Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 23:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: zo 08 dec 2013, 13:43 
hoi ,

de vraag ,heb een dodge 4x4 wie weet omgeving groningen een goede spuiter die voor net geld deze over kan spuiten in libiansand,
zijn spuiters zat weet ik maar gemiddeld 4250 euro voor het spuiten van een dodge van 5000 euro is mij te??
graag info

hans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: zo 08 dec 2013, 14:00 
Je zou kunnen overwegen om je Dodge met verfrolletjes over te schilderen. Een hoop jongens hier hebben dit al gedaan (ik ook) met hele goeie resultaten. Eerst je auto schoonmaken, licht opschuren en ontvetten. Daarna een paar hele dunne lagen verf met fijne rolletjes. Verf van tevoren even verdunnen.
Probeer het anders eerst eens op een plaatdeel.
Als je het buiten wilt doen is het een tip om de plek waar je dit gaat doen te besproeien met water om opvliegend stof en zand te vermijden.

Succes!

André

Truckie, 1974 swb 2.25 diesel




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: zo 08 dec 2013, 14:34 
dit zijn toch krankzinnige prijzen. my god....4-5k EURO's (10k in guldens)....
denk, dat als je naar Marokko of Turkije rijd en 't daar laat doen, terwijl je 'n weekje aan 't strand ligt, nog redelijk wat geld overhoud.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: zo 08 dec 2013, 18:15 
Hi zoek eens contact met Gerald in Emlichheim in Duitsland, hij spreekt Nederlands, levert goed werk en is betaalbaar. Ik kwam er vaak in het recente verleden.

Groet Sylvester.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: zo 08 dec 2013, 18:34 
mail mij eens; swb88in apenstaartje hotmail.com

smiling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: zo 08 dec 2013, 19:25 
Als je een spuitcabine kan regelen ? Wil ik m wel spuiten !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: ma 09 dec 2013, 20:35 
hoi sander,

das een mooi aanbod ,maar heb geen spuit ruimte ,en er moeten ook kleine oneffenheden geplamuurd worden & schuren
ben je spuiter??of veel ervaring!!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: ma 09 dec 2013, 20:52 
Ik weet niet of je prive een garage hebt.......maar in het verleden heb ik in de garage van mijn ouders mijn ouwe BMW gespoten en het resultaat was redelijk voor een amateurtje zoals ik.............
Ik heb destijds bij de bouwmarkt van die plastic zeiltjes gehaald , daarmee de gehele garage afgeplakt/gehangen een afvoer erin en met een oude stofzuigmotortje ( met een filter ) een toevoer gemaakt.
Kacheltje erbij en tot 25 graden verwarmd, auto 2 dagen erin en je verf ook tot alles zo,n beetje dezelfde temperatuur, water op de vloer en spuiten maar.......

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: ma 09 dec 2013, 21:15 
Het strak maken van de wagen is het meeste werk. Dat kost wel 1 a 1.5 week afhankelijk van staat van de auto.

Hier in Arnhem bij de Doe Het Zelf garage zitten een paar goede spuiters en niet duur. Heb een keer een Volvo 245 zelf volledig kaal en daarna strak gemaakt. Lak is erg duur en was in totaal 2000 euro kwijt. Dus primer, kleurlak en blanke laag er op gespoten. Prachtig resultaat.

Strak maken wil ik ook wel voor je doen maar dan wil ik de wagen eerst zien.

Totaal zal wel iets van 3 a 3500 euro worden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/12/2013 19:17 door Mrah.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: ma 09 dec 2013, 22:42 
Hey Hans

In Groningen achter de Kwik Fit bij de sluizen heeft mijn schutbord en andere dingen gespoten.

Heeft ervaring met Landrovers heeft er meerdere gespoten ook in die kleur.

Gr Engel


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 01:54 
Hoi Hans

Wil m graag voor je spuiten , maar strak maken heb ik geen tijd voor helaas
Dat is tenslotte het meeste werk , maar daar kun je zelf al veel aan doen ,
Ik kom niet uit de buurt maar als ik me reiskosten gedekt heb vind ik het niet erg om te doen ,
Maar goed als je er geen ruimte voor hebt of geen spuitcabine hebt
Kun je beter naar iemand die dat wel heeft !
Succes iig

Groetjes

Sander


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: di 10 dec 2013, 10:43 
Engel

Bedoel jij hazelaar? Daar heb ik goede ervaringen mee die hebben jaren terug voor 1k mijn auto geheel gespoten


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: wo 11 dec 2013, 00:14 
Ja Hazelaar in Groningen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013, 12:45 
Www.Painttotaal.nl kan erg geschikt, is wel een klein stukje rijden. Je kan altijd eens even bij hem horen wat het kost. Ik ken iemand die heeft er een trekker laten spuiten, ik vond hem goedkoop en het was netjes gespoten.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013, 17:22 
[www.mattzwart.nl]

voor alle matte kleuren. Geen ervaring mee maar ze adverteren volop en zijn niet duur.

benno


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013, 17:31 
Of koop zelf een Wagner verfspuit en ga daarmee aan de gang, heb ik ook gedaan, best tevreden (maar dat was NATO groen mat)

succes,

John

John Straatman



Binky, LW uit 1978


www.straatman.biz


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013, 19:04 
bij een trekker gebruiken ze meestal geen autolak.... niet dat de lak daarmee minderwaardig wordt, maar omdat voor trekkers/vrachtwagens en ander groot spul doorgaans wat ruimer met kleur toleranties wordt omgaan is de basis wat goedkoper. enige waar je dan even rekening mee moet houden is dat je in één keer voldoende lak aan laat maken aangezien een potje bijhalen mogelijk een kleurverschil oplevert (en in tegenstelling tot de hele dure autolakken heb je dan geen verhaal, wat dit is gewoon wat ruimer getolereerd).

Los daarvan is het natuurlijk altijd goed om in één keer voldoende te laten maken om kleur ellende te voorkomen (zelfs als ze je 2e potje vervangen zul je zien dat niet dat tweede potje, maar dat eerste potje net van de kleur af was...en de spuitkosten krijg je uiteraard niet terug)

En of 5000 veel is weet ik niet, voor binnen/buiten is het heel weinig, voor alleen buiten zul je zien dat er nogal wat verschil zit tussen strak en strak, en ook op de manier waarop de verschillende spuiters met lampen (even eruit of alleen afplakken?) etc. om gaan. Dus als je ergens geïnformeerd hebt waar ze gewend zijn met een hoge kwaliteitsstandaard te werken is het niet zo gek, want dan ben je met een overspuiter van die afmetingen zo een paar manweken zoet.

Succes met de overwegingen en als het je voornamelijk om een kleurverandering gaat waarbij de kwaliteit minder speelt moet ik zeggen dat ik hier in de club ook hele goede resultaten met een rollertje heb gezien. (zelfs met gamma verf, zeuren we even niet over de houdbaarheid van de glans, maar het was best netjes)

Groet, Wilberth


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 23:51 
Gerald maakt goed werk voor weinig geld

steenslag allemaal verwijderd


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2015, 00:31 
Ik denk dat na twee jaar de verf wel droog is.spinning smiley sticking its tongue out

gr.Jasper


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: spuiten van auto
BerichtGeplaatst: za 18 apr 2015, 01:24 
Of idd zelf rollengrinning smiley
Bij m'n huidige 110 al twee x gedaan: van rood naar zwart Naar grijs/blauw en m'n vorige van blauw naar zwart
Kostte me ongeveer 1 dag per keer, en nog geen € 100 per kleurwinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 134 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.