Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 19 aug 2018, 08:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ZF4HP22 aan Nissan FD35T
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011, 00:33 
Hoi Prikkers,

Ik heb een 110 met een Nissan FD35T motor. Deze motor staat al geregistreerd op kenteken en loopt als een zonnetje en heeft voldoende pk's.
Nu zit er een LT77 achter met een 1.1 Borg&Warner. Nu heb ik nog een ZF4HP22 automaat van een 300TDI liggen die ik er graag achter zou willen bouwen met een LT230 1.2.

Wat is hier voor nodig ? Hoe word zo'n bak aan een andere motor bevestigd ? Is dit zelf te doen (met hulp) Info en foto's zijn welkom.




Voorbeeld foto's

De ZF4HP22 zit nog aan de 300TDI, en ik heb geen idee hoe die uit elkaar moet...


gr Eric


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011, 08:44 
Naast het 'probleem' dat de bak zelf physiek aan het blok moet gaan passen moet je ook je vliegwiel inruilen voor een flexplate. Zou eerst maar eens kijken of die leverbaar is voor die motor. En als je een flexplate hebt moet je nog kijken hoe de koppelomvormer daar op gaat passen met de juiste speling..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011, 15:04 
Een automaat van een 300 Tdi halen is niet zo spannend.
Afhankelijk van of de motor nog gemonteerd zit in de auto is het een uurtje of 4 werk.
Het meest lastige zijn de twee bouten aan de bovenkant.

Verwijder de knop van de high/low/dif lock.
Verwijder de beschermkap boven de koelvin.
Verwijder de tubroslang.
Maak de aansluitingen tusseninterkoeler en radiateur los van het blok.
Verwijder de startmotor, vergeet de accupolen NIET.
Draai de krukas tot je een bout ziet door het gat van de startmotor (13mm 1/4" met verloopstuk naar 1/2" )
Verwijder deze 4 bouten, kunnen vastzitten (locktide blauw).
Maak de kabel, splitpen, tussen schakelpook en bak los.
Maak de kickdownkabel aan de dieselpomp los.
Maak de electra los, bij mij 3 stekkers waarvan de lastigste de difflock is, zit boven op de LT230.
Maak de uitlaat los aan het uitlaatstuk.
Verwijder de uitlaat tot de achterste demper.
Maak de aandrijfassen los van de LT230 (9/16" ).
Verwijder de handrem (15mm dacht ik).
Laat de kabel gewoon zitten.
Verwijder de 4 bouten van de ophangrubber aan de bestuurderszijde (19mm).
Schroef het subframe los (13 / 17mm).
Het geheel komt nu naar benenden dus wel ondersteunen met een krik die kan zakken!!
Maak de bouten aan het belhouse los (13 / 15mm).
De bovenste zijn maar op 1 wijze los te halen.
Laat het geheel scheefhangen en dan bedoel ik scheef tot tegen het schutbord.
Let op dat de vin niet door de radiateur gaat.
Pak nu 4 lange verlengstukken uit de doppendoos met dop 13.
Schroef de 2 laatste bouten los.
Het geheel komt nu los, DOE DIT MET 2 PERSONEN.
Zodra het geheel los is of de koppelomvormer vastzetten met staaldraad of verwijderen, rustig eraan trekken.
Als hij valt kost dat €300,- +/+ 4 dagen wachten, ervaring ;-0

En dat was het ongeveer.

Revisie stelt niet zoveel voor, zeker doen: governerklep en -huis (samen +/- €250,-).
Let wel op met pakkingen deze zijn duur en gaan per set a €254,-

Goed adres ganzeboom, ze maken je wel bang als je om onderdelen vraagt.
Zodra ze doorhebben dat je weet waar je het over hebt gingen de remmen los.

Volgens mij zou het eea wel moeten passen mits je het uigelijnd krijgt.

LET OP de koppelomvormer wanneer je deze terugplaatst 3 vertandingen die achter elkaar in elkaar schuiven.
Niet goed, helaas en een nieuwe oliepomp is nodig.
Overigens die pomp stelt ook niet zoveel voor.

Volgens mij heb ik dat ding er te vaak uitgehaald omdat ik dit zo uit het hoofd weet...

Succes en op youtube staan verschillende filmpjes.

Roony


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011, 22:17 
Aha, ik heb wat gevonden tongue sticking out smiley

Klik


gr Eric


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011, 22:24 
Uitgaande van plaatjes kijken....... hebben hun nu het vliegwiel afgedraaid om de koppelomvormer daarop te bevestigen?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 maart 2011, 22:37 
ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uitgaande van plaatjes kijken....... hebben hun nu het vliegwiel afgedraaid om de koppelomvormer daarop te bevestigen?

Ik dacht iets besteld, maar mijn vertaal knop pakt niet alles 1 op 1...

Nog een mooie site, Klikkerdeklik


gr Eric


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 maart 2011, 09:29 
Ik heb een tijdje geleden een 110 met FD35 en automaat verkocht. Deze combinatie was gebouwd door M&D Engineering in Engeland, als je daar op Googled is er misschien ook iets te vinden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Nissan-Motor FD35T
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 14:08 
Sehr geehrte Damen und Herren,

ich suche einen Nissan-Motor FD35T.

für einen positiven Antwort, danke ich im Voraus.

M. f. G
I. Maraha


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 15:42 
Ist ein neue 300TDI auch gute? grinning smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.