Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 22:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: grijs kenteken
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 14:49 
Hallo,

Ik zit er over te denken om achter mijn stoelen een schot te plaatsen.
voornamelijk om het lawaai iets te beperken.
Nu is mijn vraag: kom ik hierdoor in moeilijkheden met mijn grijs kenteken,
of mag dit gewoon.
Het gaat om een 88" serie III.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet Jan.T


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: grijs kenteken
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 16:29 
Is dit nog een grijs kenteken zónder tussenschot ? Als dat zo is, zal niemand er over zeuren dat je er nu wel één in zet.
Overigens, een grijs kenteken wordt na de RDW-keuring niet meer gecontroleerd, of de verandering moet wel erg hard opvallen, zoals bijvoorbeeld de ramen en de bank weer terugplaatsen ;-)

Groeten,
Danny.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Misverstand
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 00:19 
Jongens,

Even voor alles duidelijkheid en om misverstanden en spraakverwarringen te voorkomen.
Geel en Grijs Kenteken zijn een Belastingzaak die niets met de regelgeving van de RDW te maken heeft.
De RDW is in deze alleen de controlerende en administrerende instantie m.b.t. de kentekenregistratie.
De Douane is de regelgevende en controlerende instantie.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: grijs kenteken
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 00:39 
Een misschien wat simpelere oplossing ga naar een zeilmakerij laat een gordijntje maken tussen kabine en laadruimte.
bij eventuele vragen is dit er zo uit te halen veranderd niets wezelijk aan de auto.
Het is natuurlijk verdomd lulig als je bij een gecombineerde verkeerscontrole er uit geplukt wordt.

Groeten Theo Kaufmann/Disco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Misverstand
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 12:28 
Helemaal juist, Aad, ik was niet helemaal duidelijk wat dat betreft. De keuring voor grijs kenteken wordt uiteraard wel door de RDW gedaan, maar eventuele extra controle wordt altijd door de douane gedaan.
Ik heb trouwens de ervaring (gelukkig niet met een auto van mezelf) dat de douane de regels zelf ook niet helemaal zo goed kent. Drie mensen, twee zeggen goed, één zegt fout, en terug naar huis gestuurd. Dat heeft nog een hoop moeite gekost.

Groeten,
Danny.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 mei 2003, 10:59 
Allemaal,

Er is een algemene regel m.b.t. grijs kenteken die iedereen in zijn hoofd zou moet prenten om onwaarheden en verwarring over dit onderwerp te voorkomen.

Als een auto op een bepaald tijdstip gekeurd is voor grijs kenteken volgens de toen geldende wettelijk regels, blijven deze regels van kracht voor dat specifieke voertuig totdat deze van eigenaar veranderd, vanaf dat moment gelden de laatste nieuwe regels.
De enige uitzondering hierop is een wijziging van Algemene maatregel, deze geld voor alle voertuigen die op grijs kenteken staan.

Dus als iemand een vraag stelt waaraan zijn Laro, op dit moment, moet voldoen voor grijs kenteken, kom dan niet met oplossingen die bijvoorbeeld 2 of 3 jaar geleden toegestaan zijn want dit lijdt alleen maar tot afkeur en teleurstellingen.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 mei 2003, 18:23 
interesant

hoe weet ik in welk jaar,welke eisen gesteld zijn ?

Sybren


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2003, 01:55 
Sybren,

Informatie hierover zou de Douane je moeten kunnen verschaffen, echter de praktijk leert dat dit een zeer chaotische organisatie is.
Op het moment dat een bepaalde grijs situatie bij een controle tot problemen lijdt kan de database van de RDW uitkomst bieden.
Zij hebben van elk type auto in elk (relevant) bouwjaar gegevens over elke vorm van uitvoering.
Een e-mail naar de technische afdeling van de RDW met probleem en omschrijving (graag exact) kan hierin uitkomst bieden, echter eerst bij de Douane proberen.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 118 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.