Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 04 mei 2024, 13:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 00:37 
He Forumleden,

M'n Series IIa staat momenteel op blokken aangezien ik de velgen heb laten stralen, die liggen nu te drogen met een prijmerlaag erop. Tijd dus om ook even wat andere zaken aan te pakken:

Ik heb onlangs een softtop gekocht waarvan de verf op de stangen en beugels boven het raam en de deuren niet zo goed meer is. ik heb me laten vertellen dat deze onderdelen verzinkt zijn??

hebben jullie goeie tips voor mij hoe ik dit moet behandelen voordat ik ze opnieuw ga verven?


groeten,

Durk


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 00:53 
Durk,

Verzinkte en Alluminium onderdelen moet je eerst behandelen met een NON-FERRO primer alvorens verder te kunnen schilderen.
Als je de mogelijkheid hebt om te spuiten kun je een WashPrimer gebruiken zo niet wordt het kwasten of roller.
Sikkens heeft een Non-Ferro primer in 3 basiskleuren: beige, grijs en rood, verkrijgbaar in liter en 2,5 liter verpakking.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 00:58 
Zelf heb ik non-ferro van hammerite gebruikt bevalt ook wel.
Is er alleen maar in het rood.
Eigenschappen zijn goed en droogt mooi strak op.

Aad zit je lier er al op?

Groet,
Martijn


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 01:05 
Ja, Martijn de lier zit er op maar is nog niet bruikbaar, de krukasbout ontbreekt.
Er wordt al naarstig naar gezocht.
Voor de lier m`n halve voorbumper moeten verbouwen, niet origineel, maar na een dag noeste arbeid gefikst.

De Non-Ferro van Hammerite is ook goed maar nogal kleine verpakkingen met een nogal tammelijk hoge prijs, ruim 10,00 euro voor 200 ml, terwijl ik bij Sikkens 2,5 liter voor 60,00 euro heb.

Een tropendak heeft 4 kanten en er gaat 200 ml per kant op om over de rest van de body van een Stawag nog maar te zwijgen.

Hoe is het met jou project? Vordert het al een beetje?

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 01:56 
Hoi Aad,

Toch wel grappig om een praatje te maken met iemand van het prikbord.
Toen ik ff bij je kwam kijken was je aardig bezig ja.
Je was flink aan het slijpen aan je bumper.
Maar het gaat vast helemaal goed komen.
De verf van hammerite is een blik van 750ml ik had het nog staan.
Om toch wat informatie te delen zeg ik me mening er wel even over.
Maar om eerlijk te zijn ga ik niet meer verder met hammerite spul, die tijd heb ik nu achter me.

Mijn project ligt op dit moment helaas stil. Dus ik lees maar vast wat dingen en hoop dat alles straks sneller gaat.

Een tijd geleden heb ik me vooras "gereviseerd" nieuwe pakkingen keringen en lagers. De as zelf nog een likje verf gegeven dus die ligt nu helemaal klaar in het krat. (Mijn chassis is trouwens ook in erg mooie staat en staat nu te wachten.)
Ik me bladveren schilderen en toen kwam ik tot de nare ontdekking dat me bussen verrot zijn ofwel kan die as niet ophangen. Dus ik braaf spullen besteld bij paddocks, maar dat heeft de nodige vertraging opgelopen en we wachten nog steeds.

Ondertussen heb ik me nog wel bezig gehouden met het schilderen van o.a me deuren. Verder nog wat kleine dingen en is best wel mooi geworden.

Maar ik hoop dat ik binnenkort toch echt weer aan het echte werk kan gaan beginnen, want een laro is stukken en er niks aan kunnen doen is het toch ook niet echt voor mij.

Dus ik wacht geduldig af en vermaak me veelal met het forum :+

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 03:20 
Martijn,

ik kan me helemaal voorstellen hoe dat voelt.
In de afgelopen weken regende het elke keer als ik een dag thuis was en kon dus niets aan de daken van Tink doen, je wordt dan bekropen door een soort van machteloosheid.

We houden de moed erin, ik ben heel benieuwd hoe jou Lightweight er straks uit gaat zien.

Sorry dat vanmiddag niet zo veel tijd had, het was allemaal al een beetje uit de hand gelopen.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 12:08 
Je kan natuurlijk ook de onderdeln los maken en opnieuw laten verzinken. Dat is niet duur en wel zo origineel
Jurjen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 14:42 
Jurjen,

dat is inderdaad nog wel een goed idee, daarhad ik nog niet aan gedacht, 'k moet natuurlijk nog wel even een adresje vinden die dit kan doen en dan nog even kijken of 't me niet te duur wordt.

't spul krijgt dan ongeveer dezelfde kleur als bv. het voorraam?

groeten,

Durk


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 20:48 
De firma die het voor mij deed rekende voor 11 kilogram 18 euro. Een aantal delen moest eerst worden ontzinkt en vervolgens opnieuw verzinkt. Dat maakte het wat duurder. Aan verf hebben ze een hekel, dat moet er goed af. Vraag aan constructiebedrijf in de buurt maar eens, die hebben adressen of doen het zelf.
't Wordt inderdaad als het voorraam, alleen in het begin glimt het nogal, en wel zo dat een beetje Laro-rijder zich kapot schaamt ;-)
Jurjen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.