Land Rover Prikbord http://laroprik.nl/ |
|
TD5 startproblemen http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=360682 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | jac [ zo 24 jan 2010, 21:18 ] |
Berichttitel: | TD5 startproblemen |
Sinds langere tijd heb ik problemen met mijn defender TD5 uit 1999. Hopelijk kan een van jullie mij een oplossing bieden. Het begon met startproblemen. Startmotor draait normaal, dieselpomp werkt starten dus. Maar dan slaat hij na een 5 tal seconden af en pas na zeer langdurig starten ( stratmotor draait, dieselpomp hoor je goed) slaat de motor pas aan. Motor loopt dan als een zonnetje. Soms ging het motormanagement lampje branden tijdens het rijden maar na uitzetten van de motor en direkt weer starten bleef het uit. Niet erg betrouwbaar met starten dus toch naar de garage gegaan en aan de computer gehangen. Dit wees uit een nieuwe krukas pullysensor en een nieuwe mass airflow sensor. Verder geen bijzondere uitlezing op de computer. In het verleden is de kabelboom al vernieuwd ( bekende olie-doorlek naar ECU) en de connectors naar de ECU zijn nu droog. Nu na een probleemloze anderhalve maand weer min of meer hetzelfde probleem. Tijdens het rijden gaat het oranje motormanagement lampje branden en nu slaat de motor af. Even wachten en dan loopt hij weer. Maar dan direkt weer hetzelfde. Uiteindelijk start hij niet meer. Accu leeg? Dus we laten we ons opslepen. Tijdens het slepen starten en ja hoor geen enkel probleem. Lampje blijft uit en nu naast het huis weer geen enkel probleem met starten. Ik wordt er een beetje moedeloos van. Een 'vocht' probleem? De potentiometer van het gaspedaal is ook al vervangen. Wie o wie? Groeten Jac |
Auteur: | Mark [ ma 22 feb 2010, 13:34 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
het klinkt als een probleem dat ik ook had, motor sloeg zelfs een keer af tijdens (100km/u) het rijden. herken de zoektocht. diagnose van mijn onderhoudsman: contactsslot. ik heb het contactslot (laten) vervangen en sinds dien geen problemen meer !!! je weet maar nooit......misschien is dit ook jou probleem....succes !!! MD |
Auteur: | Erwin 110TD5 [ ma 22 feb 2010, 14:35 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
Anders een keer je ECU laten uitlezen... Als je een Nanocom hebt kun je dat zelf Erwin 110SW TD5 2002 [www.terriet.com] |
Auteur: | etienne [ di 21 apr 2015, 18:50 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
jac Schreef: ------------------------------------------------------- > Sinds langere tijd heb ik problemen met mijn > defender TD5 uit 1999. > Hopelijk kan een van jullie mij een oplossing > bieden. > Het begon met startproblemen. Startmotor draait > normaal, dieselpomp werkt starten dus. Maar dan > slaat hij na een 5 tal seconden af en pas na zeer > langdurig starten ( stratmotor draait, dieselpomp > hoor je goed) slaat de motor pas aan. > Motor loopt dan als een zonnetje. Soms ging het > motormanagement lampje branden tijdens het rijden > maar na uitzetten van de motor en direkt weer > starten bleef het uit. > Niet erg betrouwbaar met starten dus toch naar de > garage gegaan en aan de computer gehangen. Dit > wees uit een nieuwe krukas pullysensor en een > nieuwe mass airflow sensor. Verder geen bijzondere > uitlezing op de computer. > In het verleden is de kabelboom al vernieuwd ( > bekende olie-doorlek naar ECU) en de connectors > naar de ECU zijn nu droog. > Nu na een probleemloze anderhalve maand weer min > of meer hetzelfde probleem. Tijdens het rijden > gaat het oranje motormanagement lampje branden en > nu slaat de motor af. Even wachten en dan loopt > hij weer. Maar dan direkt weer hetzelfde. > Uiteindelijk start hij niet meer. Accu leeg? Dus > we laten we ons opslepen. > Tijdens het slepen starten en ja hoor geen enkel > probleem. Lampje blijft uit en nu naast het huis > weer geen enkel probleem met starten. Ik wordt er > een beetje moedeloos van. Een 'vocht' probleem? De > potentiometer van het gaspedaal is ook al > vervangen. > Wie o wie? > > > Groeten > > Jac |
Auteur: | etienne [ di 21 apr 2015, 18:52 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
heb juist hetzelfde probleem mazoutfilter vervangen batterij vervangen zwarte en rode fiche is droog graag een oplossing ? |
Auteur: | arthur verhalle [ wo 22 apr 2015, 23:46 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
Etienne, Loop het hele circuit van de brandstof naar de motor eens na. Nieuwe brandplaatjes en O-ringen voor de 5 injectoren, brandstofdrukregelaar en brandstofpomp zijn de bekendste problemen. Arthur |
Auteur: | etienne [ zo 03 mei 2015, 06:02 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
goeiemorgen, start probleem is terug onlangs iemand langs geweest , hij wist te vertellen startkabels en blijven starten 10 min . met als gevolg starter kapot hoofd omhoog en nieuwe plaatsen en ja , wagen start nog niet is er iemand die in omgeving antwerpen komt voor een kijkje te nemen ( zou het apprecieren ) heb de wagen nu een week op mijn oprit , nog niet met de wagen gereden . batterij vervangen mazoutpomp+ filter vervangen starter vervangen Etienne |
Auteur: | etienne [ zo 03 mei 2015, 06:12 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
Etienne 0494 312 999 |
Auteur: | Sylvester [ zo 03 mei 2015, 10:30 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
Hi, Praat je over een Disco of een Defender? Bij mijn disco was de schakelaar die de brandstof onderbreekt na een schok de oorzaak, ik weet niet of een defender deze schakelaar heeft. Na het doorverbinden van de schakelaar was het probleem bij mij verdwenen. Misschien een mogelijkheid. Groet Sylvester. |
Auteur: | Bart van Dessel [ zo 03 mei 2015, 11:22 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
Etienne, dit is een Nederlands forum en geen soort wegenwacht waarbij we bij de mensen thuis komen om auto's te repareren. Probeer het eens bij het Belgische XRover.be of lukt het daar niet meer? |
Auteur: | etienne [ zo 03 mei 2015, 11:29 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
defender td 5 , bouwjaar 99 |
Auteur: | Andtee [ zo 03 mei 2015, 13:21 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
ik zou ook het contactslot vervangen (of even kijken of alles goed vast zit) zou de simpelste verklaring zijn |
Auteur: | Geert LW79 [ zo 03 mei 2015, 17:50 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
Volgens mij zit er onder de motorkap van een defender ook zo'n switch, bovenaan bij het schutbord'. zo'n dingetje met een geribbeld rubbertje erop (neen niet zo'n rubbertje :-)) Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak" Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel" (gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG) |
Auteur: | etienne [ zo 03 mei 2015, 20:34 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
Kan je meer uitleg geven en waar dit juist bevind alvast bedankt |
Auteur: | VeeTee [ zo 03 mei 2015, 22:04 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
etienne Schreef: ------------------------------------------------------- > Kan je meer uitleg geven en waar dit juist bevind > > alvast bedankt [workshop-manuals.com] Is het plaatje voor de 300 Tdi (bonnet switch) maar volgens mij zit hij bij de Tdi op dezelfde plek. Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht) 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/05/2015 20:05 door VeeTee. |
Auteur: | Sylvester [ ma 04 mei 2015, 01:11 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
Hi Veetee, dit is niet de botsschakelaar maar de alarmschakelaar, de schakelaar die ik bedoel heeft een ronde bovenzijde en wordt niet bediend door de motorkap. Groet Sylvester. |
Auteur: | lucas [ ma 04 mei 2015, 17:55 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
hey etienne de opvoerpomp moet 4 bar dieseloliedruk geven en kontakt aan, 5 maal gaspedaal helemaal indrukken achter elkaar, dan gaat hijzichzelf ontluchten botsschakelaar zit altijd tegen het schutbord aan de motor zijde succes en bartje ik dacht dat we erzijn om mekaar te helpen inplaats van te katten |
Auteur: | laro mark [ za 16 mei 2015, 22:22 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
ik heb dat bij mijn 130 td5 ook gehad en toen brandplaatjes en ringen vervangen en toen was het opgelost. Groet, Laro Mark |
Auteur: | Ploertje [ di 19 mei 2015, 18:50 ] |
Berichttitel: | Re: TD5 startproblemen |
Massa van de ECU wel goed? Bij slecht contact met de massa geeft dit soms ook zeer raadselachtige storingen. Richard |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |