Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu zo 28 apr 2024, 14:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 22 mei 2003, 15:30 
kan iemand mij vertellen welke soort benzine er in een serie 3 6 cilinder moet. Het gaat om een 6 cilinder waar in het verleden ook een gastank in is gegooid.(op dit moment los gekoppeld) Worden bijv de klepen ook aangepast als er een gastank in wordt gezetwaardoor er een andere benzine in moet en met een ander octaangehalte?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 mei 2003, 15:37 
nee doorgaans ga je gewoon rijden tot het kapot gaat (als het kapot gaat) en dan vervang je de klepzittingen.
Verder kan je er gewoon euro 95 ingooien en als hij gaat "pingelen" dan moet je een keer super met loodvervanger erin in doen. Ga in ieder geval niet lopen klooien met loodvervangers want daar raakt de hele boel van verstopt en verder doet het niks.

Steven


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 mei 2003, 15:49 
Steven,

Is dit echt zo slecht om loodvervanger erbij te gooien ?

dit doe ik heel vaak met m'n series IIa benzine 4 cyl....

ik kan hier dus beter mee stoppen?

durk


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 mei 2003, 16:33 
Ik heb een vriend die rijd in een n*k*f en die heeft het een keertje uit laten zoeken naar aanleiding van een opmerking van iemand dat het meuk is. Toen kwam er uit dat de toegevoegde waarde van het spul weinig tot niks is. Ik zou het alleen gebruiken als de auto alleen maar pingelt op euro 95 en je dus genoodzaakt bent om anders super te moeten tanken. Maar Land Rover motoren zijn niet zo kieskeurig als het maar branden kan dan rijden ze erop. Dus waarom extra geld uitgeven als je ook zonder kan.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: loodvervager
BerichtGeplaatst: do 22 mei 2003, 17:59 
De loodvervanger is bedoelt om de kleppen te smeren. Bij oudere auto's (naat mijn eigen 6 cil. ook mijn *p*l k*d*tt uit 1980) is het aan te bevelen dit erbij te doen. NIET alleen als hij gaat pingelen maar gewoon regelmatig. Kosten besparend tank ik meestal 2x euro 95 en dan weer 1x 98 mlv. Je merkt het niet alleen aan het pingelen maar ook je vermogen gaat achteruit....

== Land Rover Graveyard (Johan van der Wielen) ==
- 109'' series IIa StaWag 6 cilinder uit 1970: Doli
- 80'' series I softop 4 cilinder uit 1950: nog naamloos

en een heleboel onderdelen voor series en later.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 mei 2003, 18:00 
lijkt me logisch maar je kunt nooit weten... wellicht vervaagt lood wel op den duur...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 128 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.