Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 03 mei 2024, 04:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 mei 2003, 01:02 
Enige vraagjes bij gebrek aan papierwerk waar zoiets op zou moeten staan:

1/Ik krijg het dashboard (die onderste over de volle lengte zwarte bak) niet los. Aan de bijrijderskant kreeg ik het geheel een stukje los en daar kwam een kilo roest uit. De onderste schroefjes heb ik gevonden, maar volgens mij moet er meer zijn.
2/Ik was op zoek naar de ventilator van de 'kachel' .De (kabel van) de handle links (defrost staat er op) aan het dashboard zit zo vast als wat.
Wat doet deze 'defrost-handle' trouwens : schakelt deze de ventilatorkachel aan?
3/Sinds vandaag slaat de dieselmotor niet meer goed aan: hij doet tftftftftftf en slaat dan af. Volgens mij zit er lucht in de leidingen. Kan dit komen omdat een van de 2 tanks redelijk leeg was...Ik weet namelijk niet hoe het zit met de tank-schakelaar onderaan de bijrijdersstoel: Ik vermoed dat als de schakelaar naar het bijrijdersportier wijst, dat DIE tank aangesloten staat....Alhoewel...het kan ook precies andersom zijn...en ik ben vergeten hoe die stond toen de ene tank leeggetrokken is...De dieselmeter op het dashboard geeft bij elke schakeling hetzelfde aan: halfvol...
4/ Als dat tftftftftftf van hierboven veroorzaakt wordt door lucht in de leidingen (hetgeen ik hoop....), hoe ontlucht ik het beste? Ik zie nergens een soort pompje...
5/ De snelheidsmeter doet niks. De kabel zit volgens mij wel goed vast in de meter.
Waar gaat het andere eind naartoe of kan het nog iets anders zijn?

Groetjes en alvast bedankt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 mei 2003, 01:16 
Cees,

een hele berg vragen en ik zal ze in de zelfde volgorde proberen te beantwoorden.
1. moet ik je helaas schuldig blijven
2. De handle "Defrost" regelt de kraan die aan de voorzijde op je motorblok zit, warm is veel koelwater naar de kachel, koud is geen.
2a. De ventilator zit in de ronde trommel tegen een van de wielkasten on de motorkap.
3. Als een tank leeg geslurpt hebt trek je inderdaad lucht in de leiding.
Normaliter staat de schakelaar in de richting van de tank die op dat moment ingebruik is.
4. Er zit op alle Land Rovers een brandstofpomje dat met de hand bedient kan worden.
Als je bij de neus staat zit dat links onderaan de achterzijde van het motorblok.
Aan de bovenkant ziet het er uit als een vliegende schotel, aan de kant van het blok af zit een lipje wat je naar boven kunt bewegen en zelf weer terug veert, dit is het handpompje.
5. Op de dieselpomp zit, als je aan je rechter spatbord staat, aan de rechterzijkant een moer met daarin een 3/8 boutje, dit boutje (dus niet de moer) draai je een halve slag los, vervolgens pomp je met het handpompje net zo lang tot er diesel uit het boutje komt stromen.
Dicht draaien en klaar is Cees.

Starten en als het goed is lopen.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 12:10 
Cees,

Nadat je de buitenste parkers allemaal los hebt blijven er nog 2 boutjes over
In de onderbak zit een soort kartonnen binnenbak. Deze kun je er zo uithalen.
dan zie tegen het schutbord aan (naast de openingen voor de kabelbomen) aan elke kant een boutje zitten. Deze moeten ook los. Voor dat je dat doet moet je echter eerst de onderplaat uit de bak halen. Deze zit onder de kartonnen binnenbak.
De onderplaat zit vastgeschroeft met hele kleine parkertjes (goed bewaren).
Je zit dan de kabel en mechanisme voor bediening van de verwarmingskleppen.
De metalen kabel moet los en uit de bak verwijderd worden.
suc6
henk kruims
Siddeburen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 mei 2003, 13:24 
De kilometer kabbel slingerd langs je versnellingsbak, en verdwijnt in de tussenbak.
Links, net boor de handremtrommel. De kabel zit met drie schroefjes vast.
Waarschijnlijk is het vierkante (of was het nu driehoekig) beginstuk kapot gegaan.
opelijk zit er niet nog een stuk in de tussenbak, want dat is lastig te verwijderen (punt tangetje) Het terugdraaien van de drie moertjes is ook nog een heel gepriegel.

Succes

Anton


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.