Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 11:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kerosine??
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 01:23 
Een maat van me beweerde dat de Engelse militaire Land Rovers op kerosine moet kunnen rijden.. Klopt dit?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kerosine!!
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 01:39 
Mike,

Kerosine is een soort dieselolie alleen iets lichter ontvlambaar.
Een Land Rover rijdt er ook op (echter in Nederland niet toegestaan ivm de bekend belastingen).

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kerosine!!
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 01:59 
Dat wist ik van kerosine (mijn pa is piloot bij de KLEM en rijdt er zijn hele carriere op..). Het is ook zo dat als je je helicopter ergens naast een tankstation neerzet dat je een mengsel van super en diesel je weer op pad helpt.

Maar goed, mooi dat ik dat ook weet. Voor alle duidelijkheid, het gaat ook in de benzine modellen?

Oh ja, Ingwers petje gaat morgen op de post (beetje druk gehad, mijn excuses. Ik had gehoopt langs Bolleboom te gaan en dus langs te brengen, maar dat kwam er helaas niet van).

Groetjes MikeAad Koene schreef:


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kerosine!!
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 02:21 
Mike,

Als het moet rijdt een (benzine) Land Rover zelfs op een mengsel van lijnzaadolie en terpetine.
Dus lukt dat met Kerozine ook, echter kun je het beter bij normale benzine houden.
Dat scheelt veel reviseren en ontkolen.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kerosine!!
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 02:24 
Goed punt.. Ik was gewoon nieuwsgierig. Grappig om te weten dat ik eigenlijk een allesbrander heb. Overigens, de sproeiers doen het.. Ik moet gewoon meer gas geven.. Bizar..

Groetjes Mike


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kerosine!!
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 09:49 
Landrovers rijden toch bijna op alles wat enigsinds vloeibaar en brandbaar is :+ tis alleen de vraag hoe lang ze het uithouden winking smiley
Legervoertuigen kunnen dat toch al vaak dus niet heel bijzonder.

Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kerosine??
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 16:25 
Deze verhalen kloppen allemaal. De laatste 10 jaar zijn er veel militaire Defenders met een V8. Hierin zit een speciale V8 die op meerdere brandstoffen kan draaien. Dus ook kerosine. Het voordeel van deze motoren is dat ze sterker en zuiniger zijn dan de civiele uitvoering. Alleen wijkt het motor nummer af en daar doet men bij de RDW nog wel eens moeilijk over. Ik ken iemand die zo'n Defender heeft. In een trip naar Engeland liep deze auto ongeveer 1:7 à 1:8. Ze staat nog wel eens te koop bij Van Dam en Lands End.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kerosine?? zuinig
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 18:09 
Toen wij mijn V8 uit schotland ophaalde reden we terug ook bijna 1 op 9 a 9,5. Zou ik ook een speciale uitvoering hebben? ( per ongeluk)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kerosine gratis
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 22:04 
Hoi

Vraag bij een wat groter vliegtuig onderhouds bedrijf naar kerosine en je krijgt het gratis. Als men aan de vleugels moet werken is het vaak verplicht om de tanks leeg te halen. En het is verboden om dezelfde peut weer terug te doen. Af laten voeren is kostbaar. vandaar dat ik reeds 6 jaar op kero rijd. Wel gooi ik er bij elke keer tanken een kwart liter olie bij, omdat kero wat schraler is dan diesel. Nog nooit problemen gehad. Het spul is ook prima te gebruiken om vette onderdelen te reinigen.

groeten Ad


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kerosine gratis
BerichtGeplaatst: vr 23 mei 2003, 22:42 
is deze mededeling slim ? het rijdt goedkoop dat is duidelijk


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 137 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.