Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 24 apr 2024, 09:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 16:10 
Ik heb het eens voorbij zien komen, maar met een zoekopdracht zoveel hits......confused smiley
Dus ik vraag het hier maar eens;

Ik heb voor m'n "nieuwe" Sankey project de stekker intact gelaten en wil een verloop gaan maken van het stopcontact naar een 7- polige "standaard "stekker. Alles is uiteraard door te meten, maar het schematje dat ik destijds voorbij heb zien komen staan nummers van de pinnen en kleuren vermeld. Dat maakt het knutselen een stukkie makkelijker.

Wie kan me dat verstrekken.

Groet, Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 16:23 
ooit heb ik hier ergens dit geschreven, en waar geen idee, ik had hem op mijn pctje bewaard/..... Dus rechtstreek uit mijn eigen vaults:


Voor hen die een 24Volts 7polige stekkerdoos achterop willen, om niet van een nato aansluiting gebruik te hoeven maken.

Let op dat er op diverse sites een kleurcodering gegeven wordt voor NATO stekkerdozen, welke niet klopt... Zo als bijvoorbeeld op de site van Westfalia. Herkenbaar aan lijsten waar Nato M en N als groenpaars staan aangeduid, deze kloppen dus niet voor Land Rovers. Althans, niet voorde mijne, volgens mijn boekje. Dit moeten bij mij groenrood en groenwit zijn.

Anders krijg je het euvel dat je remlicht aangaat als je je knipperlicht aan zou zetten ;-) (dit euvel is een jaar geleden beschreven door Erik en niemand leek te weten waarom, althans, er is niet op gereageerd met een oplossing)

Wil je een 24Volt 7polige standaard aansluiting maken, dan kun je een handige tabel gebruiken waarin je kunt lezen welke draadjes je moet aftappen voor welke aansltuiting op deze doos. Zoals deze tabel die ik na noeste speurarbeid maar zelf in elkaar heb gezet omdat ik hem niet kon vinden op internet. Hij bestond vast al wel, maar ja, zo kan het ook.

7polig - Nato Letter - LaRo kleur - Functie

54/6 - Nato B - Kleur Groenpaars - Remlicht links
31/3 - Nato D - Kleur Zwart - Massa
58R/5 (rechts) en 58L/7 (links) - Nato E - Kleur Roodoranje- Achterlicht rechts en links
54/6 - Nato J - Kleur Groenpaars - remlicht rechts
31/3 - Nato L - Kleur Zwart - massa
L/1 - Nato M - Kleur Groenrood- Knipperlicht links
R/4 - Nato N - Kleur Groenwit - Knipperlicht rechts
54G/2 - Nato bestaat niet - Kleur Roodgeel - Mistlamp

Dit zijn de enige die je moet weten voor een 7 polige doos. Althans, een mistlicht aansluiting op deze stekkerdoos is in de Land Rover een Rood-Geel draadje, zegt mijn boekje. Heb ik nog niet gevonden omdat ik geen mistlamp heb..... En er dus ook niet naar zoek. Maar wie weet werkt ie wel als ik hem toch aftap.
Ik heb dit nu net pas in theorie uitgevogeld, de praktijk ken ik nog niet... ;-) Die ga ik morgen zien.


Overige kleuren:
paarsblauw - warning light OF achterruitverwarming
Paarsbruin - claxon
Roodgeel - Mistlamp
roodbruin - konvooilicht
groenpaars - remlicht
paars - 24v looplampdozen permanent
groen - 24v acc geschakeld via kontakt

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 16:26 
en deze

[www.yoc4x4.co.uk]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2011 14:37 door Puffino.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 16:35 
Sander, dank voor je (altijd) snelle reacties, maar de link bij de 2e reply krijg ik niet geopend.
Zoals je weet zit ik in de gevangenis en niet bij een ict provider. Dus enige digilectie heb ik wel last van..........


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 16:37 
verbeterd, sorry.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 18:29 
Paul, ik heb zelf eens zo'n verloopstekker gemaakt, dus om mijn Nato-stekkerdoos te kunnen gebruiken voor een 7-polige stekker. Daarvoor heb ik ook een of ander schematje gebruikt, de pinnen zijn gecodeerd. draden zijn allemaal geel.. Ik zal eens kijken in mijn virtuele archief of ik nog iets vindt. mogelijk heb ik het met behulp van sander's theorie gedaan..

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 21:14 
De draadkleuren aan het stopkontakt die ik heb zijn compleet anders, sterker, niet één kleur uit jouw schema komt overeen. Dus als ik de functies van de pinnen in de Natostekker van de Sankeyheb gevonden, weet ik al een boel meer.
Ik heb de "gebruiksaanwijzing" van de Sankey uitgeprint, maar daar staan weer de kleuren van de stekker niet in.
Het betreft overigens een Wide track Mk2. Dus niet de laatste versie met schijfremmen.

Groet, Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011, 21:36 
Paul,

heb je hier iets aan, een klein stukje naar beneden scrollen.

fb


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 15:07 
Voor wbt de functies van de verschillende draadjes kom ik er mbv de schema's wel uit.
Wat zou helpen met traceren is een overzicht welk nummer of letter er bij welke pin in de 12-pins stekker hoort.

Groet, Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 15:47 
staat het niet in het mariniers-boekje? dat heb ik vast ooit wel eens voor je gekopieerd.

Ik heb nu niet gelijk de legenda er bij, maar de draadjes die allemaal bij nr 29 terecht komen zien er toch wel stekker-achtig uit, ze takken immers af van de verlichtingen. er staan ook de lettertjes bij.

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 17:18 
Dat schema heb ik inderdaad.
Wat ik zoek is de betekenis van de 12 pinnetjes.
Dus als je tegen de pinnen aankijkt heeft ieder pinnetje een functie. Bij zowel de 7 als de 13 polige stekkers is die betekenis/functie aangeduid. Ook de 12 polige nato stekker pas maar op 1 manier in de contra. dus graag wil ik ivm de aanpassing van 12 pins stekker via een contra naar 7 polige stekker de functie van de pinnetjes dus weten.
Ik zou e.e.a. na kunnen meten, maar de lampen zijn niet allemaal in orde en datzelfde geldt ook voor de bedrading, waardoor een stekkker met de juiste functies makkelijker werkt. ( alsjenogbegrijptwatikbedoel.....)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 18:04 
Ja hoor, ik kan je nog volgen.

Op het schema zie je er ook kleine letters bij staan (aan de kant van 29). bij de stekker staan als het goed is diezelfde letters bij de pinnentjes. Ik zal vanavond even in een oude doos zoeken of ik iets ervan kan terug vinden.

gr, CHris

gr, CamperChris


<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 20:20 
Paul.

had je niks aan mijn posting iets hoger?

fb


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 21:40 
In de stekker die aan m'n "nieuwe" wide track hangt is niets te herkennen, behalve het uitsparinkje, waardoor de stekker er maar op 1 manier in de contra past.
Het schema in de mail heb ik, maar ik kan niet zien naar welk pinnetje welk draadje van de aanhanger leidt.
Alles is door te meten en daar zal het op uitkomen, maar het zoveel tijd gescheeld als je aan de buitenkant kon zien wat de functie van welk pinnetje is.
Nogmaals, als je tegen de pinnen aankijkt zal ik maar zeggen, is er geen letter te zien.

groet! Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 21:46 
Dat kan kloppen, maar aan je stopcontakt (de nato) zijn wel de letters te zien.
Dus even over zetten - op papier - en je weet het.

Of denk ik nu iets te simpel.

fb

Ps als het je niet lukt - nummers bij pinnetjes vinden - , kan ik je heel misschien wel verder helpen.
Moet namelijk ergens op mijn computer staan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2011 19:48 door Frans Bonnes.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 22:25 
Ik ga morgen weer verder knooien.
dank tot zover!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 22:53 
Net Pm van Frans Bonnes gekregen en een prachtig plaatje van het schema dat ik zocht!

Allemaal dank voor het meedenken. smileys with beer

groet, Paul


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2011, 14:06 
narigheid. Ik kon het er wel mee doen. Maar wie weet dat dit autodraadkleuren zijn en niet de kleuren die Sankeys gebruiken, Ik keek natuurlijk aan de auto kant....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2011, 14:08 
knal die dan ook effe op het web, of moet ik dat voor je doen?

Op een bord dingen oplossen via de PM is voor de meelezers zo .... jammer.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2011, 14:58 
ik heb 'm van Frans, hij zal z'n fiat moeten geven.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014, 21:23 
Hallo,

Wij hebben een legerkar gekocht zonder stekker aan. Nu een 12-polig natostekker gekocht met letters maar nergens terug te vinden hoe die aangesloten moet worden.
Welke draad bij welk letter. Heeft iemand een schema waar wij wat aan hebben.

Bij voorbaad dank.

Rob en Chantal


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2014, 23:21 
12 polen!
M richting aanwijzer links
K constant spanning
D+L massa
N richting aanwijzer rechts
E voor-achter en kenteken verlichting
B+J stoplichten

[www.sid-lr.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2014, 15:58 
Ik heb nog even een documentje opgegraven in de puinhopen van mijn (gehackte) site.
Ben nu langzaamaan bezig om weer een nieuwe site in te richten om o.a. al mijn laro documentatie weer openbaar te maken. Doe er je voordeel mee.

link naar de beschrijving van de nato socket.

der-rudi


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.