Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 03:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 21:27 
Beste allemaal,

Mijn RRC is voorzien van een 3.9 V8 met SU HIF 44, nu het volgende;

Vorige week wilde de RRC niet meer starten, dit alles na de APK waarbij het CO flink was terug gedraaid naar 1,8 %. Door de keurmeester ( anders afkeur ). Naar mijn mening een te arm mengsel.
Na de gehele ontsteking te hebben nagelopen en een nieuwe bobine , ontstekingsmodule, rotor, kap, bougies en kabels te hebben geplaatst nog helemaal niks.
Dus de mengselschroeven van allebei de SU HIF 44 ingedraaid en dmv de centrale stelschroef in te draaien kwam hij tot leven, liep veel te hoog stationair dus dmv weer iets terug gedraaid. Meteen een flink aantal back fire,s .................tevens krijg ik hem niet onder de 1100 toeren, ook niet door de centrale stelschroef of de 2 instelschroeven om het stationair van de carb,s apart af te stellen terug te draaien.

De back fire,s zijn verholpen, alle 8 moeren van de carb,s zaten niet geheel vast, dus weer aangedraaid...............maar nu slaan de bougies alle 8 zwart en de motor stopt ermee.
Staat het mengsel nog te rijk? Of kan dit ook lucht tekort zijn? Blijft de choke hangen?
Ontsteking staat precies hetzelfde als voorheen. De vonkboog van de bougies heeft een ruimte van 3 mm

Graag jullie advies.

Mvgr Michel WaZ

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2014 19:27 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 21:39 
Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste allemaal,
>
.
> De vonkboog van de bougies heeft een ruimte van 3
> mm
>
> Graag jullie advies.
>
> Mvgr Michel WaZ

Dat is volgens mij veel te groot, uit het hoofd, zonder wph, dacht dat het ongeveer 0.8 mm hoort te zijn.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 nov 2014, 22:28 
Idd Frans, RPI schrijft 0,8 tot 0,9 mm voor......Tjonge jonge ik heb 3 mm in mijn hoofd......pfuuuuuu

Bedankt voor de info!

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 01:21 
Als de bevestigingsmoeren van de carbs los zaten, kun je er wel vanuit gaan dat hij zo valse lucht getrokken heeft waardoor je mengsel veel te arm werd. Vandaar waarschijnlijk het slechte starten.

Door het verstellen van de carbs heb je hem extra benzine gegeven, en de extra lucht gecompenseerd; zodat hij weer wat deed. .
Daarna de moeren aangedraaid ==> geen valse lucht meer kreeg ==> teveel benzine ==> verzuipt ==> zwarte bougies.

Je zult het spul dus weer opnieuw moeten afstellen..... De Rover V8 loopt idd mooier bij een wat rijker mengsel. Mijn ervaring is dat bij carbs 3% een mooie waarde is.

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 10:18 
Ja ik zal zo eerst eens mijn luchtfilter eens nakijken dat is alweer een tijdje terug gebeurd. Ook maar de bougies schoonmaken en het mengsel armer zetten.
Dan kijken of ik hem weer voor de deur krijg ,want hij staat langs de wei, het werd een beetje donker gisteravond.
De carb,s krijg ik wel weer synchroon , maar de auto rijdend thuis krijgen...............nou, het zal een koud sleutel klusje worden.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.