Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 12:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: RX5 icm Brantho Korrux
BerichtGeplaatst: do 16 mei 2013, 13:25 
Hallo allemaal,

Mijn vorige auto heb ik behandeld met RX5 en RX10, beviel prima. Ben nu bezig met een deel restauratie van een Stage One en heb nu een bus brantho korrux gekocht, gewoon in 1 keer over het chassis en klaar, na schoonmaken dan wel natuurlijk. Maar is nogal dik dus vloeit niet zo mooi overal tussen als RX5. Aangezien ik ook nog een bus RX5 heb staan, lijkt me dat ook wel een goede combi. Dus rx5 eerst en afwerken met Brantho Korrux.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Hecht dit goed aan elkaar?
Alle tips welkom!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 mei 2013, 13:41 
Geen ervaringmet de combi, wel met beiden apart. Heb geen wetenschappelijk antwoord maar heb er wel mijn vraagtekens bij. Je kunt brantho korrux overigens wel verdunnen, er bestaat nog speciale verdunner voor (heb ik er bij gekocht en nog erg veel over...), misschien dat eens proberen? Verder Is RX5 bedoeld om over een klein laagje vliegroest te schilderen en Brantho Korrux volgens mij voor echt schoon metaal. Ik zou zeggen lees dat ook nog even goed na voor je iets kiest.

Groet en succes.
Lucas (die het zelfs bij -10 heeft aangebracht, leuk zo'n winter...)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 mei 2013, 13:45 
RX5 is vrij kieskeuring met wat er over hem heen gestreken wordt, spuitbusjes van Motip werkt zeeeeeker niet, ook 2K lak gaat direct fout met een levendig maanlandschap dat spontaan ontstaat alsof de oerknal net is geweest......
Je zou de importeur 's kunnen bellen, caprotech.

Gr, Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 mei 2013, 14:17 
Ik raad het je af.

BK is fantastisch spul, maar niet in combinatie met andere produkten.
Zelf heb ik matige ervaring in combinatie met Owatrol.

Voor BK 3in1 heb je speciale spuitverdunning en een een 'vertrager' die tijd geeft om BK wat beter te verwerken.
Mijn chassis heb ik d..m.v. kwast en roller behandeld met BK die ik fors had verdund met de spuitverdunner. Prima resultaat.

Let op als je BK wilt gebruiken voor je body. Plamuur laat zich niet goed aanbrengen / houdt geen stand tussen twee lagen BK.

succes, Marco
RHD 109V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 mei 2013, 15:11 
BK mag ook over dun laagje roest lees ik. Chassis is geen blank metaL, zitten hier en daar nog wat oudere verf resten op. Dus daar moet het ook nog mee matchen ...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2013, 13:17 
Even updaten:
Werkt prima tot nu toe. Rx5 goed laten drogen (dat duurt ff) en dan BK erover. Bubbelt niet en zit er goed vast op. Nu pas maandje ofzo en auto nog niet buiten geweest dus echte roest test is het niet maar de beide producten accepteren elkaar dus wel.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2013, 13:27 
Dank voor je melding! Is dit de 3 in 1? In het zwart? [brantho-korrux.nl] Over RX5 ben ik heel tevreden, RX10 vind ik wat minder. Misschien is daar BK een betere voor.

Gr, Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2013, 20:04 
Even deze posting 'misbruiken' hoor...

Ik wil m'n achterbalk opfrissen. Zit nu eigenlijk alleen nog wat vliegroest op dat nog gemakkelijk verwijderbaar is, dus dat lijkt een goed moment...
Ik zat aanvankelijk te denken aan RX5 en afwerken met RX10, maar is BK een betere optie?
Zo ja: welke van de aangeboden soorten kan ik dan (met of zonder verdunner) het beste gebruiken?


Teun met 'Mr Wilks', een 130 Crew Cab 2.2tdci


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2013, 21:19 
2 lagen Brantho Korrux 3 in 1 zonder verdunning en je bent voor vele jaren klaar.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2013, 22:19 
Mooi gemakkelijk dus! tongue sticking out smiley
Is BK mat gekleurd of zijde/hoogglans?


Teun met 'Mr Wilks', een 130 Crew Cab 2.2tdci


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2013, 23:27 
Zijdeglans, wat mij betreft perfect voor Land Rover.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug 2013, 23:59 
Kan dat ook over een bestaande laag (origineel) heen?.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 aug 2013, 10:59 
Ben het met Bart van Dessel eens, dat RX5 echt top spul is wat overal lekker tussen kruipt en goed isoleert en dat RX10 een beetje "mwa mwa" is. RX10 blijft glanzend en te zacht vind ik persoonlijk. RX10 droogt net zo traag als RX5 dus als je eerst RX5 doet, en daarna RX10 ben je een week bezig.... Brantho Korrux 3in1 werkt wel mooi af, zijdeglans (bijna mat) en harder dan RX10, en droogt ook sneller. Na 24 uur kan je e.e.a. al monteren, is het droog (maar nog niet helemaal uitgehard).
BK zonder RX5 is ook prima te doen, maar omdat het zo dik is, kruipt en vloeit het niet lekker. Wellicht dat die speciale verdunner hierbij helpt (geen ervaring mee).

In de test op roest test komen zowel de combi RX5 met RX10 als BK als erg goed uit de (verf)bus.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 aug 2013, 22:29 
Mooi spul hoor, dat Brantho Korrux!
Vandaag lekker wezen kliederen. Man o man, dat werkt prettig zeg! Heb het een tikkie verdund en veel met de roller gewerkt. Heb ook gelijk de opstapjes achter, de tree-sliders en zelfs het roofrack maar meegenomen. je moet jezelf gewoon een halt toeroepen, anders blíjf je smeren... cool smiley


Teun met 'Mr Wilks', een 130 Crew Cab 2.2tdci


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 12:03 
ff een oud draadje omhoog halen.
Ik ben bezig met een aanhanger/ boottrailer en heb het chassis eerst rx5 en daarna brantho korrux gedaan.
Voor de opbouw wil ik hetzelfde doen. rx5 heb ik gespoten en BK geverfd.
Nou wil ik de Brantho korrux ook spuiten, heeft iemand ervaring met het verdunnen met rx5?
Dit alles ter voorbereiding chassis 101 smiling smiley
Jeroen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2015, 12:27 
Gaat prima, gewoon thinner d'r bij.
Als je BK 3 in 1 gebruikt, dan is dat ook al een roestomvormer, Dus da's dubbelop met de rx5. Ik denk zelfs dat het ten koste gaat van de hechting. BK hecht nl beter op oud geroest metaal dan op nieuwe glad metaal.

Groet, Art


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 129 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.