt een laro je.
The difference between men and boys....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2014, 20:08 
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2014 07:29 door Crazy-G.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 00:03 
Vandaag de motor in de P38 weer teruggehangen.

zie album

Nu nog wat probleempjes uit de wereld helpen en kijken of we weer leven in de auto krijgen.



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 21:08 
Helemaal niks sad smiley
Staat sinds februari op de brug niks te doen.
Mag er niet aan werken, huis moet eerst af vindt mijn egaa.

Jaap
130 hcpu


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 dec 2014, 21:13 
Jaap,

Met de kerst mag je toch " leuke" dingen doen?

Ik weet wel waar ik de kerst door breng, en het is niet bij mijn schoonmoeder!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014, 21:31 
Heb de 90 TD5 te koop gezet sad smiley kan er niet meer met fatsoen in rijden door een waardeloze aandoening aan mijn gewrichten thumbs down zal op zoek moeten naar het leifst een Disco 2 TD5 automaat, of wie weet, net als de goede ouwe tijd een Range rover classic cool smiley en als het echt niet anders is een P38 DSL. Zolang het maar een automaat is met cruise contole

Gr Rangie90
Fun car: Defender 90TD5 'Joepie'
Bike: Suzuki DL650 V-Strom ABS
Daily: Peugeot 106

"per aspera ad astra"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2014, 19:56 
Starten en gaaan !!! smiling smiley

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 16:02 
Startmotor van de LW vorige week gedemonteerd, bleek dat het draadje van een van de koolborstels eraf was, dit weekend een nieuwe koolborstel gemonteerd (de andere drie waren nog prima, groter dan de nieuwe) alles schoongemaakt en weer in elkaar en starten als een malle grinning smiley

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 19:59 
niets

enkele problemen die ik niet op kan lossen (koelwaterlek oa die ik niet kan vinden, niet meer gekeurd, uitlaat kapot....) het zal nog een tijdje duren...

Discovery TD5


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 20:34 
Afgelopen week mijn 110 opgehaald bij Ron Bolleboom, hij was daar met een oprijwagen van de ANWB beland. Slang van de olie toevoer was er afgegaan, alle olie eruit. Was niet de eerste keer dat dit gebeurde., bij controle bleek, dat het systeem van slangen en de aansluiting niet de juiste waren. De slangen en de slangenklemmen e.d.laten vernieuwen.
Naast deze reparatie is ook de pomp van de stuurbekrachtiger vervangen, ook oorzaak van een kapotte slang van de ATF .
Vandaag weer een heerlijk ritje gemaakt met een zeer soepel sturend auto.
groet
Peter


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 20:44 
Mijn lekkage problemen zijn gelukkig weer opgelost.
De afgelopen week was voor de 2e keer in korte tijd de slang van de motor olie losgeraakt. Alle olie op de weg. Via de ANWB is de 110 afgevoerd naar Ron Bolleboom.
Hij heeft de zaak eens grondig bestudeerd, hij constateerde dat het gehele systeem van de slangen en de klemmen niet deugde. Voor de zekerheid het geheel laten vervangen, oa de juiste slangmaat, klemmen etc.
Tijdens mijn vakantie in Spanje was er ook een slang met ATF olie voor de pomp van de stuurbekractiger lek geraakt. De pomp is toen werkend gemaakt., maar de laatste weken ging deze toch weer geluiden maken. Ook deze pomp laten vervangen.
Vandaag weer een lekker ritje gemaakt met een zeer soepel sturend 110 en een oliedrukmeter die niet meer "danst".

Peter & Linda


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 21:18 
Zal in de komende week no: 51, de motorkap van de '' Devil '''weer eens open doen en dan maar weer eens naar het potje met Dotje 3 kijken of het peil gezakt is of niet. Dat op zich is al een klus, want je moet de kap ook weer laten zakken. Maar dat is dan weer een goede training voor de armspieren. Veel klus en sleutelplezier. gr. Juppe. thumbs up


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 00:45 
Vanavond de P38 gestart na de motor (lees onderblok) wissel.

Bijna ouderwets tikkie en lopen.

Even een korte update van wat ik gedaan heb:

Een oude P38 gekocht (2001) die sinds 2009 niet meer gelopen had.
Blok uit de auto gelepeld en een onderblok van een 4,6 gekocht en alles van de 4.0 overgezet.
Wel alle lagers, zuigerveren enz vervangen.
Blok weer in de auto laten zakken, de boel aangesloten.
En vanavond de sleutel maar eens omgedraaid.

En na even de druk opbouwen zonder aangesloten bougies de bougies aangesloten en na een halve minuut vroeeeeem. grinning smiley

Nou deze week nog even wat andere zaken oplossen , de aircopomp maakt herrie en er lekt nog ergens koelwater uit.

Maar voorlopig komt er geluid onder uit het vooronder hot smileyhot smiley



Dagelijks leven RRS TDV6
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
Range rover P38 4.0 SE 2001
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)

Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 22:56 
Een LED werklamp op de achterbalk van de 130 geschroefd die ik met de achteruitrijlamp ga schakelen omdat ik in het pokkedonker weer eens achteruit tegen mijn eigen notenbomen ben gereden en dus de kentekenplaatverlichting weer aan flarden heb.
En de deurscharnieren vervangen, heb 3 sets bij Craddock gekocht - NOOIT meer doen het is carbonstaal of zo iets na 1 nachtje buiten volledig verroest. Terwijl ik RV al eens vervangen had met een setje van Hurxkens en dat is mooi blank blijvend metaal....hoe kan dat ?
Dus die dingen er maar weer afhalen en eerst in de Hammerite zetten voor ik ze monteer. Kunnen de deuren hopelijk eindelijk weer eens fatsoenlijk open en dicht.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 22:58 
En na een paar dagen alweer ATF bijgevuld in de PAS van de 90....daar heb ik dus ook een probleem. Vermoed lekkage onderaan de uitgaande arm....Kan je daar iets me qua keerring of revisie of wordt het een dure nieuwe?

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014, 23:12 
John de WIt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een LED werklamp op de achterbalk van de 130
> geschroefd die ik met de achteruitrijlamp ga
> schakelen omdat ik in het pokkedonker weer eens
> achteruit tegen mijn eigen notenbomen ben gereden
> en dus de kentekenplaatverlichting weer aan
> flarden heb.
> En de deurscharnieren vervangen, heb 3 sets bij
> Craddock gekocht - NOOIT meer doen het is
> carbonstaal of zo iets na 1 nachtje buiten
> volledig verroest. Terwijl ik RV al eens vervangen
> had met een setje van Hurxkens en dat is mooi
> blank blijvend metaal....hoe kan dat ?
> Dus die dingen er maar weer afhalen en eerst in de
> Hammerite zetten voor ik ze monteer. Kunnen de
> deuren hopelijk eindelijk weer eens fatsoenlijk
> open en dicht.....

toevallig:
ikke net 2x100W werklamp op m'n roofrack gezet met link naar achteruitrijlampsmiling bouncing smiley
en 25W werklamp ( LET) op achterkant geschroeft... mijn opstapje achterop heb ik laatst kromgereden ivm nul zicht.... ( en heb NB een infraroodachteruitrijcameragrinning smiley)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 dec 2014, 21:36 
Jup haans-klunder Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zal in de komende week no: 51, de motorkap van de
> '' Devil '''weer eens open doen en dan maar weer
> eens naar het potje met Dotje 3 kijken of het peil
> gezakt is of niet. Dat op zich is al een klus,
> want je moet de kap ook weer laten zakken. Maar
> dat is dan weer een goede training voor de
> armspieren. Veel klus en sleutelplezier. gr.
> Juppe. thumbs up

Jup,
Als je dit nu een paar weken blijft volhouden heb je ineens stuurbekrachtiging, zowel links als rechts.
Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.