Hallo, Ik heb in Spanje een hele leuke Santana 109 diesel gezien en die zou ik graag naar Nederland willen halen. Hij is uit 1981 en volgens de eigenaar heeft de wagen plm. 53.000 km gelopen. Bij de eerste inspectie vielen me twee dingen op waar ik eigenlijk geen antwoord op heb: 1) versnellingspook draait rond maar je kunt de verschillende versnellingen wel selecteren als je weet waar ze zitten. 2) Motor draait heel (veel te) langzaam stationair waardoor de hele auto staat te schudden. Heeft iemand antwoord op de volgende vragen: - wat is dat met die pook / versnellingsbak dan ? - hoe stel ik het stationair toerental af op een diesel ? - Hoe herken ik een overdrive ? (Er zit een pookje extra op de auto en er zit een klont ijzer naast de remtrommel op de bak) - Kan ik er in Nederland een kenteken op krijgen (is er bv. typegoedkeuring voor een Santana) Wat zou zo'n wagen eigenlijk waard zijn ? hij is orgineel (dus met deukje hier en daar), keihard chassis rondom, motor gebruikt wel beetje olie (plm. liter 750 km.), versnellingsbak doet het maar is iets mee (zie boven) en het interieur is redelijk uitgewoond. Mvrgr, hugo
|