Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 11:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 nov 2012, 21:55 
Mijn vraag is mag je in een Defender op grijs kenteken met 3 personen rijden als je er 3 stoelen in hebt.
Als er nu een cuby box in zit en plaats er een stoel in mag dit dan zo maar of moet je weer iets laten keuren.

Ik hoor het graag.

Gr Geert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 nov 2012, 22:00 
Hoi Geert,

op de papieren van mijn grijskenteken 90 (1985) staat het aantal zitplaatsen aangegeven; 3
Misschien is dit verschillend, ik lees hier namelijk vaak dat bij de ene auto wel en bij de andere auto geen zitplaatsen staan vermeld.

Groeten,
Sybolt


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 nov 2012, 23:00 
Hallo Sybolt,

Bedankt voor je reactie, indien ik een Defender koop moet ik hier opletten en even bij de RDW informeren als het er niet op staat.

Gr Geert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 nov 2012, 23:46 
Is geen probleem, mag gewoon (heb er bij controles nooit last van gehad en heb meerdere pickups gehad met 3 stoelen voor).

gr Niels


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 nov 2012, 23:55 
bij wat voor controles? en mischien heb je wel gewoon geluk gehad.
ik zou toch eerst even informeren bij de RDF

_____________________________________________________
Land Rover Defender 90, 2.5TD, BJ1988



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012, 00:06 
Een middenstoeltje mag sinds enkele jaren niet meer, weet helaas niet vanaf welk jaar.

[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012, 00:22 
Het middenstoeltje mag volgens mij nog wel, maar sinds de TD4 past het niet meer ivm de hoge/lage gearing hendel. Mijn TD5 werd indertijd gewoon met 3 stoelen geleverd door de dealer. Heb nooit op het kenteken gekeken naar het aantal zitplaatsen. Bedrijfsbusjes worden ook nog altijd nieuw geleverd met 3 zitplaatsen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012, 01:11 
eddy Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het middenstoeltje mag volgens mij nog wel, maar
> sinds de TD4 past het niet meer ivm de hoge/lage
> gearing hendel. Mijn TD5 werd indertijd gewoon met
> 3 stoelen geleverd door de dealer. Heb nooit op
> het kenteken gekeken naar het aantal zitplaatsen.
> Bedrijfsbusjes worden ook nog altijd nieuw
> geleverd met 3 zitplaatsen.

De derde zitplaats mag sinds een bepaald jaartal niet meer.
Het heeft dus niks te maken met het pookje (dat je wellicht ook nog een stukje om zou kunnen zetten).
Het past overigens ook wel (met wat moeite), een derde stoel en het Puma-pookje.
Je hoeft me niet te geloven, maar ik heb het gezien.
En het mag ook, alleen mag je er niet zitten.

Heb je een auto van vóór de nieuwe regels dan mag je op de derde zitplaats met een heupgordel zitten, en dat hoeft dan niet op het kenteken te staan.
Staat er slechts 2 dan mag je niet met 3 voorin en heb je een auto van na de nieuwe regels dan kan je die 3de misschien wel op het kenteken krijgen maar alleen na een errrug dure beproeving.

Overigens, als je aan je verzekeraar 3 zitplaatsen hebt gemeld, en je verzekeraar heeft dat geaccepteerd dan is het grootste probleem een eventuele boete (en daar moet je dan een heel precieze of een heel klierige agent voor treffen).

Marc

PS Mijn oude 110HT had 3 zitplaatsen vanaf nieuw en het aantal zitplaatsen stond niet op het kenteken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2012 23:13 door Marc-my-Words.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012, 09:53 
Maar een VW Transporter kan je nog steeds kopen met een bijrijdersbank... Of bedoel je dat alleen voor de Defender?
groet
Hans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012, 11:25 
Madcap Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een middenstoeltje mag sinds enkele jaren niet
> meer, weet helaas niet vanaf welk jaar.


Hoe zit het dan met die Fiat Multivla??

Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012, 11:41 
Ja, Ja, maar dat komt omdat VW (en al die anderen - zoals de Multivlaai - waar het ook mag) wel een goedgekeurde 3-puntsgordel heeft voor de 3e zitplaats.

LandRover is te lui geweest een oplossing te bedenken voor die driepuntsgordel. Kijk bijv. maar allerlei meerzits-auto's, ik zag heel eenvoudige/slimme oplossingen met een gordeloprolautomaat (3xwoordwaarde) ergens aan het dak en twee insteek gespen - dan heb je een 3-puntsgordel die helemaal weg rolt als je hem niet gebruikt.

Maar zoals ik al schreef: Een derde zitting is niet verboden, het is alleen onwettelijk als daar ook iemand zit als je een auto hebt van na de wijziging van de regels (en dat dus alleen omdat er geen goedkeuring bestaat voor een 3-puntsgordel). Officieel mag je ook in auto's van na de regelwijziging geen andere gordels monteren (dwz alleen gordels van het originele type) – dus een 4-puntsgordel mag ook niet zonder typegoedkeuring, zelfs als die 4-puntsgordel veiliger zou zijn.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2012, 17:48 
Ok, da's duidelijk, bedankt
groet
Hans


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015, 01:05 
Hoeveel zou de boete zijn als je met 3 man voor in gepakt zou worden?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015, 13:40 
tijdens deelname aan het verkeer als bestuurder of passagier niet op de voor hem/haar bestemde zitplaats zitten en/of als bestuurder (een) passagier(s) vervoeren terwijl deze/die niet op een zitplaats zit(ten)
€ 140,-

Ook kind niet in kinderzitje, geen gordel dragen, etc is allemaal € 140,-


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015, 19:51 
Op de voorste zit rij moeten alle zitplaatsen voorzien zijn van hoofd steunen dit geloof ik vanaf 2006 en die zitten niet op de midden stoel van een defender
Gr. Tonny


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 apr 2015, 20:40 
En tot een bepaald jaar zijn bij grijs-kenteken gordels ook niet verplicht. Als je een derde stoeltje plaatst dan hoeft daar dus afhankelijk van het bouwjaar mogelijk niet een gordel bij, ook al hebben de andere stoelen die wel. T'is nie handig, maar het hoeft dus niet. Als het erin zit moet je het wel gebruiken anders kassa.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2015, 00:25 
Heb onlangs mijn ninety omgebouwd vanuit Zwitsers kenteken naar Nederlands grijs. Cubbybox opgeruimd en 3e stoeltje geplaatst, met de middengordel van de achterbank van mijn 130.
Stoeltje heeft dus weliswaar geen hoofdsteun, maar wel een vate gordel.,
Bij de RDW in Arnhem het item besproken tijdens de import/keuring voor NL grijs kenteken, even overlegd en toen zijn er specifiek 3 zitplaatsen in de registratie opgenomen.

Je mist de cubbybox pas als je deze niet meer hebt ....maar goed.... overleven in het NL belastingklimaat vereist compromissen...

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 123 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.