Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 04 mei 2024, 10:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: aanschaf 130 duitsland
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 13:14 
Weet iemand of een in Duitsland aangeschafte 130 CC in Nederland BPM en wegenbelasting is vrijgesteld?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 13:28 
De Duitse 130 komt niet in aanmerking voor een grijs kenteken en BPM-vrijstelling, aangezien de afstand tussen de achteras en de achterzijde van de cabine niet lang genoeg is. Je moet de as dus een paar centimeter naar achteren verplaatsen en dat doe je niet in een middagje...
De Nederlandse 130 wordt speciaal voor onze markt (met de hand) gebouwd door Land Rover Special Vehicle Operations...
O ja, een auto is pas vrijgesteld van wegenbelasting wanneer die 25 jaar oud is...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 15:18 
Gaat het wel over de afstand tussen de achteras en de achterzijde van de cabine ?
Bepalend is toch de lengte van de laadvloer ? (40%-60%) Die is een paar cm korter dan nodig is, maar door die vloer aan de voorzijde iets te verlengen voldoet de lengte wel aan de eisen.En of die 130 uit duitsland of uit belgie of uit italie of waar dan ook in europa vandaan komt maakt ook niet uit,want al die 130 hebben toch dezelfde afmetingen ? Kan Frank Daams ons dat nou eens even precies uitleggen ? Hij verkoopt 130'ers,die hij ook ergens vandaan haalt.Volgens mij verkoopt Landrover Nederland geen 130 meer,ook niet die,waarvan de as is verplaatst.Wie,wie weet het.....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 15:24 
Ik kan het mishebben, maar de wielbasis van een Nederlandse '130' is 129 inch, voor alle andere markten is het 127 inch. Qua uiterlijk verschillen de auto's ook.
Het schijnt dat Land Rover Nederland heeft besloten de 130 uit het leveringsprogramma te halen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 15:46 
De 130'ers,die door o.a Daams en van Iersel verkocht worden zijn 127 inch.(ja,toch Frank ?)
Ze hebben het originele HC bakje van 167 cm breed en een totaal toelaatbaar gewicht van 3500 kg.De wielbasis is niet belangrijk als de lengte van de laadvloer maar voldoet aan de eisen.De 129 inch,die werden aangepast,hadden geen HC bakje en hadden hetzelfde toelaatbaar gewicht van 3050 kg,zoals een 110 hard top en een 110 DC Pick Up.De laadbak was even breed als de cabine.Ze zijn volgens de nieuwste gegevens van LR Nederland niet meer te leveren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 15:47 
DC pick-up moet natuurlijk HC pick-up zijn !!!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 16:03 
Als het aan de lengte van de laadvloer ligt, kun je toch veel makkelijker het achterklepje laten uitsteken dan de cabine aan de achterzijde inkorten?
Nee, volgens mij gelden voor auto's met een dubbele cabine dat de achteras een bepaalde hoeveelheid centimeters verwijderd moet zijn van de cabine.
En dankzij al deze regels hebben wij geen files meer en is het milieu hier veel schoner dan in de ons omringende landen...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 16:17 
Volgens de douane gegevens op internet en in folders:
"laadbak of laadruimte moet ten minste 40% van de lengte voor het hart van de achteras geplaatst zijn" Bij een 130 kom je aan de VOORkant een paar cm te kort.Die kun je winnen,door het voorschot van de laadbak te verplaatsen.Daar weet ik het fijne niet van, maar er zijn prikborders die het precies weten.(omdat ze die auto's zelf op grijs kenteken laten zetten)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 17:17 
Ja het is nog steeds mogelijk om een 130 om te bouwen naar blijvend grijs kenteken maar ik kan jullie niet precies vertellen hoe we dat doen daar we er heel veel werk en tijd in hebben gestoken en samen met douane en rdw en een buitenlandse 130 een oplossing hebben gevonden.Het is echt helemaal officieel!
Als ik hier haarfijn de maten en hoe we het doen ga uitleggen gaan er andere mensen/collega's met onze inspanningen lachen.
Wij kunnen wel de ombouw verzorgen voor iedereen die zelf een 130 wil invoeren.
Wij moeten onze boterhammetjes verdienen met dit soort werk dus ik hoop dat jullie dat begrijpen.

greetz Frank Daams

Daams 4x4 srervice Holland


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 17:21 
Al deze gegevens over grijs kenteken kun je terugvinden op dit prikbord en op de site van de rdw.

Maar des al niet te min: het blijft een ingewikkeld verhaal.
Als je er echt een studie van maakt klopt er volgens mij geen hout van en kun je er her en der tussendoor fietsen, maar ook voor die paden maken ze dan weer wel een of andere wetswijziging.

Je weet hoe ze zijn die r*tt*n....... winking smiley

Lara C. & Lara 2

[groups.msn.com]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Dus gewoon wel doen!!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 17:55 
Als je het prikbord terugleest over dit onderwerp dan wordt er een hoop dingen voorgesteld die niet kloppen wat betreft de mogelijkheden van het blijvende grijs kenteken op de 130.
De achteras naar achteren verplaatsen mag niet meer daar anders de wielbasis wordt verlengd wat weer niet overeen komt met de typegoedkeuring.
De laadvloer naar voren verlengen is een tijd lang oogluikend toegestaan en valt nu onder de 'kunstgrepen' .
Wij hebben gewoon de maten erbij gepakt en volgens de richtlijnen van douane en rdw de auto aangepast en het voldoet helemaal officieel en het staat op papier.
Er zijn afgelopen week 4 auto's gekeurd volgens de nieuwe aanpassing en er staan er nog enkele in bestelling dus neem van mij aan dat het nog echt mogelijk is om zo'n ding om te bouwen.

greetz Frank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 19:33 
Frank,

Wat kost een ombouw/keuring van een D/UK 130 bij Daams?

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [Land-Rover.startpagina.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 20:13 
Frank,hartelijk bedankt voor je bijdrage. We weten nu waar we aan toe zijn en kunnen de andere verhalen naar fabeltjesland sturen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Niet doen!
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 20:45 
Hoi Berry

De kosten voor de ombouw zijn 3750,- Euro ex BTW en inclusief keuring.
Dus kompleet op kenteken!
De nieuwe 130's zijn leverbaar vanaf 29500,- ex BTW inclusief Nederlands grijs kenteken.

groeten Frank


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 mei 2003, 10:49 
Frank,

bedankt voor jou eerlijke en oprechte antwoorden.
Dat je jullie eigen ontwikkeling beschermt is terecht.

Wat de RDW betreft, zij zijn voorstander van eensduidige regels en proberen dat binnen hun eigen organisatie ook door te voeren echter worden daar in geremd door het gekonkel van de douane en het meten met verschillende maten van eigen keurmeesters.

De eerste eensduidige regel die zij zijn gaan hanteren moge echter voor iedereen duidelijk zijn: als eigenaar van een voertuig ben je verantwoordelijk voor de naleving van de wettelijke eisen en als Nederlands staatsburger ben je verplicht op de hoogte te zijn van de wetgeving.

Dus kort gezegd, als je Land Rover niet klopt volgens de wet ben je zelf varantwoordelijk en kun je jezelf niet verschuilen achter het toestaan van een RDW of APK keurmeester.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.