dat hij mooi geverfd is zegt niets. de mijne moest ik vorig jaar van de vrouw verven voor de vakantie anders ging ze niet mee.
dus 1 dag schuren 1 dag verven en hop op vakantie. en aan het aantal lagen verf te zien die ik tegen kwam, waren er nog meer vrouwen geweest die dat tegen hun man hadden gezegd.
deuren zijn meestal wel beetje gaar, soms kom je goede tegen (of veel verf) komt door het stalen frame met aluminium er op dat vreet mekaar op.
ook is de afwatering niet echt goed.
plaatjes opgelast ipv er in gelast is niet best.
toen ik net begon met landroveren, nu 5 jaar geleden, heb ik ook 2 plaatjes opgelast. daar werd ik later toch wel een beetje op aangesproken dat het niet best was. outriggers op zich zijn wel te vervangen. chassis is ook wel te repareren mits het niet de bovenkant is die verrot is.
er zijn inlas stukken voor de zijkant schutbord.
kijk hier maarrrrrrrrrr de wagens die ik in de loop van de jaren gezien heb, en ook mijn eigen 109, blijft het niet bij dat stukje.
kijk ook bij de klepjes (airco) en gluur met een zaklamp binnen boven het handschoenenplankje. je ziet dan gaas wat achter die klepjes zit.
kijk daar goed omheen. als daar roest zit wordt het een ander schutbord. ikzelf zit daar ook tegenaan te hikken.
ik hoop dat er iemand met je mee kan, het is net als bij een "echte" auto, je moet er niet al verliefd naar toe gaan.
trouwens je kunt er zowiezo beter niet aan beginnen, het is echt een virus.
zelfs in mijn omgeving willen of hebben ze er nu eentje.
die van mij was volgens ons (was iemand mee) keihard toen ik hem kocht.
na drie maand deden de remmen het eindelijk, had ik een las aparaat gekocht en leren lassen, kon ik remmen ontluchten, remclinders vervangen., servicebeurten geven. en had ik slapeloze nachten van het piekeren hoe ik zo dom had kunnen zijn.
maar ik rijd er bijna elke dag in en ik misbruik hem best wel nu al 5 jaar.maandag mag hij weer 8 cuub hout verstouwen
Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.