Cees, een hele berg vragen en ik zal ze in de zelfde volgorde proberen te beantwoorden. 1. moet ik je helaas schuldig blijven 2. De handle "Defrost" regelt de kraan die aan de voorzijde op je motorblok zit, warm is veel koelwater naar de kachel, koud is geen. 2a. De ventilator zit in de ronde trommel tegen een van de wielkasten on de motorkap. 3. Als een tank leeg geslurpt hebt trek je inderdaad lucht in de leiding. Normaliter staat de schakelaar in de richting van de tank die op dat moment ingebruik is. 4. Er zit op alle Land Rovers een brandstofpomje dat met de hand bedient kan worden. Als je bij de neus staat zit dat links onderaan de achterzijde van het motorblok. Aan de bovenkant ziet het er uit als een vliegende schotel, aan de kant van het blok af zit een lipje wat je naar boven kunt bewegen en zelf weer terug veert, dit is het handpompje. 5. Op de dieselpomp zit, als je aan je rechter spatbord staat, aan de rechterzijkant een moer met daarin een 3/8 boutje, dit boutje (dus niet de moer) draai je een halve slag los, vervolgens pomp je met het handpompje net zo lang tot er diesel uit het boutje komt stromen. Dicht draaien en klaar is Cees. Starten en als het goed is lopen. Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
|