Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 01 mei 2024, 17:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Santana 109 Diesel
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2003, 13:07 
Hallo,

Ik heb in Spanje een hele leuke Santana 109 diesel gezien en die zou ik graag naar Nederland willen halen. Hij is uit 1981 en volgens de eigenaar heeft de wagen plm. 53.000 km gelopen. Bij de eerste inspectie vielen me twee dingen op waar ik eigenlijk geen antwoord op heb:
1) versnellingspook draait rond maar je kunt de verschillende versnellingen wel selecteren als je weet waar ze zitten.
2) Motor draait heel (veel te) langzaam stationair waardoor de hele auto staat te schudden.

Heeft iemand antwoord op de volgende vragen:
- wat is dat met die pook / versnellingsbak dan ?
- hoe stel ik het stationair toerental af op een diesel ?
- Hoe herken ik een overdrive ? (Er zit een pookje extra op de auto en er zit een klont ijzer naast de remtrommel op de bak)
- Kan ik er in Nederland een kenteken op krijgen (is er bv. typegoedkeuring voor een Santana)

Wat zou zo'n wagen eigenlijk waard zijn ? hij is orgineel (dus met deukje hier en daar), keihard chassis rondom, motor gebruikt wel beetje olie (plm. liter 750 km.), versnellingsbak doet het maar is iets mee (zie boven) en het interieur is redelijk uitgewoond.

Mvrgr, hugo


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Santana 109 Diesel
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2003, 14:40 
hier koop je goede Santana's voor ongeveer 7000 euro.
Dus maak een optelsom
aanschaf + transport + reparaties
is dit lager dan die 7000 dan zou ik het doen. Anders misschien ook wel want de ervaring is ook leuk.


Steven


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Santana 109 Diesel
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2003, 19:48 
in voeren is geen probleem,doe maar een zoek opdracht "invoeren",rdw" e.d.
de versnelling is aftestellen d.m.v. een moertje/boutje die je moet afstellen bij de versnellings pook.
ps,wil je hem naar nederland halen de landrover is en kan niet verzekerd worden omdat hij niet op kenteken staat.
dus ver voeren op ambulance.
succes en een mogelijke prettige reis

Ernst-jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Santana 109 Diesel
BerichtGeplaatst: vr 16 mei 2003, 23:41 
auto kan wel op serie nummer verzekerd worden maar dan moet je er wel spanse plaaten op hebben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Santana 109 Diesel
BerichtGeplaatst: za 17 mei 2003, 00:16 
Niets verkeerd over Santana's maar onderdelen zijn hier in Nederland bijna niet te krijgen.
Een overdrive moet een extra pook geven dus 4 ipv 3, het zou zelf mogelijk zijn dat er een LT 5 bak(met een inschakelbare tussenbak) in zit(gezien 1981 lijkt mij dit niet).
In princiepe zou een voertuig welk op een europees kentekenstaat ingevoerd moeten worden.

Ik zou mij toch wel een paar keer achter m'n oren krabbelen voor ik deze sprong in het diepe zou maken, van onze landrovers is een overvloed van onderdelen dit maakt alles ook wat betaalbaarder.


Groeten Theo Kaufmann/Disco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Santana 109 Diesel
BerichtGeplaatst: za 17 mei 2003, 02:08 
Als de eigenaar al te kennen geeft dat er "iets" is met de bak en iets met de motor, (of je hebt het zelf gezien) dan zou ik extra oppassen. Misschien kun je iemand meenemerm die hier veel van af weet. Je praat namelijk wel over twee onderdelen die vrij prijzig zijn.

Verder hebben de meeste Santana's een overdrive. Inderdaad een 4e pook. Wat onderdelen betreft denk ik wat makkelijker. Veel van de onderdelen zijn uitwisselbaar en er komen ook in Nederland steeds meer leveranciers.

Succes met je eventuele aankoop

Jeroen 109 SIIA


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 115 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.