Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 10:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2013, 13:16 
Dag Allen,

Ik zal me even voorstellen mijn naam is Pascal Vinkenvleugel, en onlangs heb ik een landrover series diesel gekocht. Nou ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn landrover geen series originele motor heeft, maar een die van een Defender, namelijk een 2,5 NA diesel. Aangezien dat veranderingen aan aandrijflijn niet zijn toe gestaan, en ik wel een auto wil hebben die aan alle regels voldoet. Is mijn vraag aan jullie hoe kan ik dit het beste oplossen.

PS mijn APK verloop over 3 maanden en de auto ligt in onderdelen uit elkaar

Met vriendelijke groet,

Pascal Vinkenvleugel


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2013, 13:26 
en waarom zouden veranderingen in de aandrijflijn niet zijn toegestaan?

groet, Robert



SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2013, 13:33 
weet niet waar je die info vandaan hebt maar dat klopt niet
je mag 1/3 van een voertuig veranderen zonder dat het gevolgen heeft voor je kenteken
alle regels staan op de website van de rdw
ik heb een 2a ambulance met S3 achteras en perkins motor, alles goed bevonden door de rdw
apk kijkt al helemaal nergens naar grinning smiley
motor en aandrijving=1/3
chassis en schutbord=1/3
carrosserie= 1/3





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2013 11:35 door jamaar.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2013, 13:58 
Tenzij je een Belg bent en de auto aan de belgische eisen moet voldoen? In NL is de aanpassing die jij hebt geen probleem, vermogenstoename is er nauwelijks. Aantal cilinders,brandstof is ongewijzigd.
Niet druk om maken.

Grtz. Erik



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2013, 14:38 
laatste wat ik gehoord heb, dat beperking op vermogens toename bij oldtimers geschrapt is
je zou 500 pk in een serie kunnen bouwen grinning smiley
moet wel deugdelijk in elkaar zitten




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2013, 15:09 
Ik rij met hetzelfde al 2,5 jaar rond.
Geen probleem.cool smiley

Aajetoo Ray


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2013, 23:12 
Hoe streng is die norm van 1/3

Paar voorbeelden, Serie III waarvan stuur van rechts naar links gaat en meteen een nieuw dashboard en andere versnellingsbak. Tevens een ander dakje erop en een andere achterdeur. Raam voor is van een nieuwer type de zijramen weer niet.

Bij een weliswaar niet landrover heb ik een dashboard van een Volvo 940 geplaatst in een 740 en de schakelbak vervangen door een automaat (plug en play) geheel uitwisselbaar. Tevens veerpoot omgewisseld. Ook stoelen van een 940 erin (ook weer plug en play).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/08/2013 21:12 door LaroSIII109.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2013, 23:25 
Dank voor de info dan is het toch ok.

Hoe kan ik overigens aantonen dat de carrosserie origineel is en is het nog toe gestaan om naast een andere motor en versnellings-bak ook nog stuurbekrachtiging toe te voegen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2013, 00:19 
de hystee stuurbekrachtiging voor de series is een aftermarket optie en is altijd toegestaan
als je motor en bak+assen vervangen hebt kan je niet meer het stuurhuis veranderen
het is niet zo dat als je bvb de assen niet vervangt je dan iets van de het andere 2/3 mag veranderen
motor met of zonder bak of assen is 1/3
als je schijfremmen er op wilt word dat gedoogd, voornamelijk omdat het de veiligheid te goede komt




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 01:16 
Pascal, je bent een verschrikkelijke teringlijer, ik hoop dat dat kreng van je uit elkaar valt, en je carrière ook arrogante zak die je bent.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015, 04:03 
Gevalletje van Gilles de la Tourette?? thumbs down

Mogelijk heeft het Raamkozijn geen verstand van Land-Rover? Die vallen altijd uit elkaar. Het is engelse techniek. Het is kapot of het gaat kapot. Dat is nou juist wat ons bindt. De liefde voor de Land-Rover. Dus....liever niet zo te keer gaan tegen elkaar. Zeker niet op ons forum.

Fijne avond nog. tongue sticking out smiley

Groetjes Wilco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 136 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.