Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 23:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 22:53 
Ik heb destijds een auto gekocht bij een bedrijf wat in het bedrijvenonderzoek niet echt veel voldoendes krijgt.
Zeer terecht overigens want ik kom met de dag steeds meer rottigheid tegen en ik zie bij sommige dingen het licht niet meer.
Ik probeer allerlei vreemde paden te bewandelen om de auto dusdanig goed te krijgen zodat mijn grove spijt van deze transactie wat wordt gereduceerd.

Ik ben nu bij het schuifdak aangeland en ben er achter gekomen door een specialist op electrisch gebied van de auto dat de helft van de onderdelen van mijn schuifdak gewoon nooit zijn gemonteerd.
(Ik kijk overigens nergens meer van op)
In een schuif-kanteldak zit een soort "nulstand" en dat zit er bij mij (zou haast zeggen uiteraard) niet op.

Wie kan helpen zodat ik mijn auto eens in een keer goed dicht kan doen?

Jan Moesman


Ron Stalman zei ooit: its never over with a Rover
Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was.
Zou het aan mij, aan de auto of aan de leverancier liggen???? (om zelf in te vullen)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 23:23 
Jan,

Ik denk dat de korste weg naar succes met jouw schuif/kanteldak is kijken wie de fabrikant is en via de fabrikant (eventueel met behulp van een tekening via de fabrikant) er achter zien te komen wat je uiteindelijk mist.
Het kan goed zijn dat dezelfde daken van dezelfde fabrikant in andere merken auto`s zijn gebruikt waar er misschien wel heel veel van rondrijden of op de sloop staan.

Succes,

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"

PS: voor elk probleem bestaat een oplossing en voor elke oplossing bestaat een probleem.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 00:29 
Aad, het nadeel is dat de meeste bedrijven met een sloopwagen het complete dak willen verkopen omdat ze niet (begrijpelijk) geen detail willen demonteren om zelf een onbruikbaar schuifdak over te houden. Om een kompleet dak te betalen gaat me een beetje ver en dat zal destijds ook wel de reden zijn geweest van mijn leverancier die wellicht ook tegen dat probleem is aangelopen en mij gewoon heeft laten barsten.
Gek dat iemand zich uitgeeft voor specialist en iemand met een stalen smoel knollen voor citroenen verkoopt, DURE CITROENEN
Het is overigens een origineel dak, althans het meeste dan.
Ik ga toch eens een belrondje doen wie mij kan helpen morgen.

Groet,
Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 00:41 
Hoi Jan,
over het algemeen zijn in Range Rover's BMW daken gemonteerd, dus hoofdzakelijk de electronica.
Laat je nu geen poot uit trekken bij de plaatselijke dakenspecialist, maar kijk eens op de sloop o.i.d. in een BMW series 3 tussen de bouwjaren 1983 en 1989.
Ja Jan, dat gezegde klopt wel, maar het moet wel hobby blijven en geen obsessie!
Wat denk je van 4 versnellings bakken en 4 tussen bakken in een paar weekjes?
Dit alles terwijl de wagen in juni gereed moet zijn i.v.m een uitstapje naar Sclayn.
Ook nog maar even een andere achterbumper maken, de lier moet nog wat meer vermogen hebben (er zit inmiddels een kabel op) lierbumper nog iets verstevigen, compleet afneembare trekhaak fabriceren, achterste reactiestangen verstevigen en oh ja, ook nog maar even 2 cm extra verhogen!
Je ziet het ook een (af en toe) rijdende RR is nooit helemaal naar wens.
Groeten Ron Stalman.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 00:55 
goede avond jan er zijn ook bedrijven die je helpen laat me even weten welk schuifdak je nodig is div daken los liggen groeten arie jansenusedlaroparts


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 00:58 
Kijk Jan,

In het bericht van Ron staat precies wat ik bedoelde.
Range Rover maakt zelf namelijk geen schuif/kanteldaken, die worden compleet bij een ander bedrijf gekocht.
De kans is zelfs groot dat BMW ze ook ergens anders koopt (bijv in de UK bij Mayflower).
Dus rijden er ongemerkt heel veel auto`s rond met exact hetzelfde schuif/kanteldak als jij behoort te hebben.
Ik heb geen flauw idee wat een kompleet schuif/kanteldak op de sloop kost maar allicht zal dat minder zijn dan een nieuwe en minder ergernis opleveren dan de jouwe, soms kan je het zelfs op een akkoordje gooien: de sloper het dak, jij het meganiek, prijs eerlijk delen.
Als je weet wat je nodig hebt mail me dan maar even dan zal ik hier even kijken bij één van de grootste van de regio, dan weet je ook een prijsje.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 01:20 
Ha die Jan ik heb zelf goeie ervaring met Arie(ik bedoel natuurlijk het bedrijf).
Koop een zonnedak en er zal zich toch wel een mede prikborder met kennis van zaken aandienen?
Zonne daken zijn bv. ook te krijgen bij een halfords
Jan neem een neut, ik denk met je mee er zal een oplossing komen(glazen bolletje)

Groeten Theo Kaufmann/Disco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 01:23 
Theo,

moet die laatste regel niet zijn een "bol glaasje" ipv een "glazen bolletje" ??

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 01:29 
hips kwe nie wah je op doelt toch??????????

Groeten Theo Kaufmann/Disco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 02:57 
Ola Modderman!!

Dipje? Jan ga er nou eens anders naar kijken. Je kijkt nu naar dat deel van je auto wat nog niet ok is. Ga er vanuit dat het nog een half jaar duurt voordat dat is opgelost (w.s. veel korter) en geniet van dat wat er inmiddels wel in orde is gekomen want ook bij al die andere problemen dacht je dat er nooit een einde aan kwam en liggen die dingen nu achter je.
Afgelopen weekend had ik ook pech. Ik ben met mijn aanhanger (630 kg) beladen met 1500 kg hout en natuurlijk hardstikke ongeremd 180 graden in de rondte gedraaid en de aan´hanger eindigde met zjin wielen omhoog terwijl die nog aan de auto hing. Gevolg: trekhaak helemaal ontzet. chassis flinke knal gehad, aanhanger grotendeels vermorzeld etc. Zullen we van probleem ruilen??????

Adios Henk (vertrekt morgen lekker naar Tjechie voor een paar weken)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 03:29 
Hoi Jan,

Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe je je voelt, ik denk zeker niet dat het aan jou ligt.
Toen ik mijn eerste huis... en nog steeds enige kocht voelde het goed en was het goed... tot dat ik de boel ging slopen en alle rotte plekken tevoorschijn kwamen, de dakgoten lek waren en het regenwater liep zo mijn woonkamer en ook mijn bed in.... want mijn woonkamer was ook slaapkamer vanwege mijn verbouwing (die sinds 1999 nog steeds voortduurt en wordt onderbroken door studie, geld te kort en landrovers)... ik sliep die kerst in 1999 naast 2 emmers. Ach ja de goten zijn nu nieuw en de rest ben ik aan het opbouwen. dat zelfde heb ik ook met de landrover, ben pas sinds februari landrover eigenaar... en nu al 1 klapband gehad en een band een vol met droogte scheuren die op klappen staat.... over 3 weken wil ik er mee naar spanje. Toen ik de auto kocht dacht ik in alle vreugde dat de banden wel goed zouden zijn tja als je 5500 euro er voor neer legt dan verwacht je dat toch wel.. Dus niet goed gekeken. Daar kan ik alleen mezelf mee voor de kop slaan... en bij mijn volgende landrover zal ik beter uitkijken, net als bij mijn volgende huis.... alhoewel ik hier prima woon en niet weg wil. Uhhh waar wil ik eigenlijk naartoe met dit verhaal. Tja dat laat ik maar aan de lezer over. Nu staat de laro op blokken voor de deur... wat een buurt dat ze op klaarlichte dag je wielen jatten......haha.... Ik ga morgen naar Ron om 4 nieuwe banden. Huplakee daar gaat de helft van mijn vakantie geld. Bij mij gaat de moed ook wel eens in de schoenen zitten en dan moet ik me echt bezinnen anders giet ik een bus benzine over de kar en steek de boel in de fik.. of verkoop haar voor 100 euro...... of rijdt de boel gewoon de plomp in. Want al mijn spaargeld gaat er nu in op en ik heb niet eens de tijd om de boel rijdend te houden.. Dus de meest logische stap is, weg er mee... dat kost minder dan de boel voor de deur te laten staan. Voor het geld had ik een goede 2de hands middenklasser kunnen kopen. Maar ja dan gaat het weer kriebelen als je uit het raam kijkt en zo'n gave blokkendoos voor je huis ziet staan.. zelfs op blokken, zonder wielen. En waar moet mijn poes anders zitten?...... het is al haar kar geworden. En het rijden is ook gaaf..... als ie rijdt.... haha. Ach ja laat ik maar ophouden met nog meer onzin uit te kramen. Waar ik naartoe wilde weet ik niet meer...... Meer het gevoel van een mede lotgenoot. Alhoewel ik geen schuifdak heb in mijn doeke dakje.

Groet,
Martin

Military Land Rover half-ton SIII diesel FFR 1977
[people.zeelandnet.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 05:00 
Ik ken dat probleem heb ik met een aanhanger vol stoeptegels gehad.
Van de schade, de nieuwe geleende aanhanger was niet verzekerd en aan mijn eigen auto had ik een aardige Landrover kunnen kopen.
Nou ja zolang er maar niemand in de kreukels licht kom je hier ook wel weer overheen.

Edgar
109 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 08:25 
Jan

Probeer er achter te komen van welke merk je dak is.
Dan de importeur opzoeken en kijken of ze een technische dienst hebben.
Proberen de ontbrekende onderdelen te bestellen.
Dan mij bellen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 11:12 
Jan wij hebben sinds kort een sanky(originele landrover aanhanger).
Mocht het nou zo zijn dat je ergens voor weinig geld een heel dak met zonnedak kunt bemachtigen waarschuw dan. Ga ik met je mee schuiven we het dak erin rijden we naar Rotterdam, zorgen we dat Aad G bij ons aan de koffie zit en bouwen we het bij ons voor de deur of in de garage over of in.
Groetjes Daniëlla Kaufmann


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 11:19 
moet je er wel voor zorgen dat je de missende onderdelen te pakken krijg anders bak ik er ook niks van


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 11:37 
Hallo Jan,

Als je een oude auto rijdt en zeker een oude engelse auto dan kun je wel eens tegen problemen aanlopen. Tot nu toe vertel ik je niets nieuws, want dat heb je ondertussen wel ondervonden. Tegen problemen kun je echter wel op diverse manieren aankijken. Je kan zeggen, ik wil het helemaal voor elkaar hebben en wel nu. Je kan het ook indelen naar prioriteit. En dat zal je wel moeten als je in de auto wilt kunnen blijven rijden. Bij jou dak is het belangrijkste dat het dicht zit, dat het van buitenaf niet geopend kan worden en dat het droog blijft binnen. Als dit zo is, moet je eigenlijk al tevreden zijn. Het zou leuk zijn als een open dak ook open en dicht kan. Op dit moment kan dat niet, maar het maakt het rijden van de auto er ook niet minder om. Dus verkeer je eigenlijk in de luxepositie dat je alle tijd van de wereld hebt om je eens op je dooie gemak over het probleem te buigen. Beschouw het een beetje als een uitdaging, vraag meningen, bezoek\bel mensen en bedrijven. Heb er een lol in. Op deze manier los je een probleem op een aangename manier op.

Lang verhaal kort. Als je een oude Range of Land Rover rijdt moet je jezelf vaak de vraag stellen; heeft het probleem invloed op het rijden van de auto of de verkeersveiligheid. Kun je de vraag met een duidelijke NEE beantwoorden dan heb je geen probleem. Dan heb je de wens om iets aan je auto te verbeteren. En een mens moet toch wat te wensen overhouden.

Happy rovering


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 mei 2003, 13:39 
Thanks voor alle reacties.
Ga ff Arie bellen

Ola Henk jij bent zo'n typje "mijn glas zit half vol" terwijl ik zo'n half leeg typje ben.

Zelfs op de prikpagina krijg je wel eens een spiegeltje voor gehouden, zeer goed.
count your blessings one by one.

Let ff op de nieuwe posting.

Groet, Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 107 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.