Land Rover Prikbord
http://laroprik.nl/

defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8
http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=531719
Pagina 1 van 1

Auteur:  disco1992 [ ma 19 mei 2014, 23:04 ]
Berichttitel:  defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8

vandaag naar rdw geweest voor om keuren van mijn defender van 200 tdi naar 3.9 v8.

alles netjes van papier werk in orde gemaakt en meegenomen . alle oude documenten van alle keuringen bij rdw, oude kentekens, foto's van alle ombouwen, verklaringen etc etc.

motor was zeer netjes ingebouwd .

keuring alles prima maar co2 was ineens 9.5 en mag niet hoger zijn dan 4.5. flinke tegenvaller en dus gauw nieuwe afspraak voor de middag gemaakt.
terug naar werkplaats om te kijken. bij de buurman eerst nog eens aan de co2 meter. en wat zien we 4.2 / 4.3 uitstoot dus prima !!
rdw gebeld en uitgelegd kon gelijk terug komen. gelukkig maar paar kilometer. bij rdw weer aan apparaat en nog een 2de erbij. deze keurmeester haalde de eerste van smorgens erbij. bleek de eerste verkeerd gekeken te hebben !! co2 was wel iets te hoog 5.1 / 5.2 met 2 apparaten. blijkt dus toch verschil in te zitten met geijkte apparaten.
was dus bij rdw nog niet helemaal goed maar bij apk garage wel.
omdat hun ook fout hadden gemaakt werd hij toch maar goed gekeurd !!!

mannen daar kennen mij enw eten dat ik bakker ben en vroegen smorgens al om worstenbroodjes .
bij 2de keuring weer en ik zei die moeten julle eerst verdienen he.
en dus morgen maar iets lekkers even afgooien daar . Mannen van rdw SMAKELIJK !!!

disco1992 defender 110 1983 3.9 v8

Auteur:  Bart van Dessel [ ma 19 mei 2014, 23:42 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8

Dat riekt naar omko.....nee.... naar lekkere worstebroodjes!! Goed geregeld Wout!thumbs up

Gr, Bart

Auteur:  Marc-my-Words [ ma 19 mei 2014, 23:57 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 omgekeurd van 200 tdi naar 3.9 v8

En, om nu helemaal precies te zijn: Het betreft een CO meting en geen CO2.

Marc

Auteur:  sjorsboomschors/aka/PP [ ma 19 mei 2014, 23:57 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8

Mooi!!
Maar kan dat dan??
Een '83 er en een 200 TDI is al 1/3...
En dan weer naar benzine.... Is dat niet weer 1/3??
Heb nu met mijn 200tdi al €598 afgetikt en twijfel nog...
Ze rijdt zo lekkerspinning smiley sticking its tongue out

Auteur:  Marc-my-Words [ di 20 mei 2014, 00:14 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 omgekeurd van 200 tdi naar 3.9 v8

sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi!!
> Maar kan dat dan??
> Een '83 er en een 200 TDI is al 1/3...
> En dan weer naar benzine.... Is dat niet weer 1/3??
> Heb nu met mijn 200tdi al €598 afgetikt en
> twijfel nog...
> Ze rijdt zo lekkerspinning smiley sticking its tongue out

Het blijft dezelfde 2/3 die "oud" is, en diezelfde 1/3 die nu weer gewijzigd wordt.
Was dat niet zo dan heb eerst 3/3 auto, daarna 4/3 ... en .... voor je er erg in hebt betaal je voor twee auto's. angry smiley

Op benzine rijd je wel € 0,40 per kilometer aan brandstof weg, op diesel is dat € 0,12 tot 0,14, en daarbij is een diesel "bomb-proof".
Dus ligt het omslagpunt afhankelijk van de precieze invulling ergens bij enkele 1.000 den km -- iedere auto is duurder als je denkt (en een LandRover is daar alleen maar beter in).

Dit dan afgezien van de variant met drie maanden stalling, drie maanden zonder LandRover dus -- drie wintermaanden fietsen ? Of drie maanden een andere auto, en dan moet je de kosten daarvan weer meetellen in de vergelijking (waarmee de "winst" ineens heel klein is, waarmee je weer terug bent bij -- iedere auto is duurder als je denkt (en een LandRover is daar alleen maar beter in).

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2014 00:18 door Marc-my-Words.

Auteur:  sjorsboomschors/aka/PP [ di 20 mei 2014, 01:27 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8

Tsja, klopt.!maakt mij niet zoveel uit wat brandstof kost
Reed maar 6000 km/jaar met m'n 110
Heb haar nu op de zaak gezet, met 35%bijtelling( economische waarde is nu niets:€1500 oid)
En kan alle kosten belastingtechnisch verantwoorden
Maw: ik schijn spekkoper te zijn; maar blij??
Heb nu al 4000 km gedaan in nog geen 5 maanden, en m'n bedrijfsbus de deur uit gedaan
Doe nu alle catering/inkoop enz in de v70 of 110
En schijn er in the end geld aan over te houden( merk er niets van)
Ben zo gecharmeerd van een 200td-ietje
Loopt mooi, genoeg torque, 100 km/u snelweg en easy going
.... Dilemma eye rolling smiley
Wel/geen benzine conversieconfused smileytongue sticking out smiley
( sorry for trolling your topic )smileys with beer

Auteur:  Marijn & Simba [ di 20 mei 2014, 11:33 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8

Gefeliciteerd Wouter!

Vraagje voor de kenners, over dat CO, hoe kan je dat zo laag mogelijk krijgen? Of is het doorgaans niet zo spannend bij de 3.9 efi en heeft Wouter last van opstart-CO?

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.



Auteur:  Tom_RRC [ di 20 mei 2014, 23:49 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8

Ligt eraan.. Sommige 3.9 kabelbomen hebben er een o2 sensor inzitten en dan kan je de ECU op closed loopt zetten. Dan regelt deze de CO wel goed bij (nagelang de conditie van je motor).
Op open loop (zonder o2 sensor) loopt de ECU in een fixed table die je nog kan beinvloeden met wat weerstandjes en eventueel je motortemperatuur, maar dan is het lastig om je CO goed te krijgen (je kan op de inlaat nog je MAF marginaal bij regelen, maar dat wil je eigenlijk niet).

Mijn 1986 3.5 op megasquirt komt al 2 jaar zonder problemen door de CO keuring, netjes 1.7% op open loop. Ga het nog eens proberen closed loop, hij loopt namelijk nog wel wat rijkjes...

Auteur:  Dixo [ wo 21 mei 2014, 15:36 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8

Gefeliciteerd!

Auto ook nog op dieet gezet voor de weging met het nieuwe blok? Je kunt nu in ieder geval de radio weglaten, als die erin zat winking smiley

Auteur:  Big Al [ ma 04 mei 2015, 21:04 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8

Wil zelf ook deze ombouw gaan doen.
Heb een disco 3.9 met de ZF, die ik in mijn 110 wil plaatsen.
Zit nu een 200tdi LT77 in.
Kun je me tips & tricks geven mbt tot de ombouw en papier winkel.

Mvg Albert.

Auteur:  disco1992 [ zo 10 mei 2015, 01:11 ]
Berichttitel:  Re: defender 110 1983 ongekeurt van 200 tdi naar 3.9 v8

beste albert,

stuur me even een mailtje op: bericht_voor_wouter@hotmail.com
dat is makkelijker.

groet disco1992

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/