Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 03 mei 2024, 06:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 14:23 
Weet iemand nog slimme oplossingen om aan de 125 cm laadbaklengte eis te voldoen, ten behoeve van grijskenteken keuring?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 15:14 
Je kan je laadbak iets langer maken en zo je tail een paar cm uit laten steken.
Zijn volgens mij sets voor te koop ziet er nog mooi uit ook.
Een plaats genoot heeft dat gedaan.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 15:15 
chassis verlengen en opbouw verlengen.

Hebben ze bij mijn Lightweight ook gedaan. Ik heb nu een laadbakvloer van 1.35 meter.

Bel even met Ron Bolleboom www.ronbolleboom.nl , hij hakt vaker met dit bijltje!

Groetjes en succes

Sue en Leopold
88" Lightweight, ex-NL-leger, 2.25 lt. diesel, 24V


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 16:16 
Hoi Sue
Je hoeft je chassis toch niet te verlengen?
Als je een stukje van je laadbak verlengt en je tail iets opschuift heb je de ruimte ook.

Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 17:01 
KLopt, maar zoals het bij Sue gedaan is sluit de Hardtop netjes aan, en het ziet er ook nog eens super mooi uit!!!!

Groetjes Bowy

ps kijk maar eens goed naar de foto's van het terreinrijden in Ermelo........


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 19:14 
Ik had laatst een LW, op grijs, maar zonder de verlengde bak, dus betalen voor geel.
Ik nongelance de MotorRijtuigenBelasting gebeld en gezegt dat ik er niets van snap en ze waarschijnlijk een fout gemaakt hadden.
Dat kan bij MRB natuurlijk niet en direct volgde een afspraak voor een bezichtiging.
Een hele aardige man kwam vertellen dat mijn bakmaat niet voldeed aan grijs en ik daarom voor geel betaalde. Ik kon de bak uitbouwen naar achteren, wat natuurlijk niet zo fraai is. verlengen van de hele bak is natuurlijk een wat dure oplossin, maar ook mogelijk, samen bedachten we dat een deel van 55 cm tussen de stoelen ook mocht verdwijnen, mits ik maar een schot overhield van 30 cm hoog. De delen achter de kussens werd stoel leuning. De verstevigingstuk in de bak, moets eruit en de radio aansluiting heb ik verplaatst.
Naar goedkeur door de inspecteur betaalde ik geel.
Peter 88 rijd nu in de auto en misschien kunnen we van de week een fotootje maken.

Groetjes en succes.

Anton


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 20:53 
DStom, ik bedoelde dus: na goedkeur betaalde ik grijs. En niet geel.)

Anton


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 21:30 
Ik vroeg me al af wat nu het voordeel was!
Gezellig zo'n inspecteur die langs komt (koffie?), mee denkt en je dan alsnog voor geel laat betalen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 21:57 
Ik heb geen oplossing maar een soort gelijk probleem maar dan andersom (-:

ik heb een 88 lightweight met een grijs kenteken en op 30 juni is hij 25, dan willen we hem omkeuren naar geel, iemand enig idee waar ik dan allemaal aan moet voldoen ?, ik hoor de wildste verhalen en wil eigenlijk dat ik alles van te voren goed kan regelen,

johanLinda schreef:
>
> Weet iemand nog slimme oplossingen om aan de 125 cm
> laadbaklengte eis te voldoen, ten behoeve van grijskenteken
> keuring?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 23:06 
Lijkt me niet zo heel moeilijk naar geel keuren.
Want voor grijs moet je voldoen aan het eis van het viscale blok voor geel hoeft dat niet. Lijkt me niet moeilijk.
Kwestie van bankjes plaatsen denk ik, maar wie ben ik.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 01:51 
Linda,

Het verhaal van Anton omtrent zijn ombouwactie in inmiddels mijn 88 klopt als een bus en het is ook zeker geen lelijke actie, zelfs handig nu kunnen de kinderen zonder horden door de auto rennen, ik ga waarschijnlijk maandag even bij anton langs en hij kan wel even een fototje maken hoe het eruit ziet, je mag natuurlijk ook even komen kijken als je in de buurt van zeewolde zit of kan komen.

Peter 88


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: keuring Leightweight
BerichtGeplaatst: ma 19 mei 2003, 16:09 
Heb 2 jaar terug mijn '88 diesel bij 25 jaar oud van grijs naar geel laten keuren.
Geen bijzonder problem maar zorg wel dat je gordels in orde zijn en dat de rugleuningen vast zitten.
De eisen voor de remvertraging zijn hoger voor geel kenteken. Het remsysteem moet 100% in orde zijn anders haal je dit niet.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.