Wat jouw maat doet is ook al eerder gedaan
. Neemt niet weg dat het ERG leuk is en dat ie een goede auto heeft als ie klaar is.
Ik weet niet hoe kort de cardanas achter is maar het hoeft geen probleem te zijn dat het diff in het midden zit. Zolang het binnen het bereik van de kruiskoppelingen zit en de hoeken gelijk zijn maakt het weinig uit.
Wat wel vervelend is, is als je een DC (double cardan) cardanas gaat gebruiken (en dan de as achterover kantelen zodat neus van het diff omhoogwijst en de hoek van die kruiskoppeling 0graden is), dat er alsnog een hoek bij het diff onstaat, een zijdelingse. En dat kun je op straat wel gaan merken.
Beter is het dan om de lift niet TE gek te maken (wat bladen uit het veerpakket halen) en een gewone cardanas gebruiken. Wat je, hij, zou kunnen doen is een centre-limit strap te gebruiken als de hoek toch te groot zou worden met volledig uitveren van de as. Die strap voorkomt dat de as in zijn geheel te ver naar beneden kan zakken, maar hindert de askanteling niet..
Nouja, puur voor mezelf, ik wil het ook voor anderen best doen. Het is wel dat als ik mijne eerst doe dat ik echt precies weet hoe het zit, ook wel fijn. Zo heb ik laatst eerst mijn eigen auto omgebouwd naar SOA en Toy assen, en toen die van een maat van me omgebouwd.
Ik hou wel van een beetje creatief zijn en dingen anders doen dan anderen. Hier is een lijstje van wat er voor mijne op de planning staat:
- 5deurs sofftop
- voetenbakken verdiepen voor meer beenruimte
- nieuwe seatbase die lager is en waar de goede stoelen opkunnen
- iets van sportstoelen, ben nog aan het kijken... ik wil geen kuipstoelen want dat zit voor geen meter, met 4punts gordels
- Volledig interne rolkooi
- motor en bak iets omhoog zodat de onderkant van het chassis vlak is
- turbo
- stuurbekrachteging
- andere tussenbak met 4:1 overbrenging
- double triangulated 4link achter met 14" coilovers
- 3link voor met 14" coilovers
En ik denk dat ik eerst maar even 35" banden moet pakken, dan hoef ik mijn diffoverbrenging niet aan te passen. Spaart weer wat centen.... Wil graag 37" met 4:56 diffs.... Maar dat kan later wel..
Gaat dus nog genoeg bloed, zweet, tijd en geld kosten
.... Houdt me van de straat en ach.... je moet toch EEN hobby hebben
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..