Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 12:17 
Hallo allemaal,

Vanwege plaatsgebrek op het blok heb ik een electrische vacuum pomp van Hella aangeschaft voor de rembekrachtiging. Ik ga zo een afspraak maken voor de APK dus dan meot de pomp wel snel geplaatst worden. Er zit een mooi en duidelijk aansluit schema bij om de boel aan te sluiten. Maar nu zit ik te denken waar ik de pomp zelf zal plaatsen. De pomp is van redelijk gewicht dat ik denk dat deze wel heen en weer zal bewegen bij het rijden, dus de montage moet wel solide zijn.
Zijn er mensen die zo'n pomp geplaatst hebben of mensen met goede ideeen die mij raad kunnen geven?

Bedankt

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 13:13 
Gewoon op je spatbord vastzetten.
Op je schutbord is geen plek en ergens anders gaat t ook nooit passen.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 21:26 
Op het spatbord,zo dicht mogelijk bij de rembekrachtiger. Ik heb 2 strippen ijzer (ong.4a5 mm) omgebogen,op het spatbord gemonteerd en de pomp er tussen gehangen...Bart



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 21:41 
Hoi,
Op de RRC zit de pomp ook op de wielkast/spatbord.
Hij zit vast met rubbers met draadeinden eruit. dan kun je die door een gaatje in je spatbord prikken en aan de onderkant vastzetten. ABS Pump Mount googlen, zie je wat ik bedoel.
Lijkt mij een mooie, redelijk trillingsvrije oplossing. evt ook te gebruiken als er geen tap in je pomp zit, icm met de stalen banden zoals hierboven genoemd.

Succes,
Frits



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/01/2011 19:42 door Frits.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 21:56 
Richard,

Er zit een voorbeeldje in je mail.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 22:52 
Ik zat ook te denken iom hem aan het spatbord te monteren. maar gezien het gewicht, de afstand van montage en het spatbord en het schudden vroeg ik me af of dat zou houden.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 22:53 
Geweldige service Wim!!!

Die methode had ik me nog niet bedacht. Ik had al zitten denken aan hoekprofielen. Maar jou manier is beter, en makkelijker.

Bedankt!
Richard

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 23:04 
bij mijn zit er geen pomp gewoon op het inlaatspruitstuk , waarom plaatst iedereen zoon pompje
ik heb een 2.25 b ex belg leger uit 74


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 23:16 
Bij een diesel werkt dat niet goed.

Arnold.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 23:48 
Hoi Wim,

Doe mij ook zo'n voorbeeldje in m'n mail a.u.b.


Der-rudi
[pe1hlv.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2011, 23:56 
ach ja, ik heb helemaal geen bekrachtiging, ik vind dat het hard genoeg remt.

Ik ben wel benieuwd welke oplossing Wim aangedragen heeft?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011, 00:09 
Allemaal niet zo spannend. Gewoon een voorbeeld zoals het bij een vriend van me gemonteerd is.



Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jan 2011, 10:25 
Goed om te zien dat je je nu druk maakt over het remmen en niet meer over het starten......

Succes,

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2011, 16:47 
Tot nu toe geen probleem bij mij,heb de pomp wel ff in rubbers gehangen voor de zekerheid...Bart



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 nov 2013, 18:14 
Beste Wim,

mag ik nog even reageren op dit oude blogje ?
ik wil ook een pomp plaatsen, zou ik de afbeelding misschien nog kunnen krijgen ?
hoe sluit je deze aan ?
blijft de pomp constant in bedrijf ?

dank je voor de moeite !

Cor


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 nov 2013, 21:59 
Even uit mijn hoofd gaat de ene kant aan massa (dus dichtstbijzijnde punt naar je chassis of motorblok) en de andere kant gaat naar de schakelaar op het huis van je rem. De laatste moet je bevestigen aan de kant die naar je remlichten gaat. Als je pompje blijft branden maar je lichten niet heb je de verkeerde kant van het schakelaartje gekozen.

succes

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2013, 00:39 
Richard,

Je vergeet het relais, want je remlichtschakelaartje trekt dit niet. Ik heb Cor al een PB gestuurd.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2013, 01:26 
I stand corrected!

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013, 23:25 
Dag Wim,

Ik heb enige tijd geleden ook een dergelijk pomp geplaatst, ik vraag mij alleen af of ik alles goed gemonteerd heb. Merk namelijk niet veel verbetering, wel hoor ik de pomp werken....winking smiley
Heb jij misschien een foto voor mij?

groet
Frits


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 dec 2013, 23:41 
Ik heb zo snel geen foto voor je liggen. Maar als je de slang tussen de vacuumpomp en de (hoe heet dat ronde ding op de rem ook alweer) loshaalt en de vaccuum pomp activeerd, voel je hem dat pompen? (even je vinger op de slang houden). Dan kan je zien of de pomp niet goed pomp of dat ronde ding op de rem niet goed meer is.


Aangezien dat je de pomp hoort als je remt ga ik ervan uit dat electrisch alles goed zit.

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 dec 2013, 16:30 
Quote
Remservo smoking smiley

En inderdaad als die lek is doet hij het niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2013 14:31 door Exfietser.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013, 00:02 
Dag Richard,

Ik denk dat ik het "lek" al boven heb.
De pomp heb ik gekoppeld aan het T-stuk dat richting de rembekrachtiger gaat maar ook nog in verbinding staat met de vacuĆ¼mklep.
Ik denk dat ik de pomp rechtstreeks op de rembekrachtiger moet aansluiten...

groet
Frits


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013, 14:18 
Ik denk dat je daar gelijk in hebtsmiling smiley

Om te testen of het geheel werkt moet je tijdens het starten je voet op de rem houden. Op het moment dat de vacuum pomp begint te werken dan voel je het pedaal ietsjes inzakken.

Succes,

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013, 21:02 
Ok Richard, dat ga ik maar eens doen. Bedankt!!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 15:49 
middag

Leverde jij (Wim Janssen) niet de vacuumpomp van volvo

zou graag wat info willen hierover


Mvg



W.Smallenbroek
0624485266


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 17:00 
Je kan ook pompjes van vw audi kopen, bv van een audi tt, zijn hele snelle pompjes en kosten rond de 4 tientjes op ebay duitsland


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 73 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.