Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 06:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 01 jan 1970, 02:00 
Re: r5o - Nederhorst den Berg (ervaringen?)
Gepost door: Lucas Adriaanse ()
Datum: 21 november 2010 15:18


Ha Sjorsboomschors, een beetje humor maakt alles altijd veel leuker

Ik kan begrijpen dat je je afvraagd hoe ik er voor zorg dat de kentekens kloppen. (bijv. 3.9 op kenteken, wielbasis (bij LSE), 5.7 etc.), maar dat blijft mijn geheim. Anders ben ik een deel van mijn voorsprong kwijt (en ik heb flink geïnvesteerd en uitgeprobeerd om aan deze voorsprong te komen).
Ik heb maar ruimte om in samenwerking met mijn technische partners LR-Meteor zo'n RRC of 12 per jaar te restaureren / converteren. Het zijn arbeidsintensieve projecten, zoals je zult begrijpen. Dus het blijft kleinschalig en maatwerk.
We zijn eerder technisch georiënteerd dan commercieel. Besteden ons geld liever aan ontwikkelingen dan aan uiterlijk vertoon.

Het rijtje te koop op mijn website bestaat uit concrete mogelijkheden, projecten waarvoor ik al de donors en correcte NL kentekens heb. Aangezien bij mij alles maatwerk is, er zoveel klanten voor tailor-made projecten, ofwel persoonlijke bestellingen volgens exacte spec's komen, kom ik er niet eens aan toe mijn vaste voorraad te restylen en restaureren. Ik heb dus geen voorraad kant-en-klare RRC's. Maar wél een groot maatwerk aanbod.

Daaronder dus ook de conversie van een belastingvrije RRC naar 3.0 TD6 (BMW M57). Dat is 1/3e. Als je echt restaureert en slechte delen vervangt kun je bijv. van een 85-er koets een koets voor een 95er softdash maken. Je restaureert en vervangt daarbij het schutbord en de A-stijl. De koets blijft oud, maar past bij het softe dashboard en de plakruit. (Zie foto ergens op mijn website)
Tijdens een lezing door de RDW voor een 70-tal LRCH-leden vorig jaar is exact uitgelegd hoe het zit met restaureren en/ of vervangen. Ik werk precies volgens de uitgelegde regels. Dat was voor mij dus een mooie bevestiging dat ik het correct doe. Er waren bij die lezing vooral Defender eigenaren en specialisten; en maar amper Range Rover mensen. Tja, als je er niet diep induikt ..... vind je ook geen schatten diep verstopt op de bodem, zal ik maar zeggen.

Een RRC restylen naar een P38 kan niet. Dat kun je op mijn site lezen. En daar waarschuw ik voor. Een 'collega' die zo'n auto aan iemand verkoopt is voor mij geen collega.
Voor mij zijn kopers belangrijker dan collega verkopers ...........

Ik heb overigens het bedrijf dat gebruik maakte van de lpg-installateur die die kokerbalken heeft doorgezaagd aangeboden ook een mogelijk vervolg te publiceren. Dus als er gerepareerd wordt en ze maken foto's (en mailen mij die), dan zal ik ook die publiceren. Eerlijk is eerlijk.


Bart, leuk om je weer eens te zien. Welkom. Ik verwijs regelmatig naar je door als ik niet kan helpen. (voor het zuiden dan; voor NO naar Rob Adolfs van RoAd)

Groet,

Lucas Adriaanse - r5o.nl
Almere


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2010, 23:32 
Goedenavond,

Zelf rij ik alweer een aantal jaar heel vrolijk in mij RRC project..ja er blijft altijd wel iets te verbeteren smiling smiley
Nu is een goede kennis van mij van jongs af aan al verliefd op de RRC. Hij wil alleen niet (zoals ik) maandelijks op de brug voor de nodige vervangingswerkzaamheden. Kortom totaal andere insteek: die van mij was, oude kopen en origineel opknappen.

Hij wil een reeds gerenoveerde en de komende tijd zo min mogelijk 'gezeur'. Is dit mogelijk? De vraag die niemand kan beantwoorden, blijft een RRC winking smiley

Maar goed, de strekking van het verhaal is duidelijk. Nu 'ken' ik r5o en Nederhorst den Berg (waar nu op de site van r5o een minder grappig verhaal staat over de vaste gasinstallateur). Maar wie heeft er ooit bij één van de twee wel eens een RRC gekocht en/of kan mij meer vertellen over deze adressen?

Bij Nederhorst den Berg staat nu een mooie Beluga Black te koop (kent iemand deze auto?)

Mochten er ervaringen zijn dan hoor ik het graag!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/11/2010 22:02 door ErikRRCV8.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 nov 2010, 00:09 
Ik woon in Nederhorst den Berg, ben wel 'ns wezen kijken bij RRC.
Kan er niet veel van zeggen, heb alleen verhalen via via gehoord - en dan weet je nooit wat waar is en wat niet. Dus kan je helaas niet veel verder helpen...


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 nov 2010, 02:42 
Ik hou m'n geld liever op zak dan dat ik bij 1 van de 2 iets koop, beide zijn niet heilig en als je pech hebt ben je al je centen kwijt en een hoop ergernis. Ik ken een hoop smeuige verhalen maar die hou ik liever voor mezelf. Natuurlijk hoor je altijd alleen the bad things en er zullen vele tevreden klanten zijn.

Groeten uut Twente


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 00:56 
Beste ErikRRCv8, ik reageer graag op je vraag. En ik ben verheugd dat je mij in je top 2 noemt van leveranciers van goede Range Rover Classics.

Ik nodig heel graag iedereen uit voor een kop koffie in mijn r5o restauratie-werkplaats aan De Paal 7 -14 in Almere. Kom kijken hoe we werken, zie de RRC's uit elkaar, hoor waar je op moet letten qua roest, regels en rottigheid. Ik verberg niets. Zo stel ik ook met open vizier veel informatie ter beschikking op mijn website www.r5o.nl
Mijn bestaande klanten hebben dat al ervaren, weten dat. Kom jij jezelf overtuigen, je bent van harte uitgenodigd !


Om LR-Twente meteen ook te antwoorden: misschien zijn wij van r5o niet heilig ... winking smiley ... , maar onze klanten voor ons wel bijna ! We doen ons best om te vertellen hoe een en ander écht zit, wat we een klant kunnen leveren en wat niet. En is een opdracht eenmaal gegeven en aanvaard dan communiceren we volstrekt open en eerlijk over de gang van zaken. Van een project worden van verschillende stadia foto's gemaakt en deze worden naar de klant gemaild. Onze opdrachtgevers kunnen op elk moment bij ons langskomen en kijken hoe het met hun project staat.

Ook onze after-sales-service is uitstekend, meen ik. We hebben het heel erg druk en zitten voor vele maanden vol met opdrachten, maar we doen ondanks de drukte absoluut ons uiterste best bij onze service aan onze opdrachtgevers, ook na aflevering.

Kortom ..... welkom allemaal.


Groet,
Lucas Adriaanse
www.r5o.nl

De Paal 7 -14
1351 JB Almere


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 01:22 
tja Lucas, ik weet het niet hoor, maar als ik je website bekijk en je commentaar op "collega's" die het niet goed zouden doen of iets wat niet conform Nederlandse wetgeving is lees, en vervolgens je eigen tekst:
Quote

• RRC 3.9, kenteken 1982 (4drs), kan worden gerestyled naar '90-'95 Vogue SE prijs v.a. € 18.000,-
• RRC 4.6 LSE, kenteken 1981 (>> correct !!!), kan worden gerestyled naar '92-'94 Vogue LSE,prijs v.a. € 21.000,-
• RRC 5.7, kenteken 1975 (automaat of handbak), kan worden gerestyled naar 4 drs '90-'95 prijs v.a. € verkocht
• RRC 3.6 TD6 (VM), kenteken 1978 (4 drs !), kan worden gerestyled naar 4 drs '90-'95prijs v.a. € 18.500,-
ben je dan nog wel goed bezig???
no offenceconfused smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 03:14 
Ik ga graag een keertje kijken bij Lucas! Heb er een paar jaar geleden wat onderdelen en auto's aan verkocht, allemaal prima. Hij is daarna zelf als een sneltrein verder gegaan met de RRC's. Natuurlijk hoor je van alles en nog wat over iedereen, de commentaren op collega's dien je inderdaad niet op je site te zetten, maar dat is mijn mening, moet iedereen voor zich weten. Vind het wel knap hoe hij met de RRC's omgaat en restaureert, ik weet hoeveel tijd en moeite het kost. RRC in Nederhorst den Berg ken ik niet. Ik laat me de koffie bij Lucas in ieder geval goed smaken.

Gr, Bart van Dessel


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 13:02 
Kijk dit wil ik vaker zien, erg positief.
Ik heb geen ervaringen bij deze bedrijven maar als ik opzoek was naar een range dan zou ik komen kijken!

Foto's Amsterdam-Dakar


Groeten Martijn & Heleen & Pieter & Isabelle
Geen Land Rover meer.......




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 14:09 
Ik heb Lucas een goed half jaar geleden aan de lijn gehad voordat ik snowhite kocht. Heel open en transparant, helaas had hij toen niet staan wat ik zocht en hebben we snowhite hier om de hoek in Goor gekocht.

inderdaad ook gisteren weer even op zijn site zitten kijken en zag hetzelfde rijtje als sjorsboomschors (... hoe bedenk je die naam) staan. Volgens mij is dit nog exact hetzelfde rijtje als 9 maanden geleden.

snowhite zal niet snel weggaan maar een mooie LSE met de juiste V8, belastingvrij op gas en een series 1 voor het terrein-werk zit nog wel in mijn verlanglijstje ... Bowy nog beetje lassen?

[twitter.com]



One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 14:15 
tja, ik weet het niet: als je een BMW M57 blok in een RRC schroeft, EN je restyled je RRC naar een P38 oid......
en Sjorsboomschors....tja, Bobhondenkop was al bezet smiling smileywinking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 15:42 
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> tja, ik weet het niet: als je een BMW M57 blok in
> een RRC schroeft, EN je restyled je RRC naar een
> P38 oid......
> en Sjorsboomschors....tja, Bobhondenkop was al
> bezet smiling smileywinking smiley


En Maxlaadvermogen is wat afgezaagd


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 15:54 
Dan beter Maxspeed


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 17:18 
Ha Sjorsboomschors, een beetje humor maakt alles altijd veel leuker spinning smiley sticking its tongue out

Ik kan begrijpen dat je je afvraagd hoe ik er voor zorg dat de kentekens kloppen. (bijv. 3.9 op kenteken, wielbasis (bij LSE), 5.7 etc.), maar dat blijft mijn geheim. Anders ben ik een deel van mijn voorsprong kwijt (en ik heb flink geïnvesteerd en uitgeprobeerd om aan deze voorsprong te komen).
Ik heb maar ruimte om in samenwerking met mijn technische partners LR-Meteor zo'n RRC of 12 per jaar te restaureren / converteren. Het zijn arbeidsintensieve projecten, zoals je zult begrijpen. Dus het blijft kleinschalig en maatwerk.
We zijn eerder technisch georiënteerd dan commercieel. Besteden ons geld liever aan ontwikkelingen dan aan uiterlijk vertoon.

Het rijtje te koop op mijn website bestaat uit concrete mogelijkheden, projecten waarvoor ik al de donors en correcte NL kentekens heb. Aangezien bij mij alles maatwerk is, er zoveel klanten voor tailor-made projecten, ofwel persoonlijke bestellingen volgens exacte spec's komen, kom ik er niet eens aan toe mijn vaste voorraad te restylen en restaureren. Ik heb dus geen voorraad kant-en-klare RRC's. Maar wél een groot maatwerk aanbod.

Daaronder dus ook de conversie van een belastingvrije RRC naar 3.0 TD6 (BMW M57). Dat is 1/3e. Als je echt restaureert en slechte delen vervangt kun je bijv. van een 85-er koets een koets voor een 95er softdash maken. Je restaureert en vervangt daarbij het schutbord en de A-stijl. De koets blijft oud, maar past bij het softe dashboard en de plakruit. (Zie foto ergens op mijn website)
Tijdens een lezing door de RDW voor een 70-tal LRCH-leden vorig jaar is exact uitgelegd hoe het zit met restaureren en/ of vervangen. Ik werk precies volgens de uitgelegde regels. Dat was voor mij dus een mooie bevestiging dat ik het correct doe. Er waren bij die lezing vooral Defender eigenaren en specialisten; en maar amper Range Rover mensen. Tja, als je er niet diep induikt ..... vind je ook geen schatten diep verstopt op de bodem, zal ik maar zeggen.

Een RRC restylen naar een P38 kan niet. Dat kun je op mijn site lezen. En daar waarschuw ik voor. Een 'collega' die zo'n auto aan iemand verkoopt is voor mij geen collega.
Voor mij zijn kopers belangrijker dan collega verkopers ...........

Ik heb overigens het bedrijf dat gebruik maakte van de lpg-installateur die die kokerbalken heeft doorgezaagd aangeboden ook een mogelijk vervolg te publiceren. Dus als er gerepareerd wordt en ze maken foto's (en mailen mij die), dan zal ik ook die publiceren. Eerlijk is eerlijk.


Bart, leuk om je weer eens te zien. Welkom. Ik verwijs regelmatig naar je door als ik niet kan helpen. (voor het zuiden dan; voor NO naar Rob Adolfs van RoAd)

Groet,

Lucas Adriaanse - r5o.nl
Almere


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 18:05 
Tja het lastige, of misschien wel het mooie, bij een Series-90/110/130-Defender is dat er eigenlijk geen sprake is van een koets, het zijn goed beschouwd alleen maar een mecano-doos met losse (en dus vervangbare) delen. Hoe dat uiteindelijk uitpakt met de 1/3 regeling is dus een beetje schimmig.
Er zijn dus puristen hier die al vallen over push-button-deuren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 18:11 
joke.eli@kpnmail.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan beter Maxspeed


Zo komen we dan bij Toontussenbak, Kokdifflock, Woutoutrigger, Kassteekas of Gégearlever.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 18:55 
edit>mooie sales pitch hierboven, en ook nog eens een newbee, zal wel toeval zijn....winking smiley
heb nog steeds m'n twijfels,en die worden niet weggenomen..

ok, duidelijk Lucas, en netjes dat je hier ook op geageerd.
was ook niet mijn intentie om je zwart te maken oid, I was just Wondering winking smiley
en nee, ik ben zeker geen purist of heilig boontjegrinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2010 23:28 door sjorsboomschors/aka/PP.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 19:25 
Met al die regelingen en toestanden wil ik me hier verder niet bemoeien. Feit is dat het er op de website allemaal erg mooi uitziet en dat deze RRC's waarschijnlijk nog wel een tijdje rondrijden dus dat is in ieder geval goed voor het straatbeeld.

Lucas-die-zijn-Disco-ook-gaat-restaureren


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010, 21:56 
Ik heb ervaring met NdB. Ik wil je offline wel details geven. Niet kopen daar !!!!!!!!!!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010, 15:15 
Beste iedereen,

Hartelijk dank voor de reacties. Ik denk dat wij de komende tijd gewoon wat koffie links en rechts gaan drinken en kijken hoe het aanvoelt en/of de verhalen kloppen.

Bedankt!
Erik


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010, 17:50 
Wat bedoel je met geheim? Ik las hier ergens op deze site dat jij die LSE's van voor 1986 uit de VAE liet importeren. Daar rijden sinds begin jaren 80 al LSE's rond.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010, 21:18 
voor elk bedrijf geld dat je klanten hebt die tevreden zijn en ontevreden je kan niet iedereen tevreden houden ( al probeer je dat natuurlijk wel ) en als bedrijf heb je goede klanten en minder goede ik vind dat iedereen het recht heeft om geld te verdienen ( als je bij en baas werkt verdien je tenslotte ook ) dus heeft hij en auto staan die je aanstaat ga dan praten vraag garanties wat het belasting verhaal betreft als het er te jong uitziet .vraagje af waarom je belasting vrij wil rijden zeker als je niets aan de auto wil doen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010, 21:53 
Nee wel rrc abulances met een 110 inch wielbasis

Theo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010, 00:36 
Beste Range Rover liefhebbers,
Bovenstaande allemaal gelezen hebbende, wil ik onderstaande graag even met u delen:
Na te zijn bevangen door het Range Rover virus, ben ik op zoek gegaan naar een goede RRC die mij jaren lang 30000km per kan laten rijden. Dwalend over Marktplaats viel mijn ook op belastingvrij RRC rijden. Maar ongestoord rondrijden in een 25 jaar oude of oudere Range Rover, daar komt veel bij kijken. Range Rovers bestaan uit drie delen: een chassis, een koets en een aandrijflijn (incl motor). Voor belastingvrij rijden kom je alleen maar in aanmerking als 2/3 van de auto ouder is dan 25 jaar. En hier komt het specialisme van Lucas om de hoek kijken en hij heeft mij precies uitgelegd waar hoe hij eea wilde realiseren om de auto helemaal aan mijn wensen te laten voldoen. Vervolgens ben ik met hem in zee gegaan.

Daarna moest ik wel wat geduld hebben en heb ik alle stadia van de auto van dichtbij mee mogen maken. Het resultaat mag er zijn: Een RRC waarvan echt alle elektrische goodies het doen en die motorisch loopt als een naaimachine, op benzine en op gas. Inmiddels ben ik 10000 kilometer verder en heb ik alleen de stuurpomp laten vervangen door een nieuwe, omdat de oude olie lekte, zelfs hiervan hebben we de kosten gedeeld (na 8000km). Eerlijk is braaf, de "after sales" van Lucas zijn bijzonder goed. Af en toe rijd ik nog wel eens bij hem langs om mijn auto nog wat te pimpen en daar helpt hij me dan ook nog mee. Laatst zelfs notenhouten afwerk latjes gekregen voor de portieren, zomaar voor niets, vervolgens voorzien van een aantal lagen vernis en nu pronken ze als nieuw in op de deuren.

So long, een zeer tevreden R5O klant.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010, 11:14 
waarom deze reactie nou weer anoniem moet.....??


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010, 12:17 
gretl Schreef:
-------------------------------------------------------
> waarom deze reactie nou weer anoniem moet.....??

Misschien omdat het er wel heeeel erg dik bovenop ligt met deze R5O-klant.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 dec 2010, 18:49 
nou, die is idd super tevreden thumbs up

dan moet het wel goed zijn, met zo/n feedback.....winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/12/2010 16:49 door bram-rrc.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 dec 2010, 02:31 
Quote
gretl
Uiteraard ken ik deze klant. Hij heeft me ingeseind dat hij wat zou gaan schrijven, maar ik heb niets gelezen voor hij het hier gepubliceerd had. Dat deze aardige vent Hans heet maakt je toch verder helemaal niet blijer ? Tot nu toe zijn al mijn klanten leuke klanten geweest, daar doe ik het ook een beetje voor.
Overigens mag ik zijn telefoonnummer doorgeven aan iemand die op het punt staat bij mij een RRC te kopen en net nog dat laatste beetje 'inspiratie' nodig heeft. Maar hij heeft uiteraard geen behoefte aan een praatgroep .... Hij is nieuw hier en wil wat zeggen, dat mag toch best anoniem ? Ik zie eigenlijk alleen maar nick names ..... of is gretl je echte naam ? smiling bouncing smiley

Ik vind alles best, ik doe mijn werk met heel veel plezier en als ik anderen een beetje kan helpen doe ik dat ook graag. Groet, Lucas (mijn echte naam ...)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 dec 2010, 11:55 
Lucas Adriaanse Schreef:
-------------------------------------------------------
> >
>
> Uiteraard ken ik deze klant. Hij heeft me
> ingeseind dat hij wat zou gaan schrijven, maar ik
> heb niets gelezen voor hij het hier gepubliceerd
> had. Dat deze aardige vent Hans heet maakt je toch
> verder helemaal niet blijer ? Tot nu toe zijn al
> mijn klanten leuke klanten geweest, daar doe ik
> het ook een beetje voor.
> Overigens mag ik zijn telefoonnummer doorgeven aan
> iemand die op het punt staat bij mij een RRC te
> kopen en net nog dat laatste beetje 'inspiratie'
> nodig heeft. Maar hij heeft uiteraard geen
> behoefte aan een praatgroep .... Hij is nieuw
> hier en wil wat zeggen, dat mag toch best anoniem
> ? Ik zie eigenlijk alleen maar nick names .....
> of is gretl je echte naam ? smiling bouncing smiley
>
> Ik vind alles best, ik doe mijn werk met heel veel
> plezier en als ik anderen een beetje kan helpen
> doe ik dat ook graag. Groet, Lucas (mijn
> echte naam ...)

Nou ik heet ook als je me in het wild tegenkomt Marc, en ben ook min of meer direct (met een privé-berichtje) benaderbaar want ingelogd.
"gretl" is ook ingelogd, zoals velen hier. 't Lijkt dus op het eerste gezicht vrijgevochten maar een vrijblijvende ongestructureerde bende is het allemaal niet, gewoon een tikje anarchistisch that's all. En als je een beetje BVD-er (oh pardon AIVD-er) speelt dan ken je in de kortste keren minstens de helft van de actieven hier. Zou het nodig zijn dan weet ik bijv. gretl zo te vinden.

Maar goed, misschien is het wel allemaal het gevolg van een door de harde praktijk gegroeide "is dat niet te goed om waar te zijn" gedachte.
't Is alleen maar mooier als "te goed om waar te zijn" toch blijkt te bestaan, ook al heeft het dan een prijs in de vorm van Euro's (waar niks mis mee is overigens). Als er iemand was die hetzelfde aanbod had rond de "Defender" als jij rond de RRC dan was ik lang eens wezen kijken (of erger), en dan had ik ook direct deze "Hans" willen spreken.

Marc (diedusechtzoheet)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 dec 2010, 15:23 
Wat een langdradig verhaal wordt dit; wanneer iemand een simpele vraag stelt over naar zijn mening twee toppers, dan kan dat naar mijn idee niet de bedoeling zijn dat er met modder wordt gegooid. "Wie de schoen past trekke hem aan," dacht ik zo. Overal wordt wel eens een fout gemaakt, en het hangt er van af hoe die wordt opgelost. Ik ga er vanuit dat dat dit niet met opzet gebeurt, genoemde bedrijven staan hun mannetje en hebben er totaal geen belang bij rotzooi af te leveren. Ook de APK is niet heilig, laten we dit niet vergeten, wat bij de ene keurmeester wordt goed gekeurd kan door een andere worden afgekeurd, dus velen betalen soms dus ook ten onrechte voor reparaties die elders niet nodig zouden zijn. Als RRC liefhebber moet jezelf ook enig inzicht hebben anders moet je niet aan zo'n auto denken. Het is naar mijn idee een pure gevoelskwestie met wie het wel en niet klikt; Jantje ligt niet goed bij Pietje en Keesje en Arie kunnen wel met elkaar door een deur. (genoemde namen zijn willekeurig gekozen) Bovendien is zeker zo belangrijk in hoeverre jezelf bereid bent om je te verdiepen om je auto optimaal te krijgen te houden en te koesteren. Ik heb gisterochtend samen met mijn zoon bij een van de bedrijven een heel plezierige ervaring gehad die me heel veel heeft opgeleverd en gaf me veel vertrouwen. Ik noem nu geen namen, bewust niet omdat ik vindt dat de discussie hier moet eindigen, de betrokkene weet nu genoeg.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jan 2011, 16:12 
Hallo,

Heb ervaringen met Nederhorst Den Berg die ik je liever zou besparen!! Als je erg bekend bent met RRC of andere landrovers dan kan je eens een bezoek plegen (je hebt tenslotte de kennis en now how) Maar als je niet weet waar je aan begint absoluut niet doen!!

Heb zelf een 3drs gekocht voor veel te veel geld. Was omgekat en helemaal niet een bestaande auto (verzameling van verschillende auto's). Mijn motto is kijk goed in de papieren en chassis nummer!! Iets verdachts laten staan, 4drs chassis bestaat niet voor 1983 dus niet kopen! TD5, of andere motoren kunnen wel maar alleen in combinatie met 1/3 regelingen etc. Alles moet op papier staan!!

Hou gewoon in gedachten dat ze het niet schromen om iets verkeerds aan je te slijten en wees gewaarschuwd! Ken meer dan één verhaal van auto's die niet klopte, na onderzoek eigenlijk niet de weg op mochten en kenteken werd vernietigd!

R5O? Lijkt me wel een goede zaak, maar goed heb er geen ervaring mee!

Groeten


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013, 12:53 
spijker op zijn kop ???eye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013, 13:04 
Stel je eerst even netjes voor en log je in, in plaats van op deze zeer onsymphatieke wijze mensen/bedrijven de grond in te boren.

Gr, Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013, 13:06 
Hoe bedoel je?? Mister anonimus....

Gr, Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013, 13:06 
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Stel je eerst even netjes voor en log je in, in
> plaats van op deze zeer onsymphatieke wijze
> mensen/bedrijven de grond in te boren.
>
> Gr, Bart

Na twee jaar ??


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 jan 2013, 13:36 
Onder het verkeerde berichtje geplaatst, als je even omhoog kijkt dan zie je het berichtje van vandaag, van een of andere R&B RRC.

Gr, Bart


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 dec 2013, 01:36 
Laat ik na mijn aanmelding ook even reageren. Ik heb vandaag met beide bedrijven kennisgemaakt.
Ik heb een RRC voor een aankoopkeuring bij r5o aangeboden.
Deze is in het verleden in onderhoud geweest in Nederhorst den Berg.

De aankoopkeuring was zeer uitgebreid. Het mooie was dat de RRC op de brug stond en daarnaast een kale carrosserie van een RRC stond zodat het voor mij visueel ook erg duidelijk werd wat wat was en wat de zwakke plekken zijn. Met een endoscoop ook alle holle ruimtes bekeken voor zover mogelijk. De basis is goed maar er zijn wel reparaties in het verleden uitgevoerd die dubieus zijn. Het lasapparaat in Nederhorst bestaat kennelijk uit een kitspuit. Daarnaast was men erg scheutig met bitumen als afwerkingsmateriaal. Het laswerk dat wel uitgevoerd was was op zich wel goed alleen men 'vergat' het verder af te maken. En dan moet je denken aan het nalaten om opnieuw afwateringsgaten te boren en in plaats van goed na te bewerken alleen even een kleurtje erop te spuiten en vervolgens de matten vast te lijmen. Kennelijk onder het motto wat je niet ziet is er niet.
Technisch was het tot op zekere hoogte wel netjes. Originele onderdelen gebruikt. Alleen was het oliefilter wel al wat 'ouder' en overduidelijk al een tijdje over datum. De algemene indruk is dat men in Nederhorst vooral alles doet om alles optisch in orde te brengen maar verder heeft Nederhorst den Berg in mijn ogen dan ook zwaar de schijn tegen.

Over Lucas van r5o kan ik vrij kort zijn. Hij was erg grondig in zijn keuring en in mijn ogen erg kundig.
De restauraties die er stonden lieten weinig tot de verbeelding te wensen over. Met een onbeperkt budget zou de keus voor een algehele restauratie zeker op r5o zijn gevallen.
Qua reparaties kan ik daar nog weinig over zeggen maar als de aankoop doorgaat kan ik mijn eigen ervaringen hier ook neerzetten want de herstelwerkzaamheden zal ik dan ook zeker hier uit laten voeren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2015, 13:04 
R5O (lucas Adriaanse) (ervaringen)review

Altijd presenteert R5O (dhr Lucas Adriaanse ) zich als zijnde de man die altijd alles volgens de RDW regels uitvoert.
Nu adverteert hij met een Range Rover classic op Marktplaats (kenteken 19-JGN-2) als zijnde bouwjaar 1995 terwijl de RDW site zegt 1982.??
Verder zou het volgens hem een 4.2 L V8 zijn, maar RDW zegt 5.7 liter!
Ook de kleur is volgens de RDW blauw en niet zwart!
Uiteraard doet Dhr. Adriaanse voorkomen alsof hij de auto vorige week pas voor het eerst zag, (ik weet wel beter!) maar als je altijd pretendeert alles volgens de regels te doen moet je niet proberen om iemand een auto te gaan verkopen die niet aan de 2/3 regeling voldoet, want als deze auto bij de RDW komt ga je gegarandeerd zonder kenteken naar huis.
Meneer Adriaanse als u weet dat zo'n auto van geen kant klopt,(en u bent de "specialist" op het gebied van regelgeving) verkoop dan niet zo'n auto waar iemand later zwaar mee op de koffie komt!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 120 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.