Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 16:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2003, 02:32 
Mijn serie III diesel (ex mil.) rookt sinds een paar dagen enorm via de kleppendeksel ontluchting, een zuigerveer blijft vermoedelijk hangen en de kompressie blaast overal langs het kleppendeksel naar buiten.
Hoog tijd om dit 3X gelagerde blok te vervangen door een 5X gelagerde die ik al een tijdje heb liggen om te reviseren. Dit blok moet zondermeer passen i.p.v. de 3X denk ik.
Maar... de grote 24 volt dynamo zal ik waarschijnlijk niet kunnen overzetten omdat de olievulpijp op een andere plaats zit als bij de 3X. De vulpijp zit dus a.h.w. in de weg bij de 5x om de dynamo op dezelfde plaats te kunnen plaatsen.
Vraag: Kent iemand dit probleem en heb je daarvoor een oplossing gevonden?
b.v. andere olievulpijp, andere dynamo, dynamo op een andere plaats (ik heb daar nu de vacuumpomp zitten), dynamo met vacuumpomp.
Grt Louis


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2003, 02:53 
is het een 2.25 of een 2.5 l motor? .
bij de 2.25 kan de voordeksel van het blok over worden gezet compleet met poulie en olievulpijp. bij de 2.5 heb je een banaan vormige steun nodig zoals op de militaire 110 24V dan moet je 4 gaten boren en draad tappen .
ik heb zo'n steun liggen . bel maar voor meer info

Ron 010-5118124


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2003, 09:17 
Eventueel kun je ook een plaatje op de plek van de olie vulpijp monteren en een kleppendeksel met olie vuldop monteren. Deze heb ik nog wel winking smiley PLaatje denk ik ook wel, dan moet ik even zoeken!

Groetjes Bowy


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2003, 15:23 
Bedankt jullie voor de mogelijke oplossingen en aanbiedingen. Ik kijk bij de montage wat ik dan tegen kom en hoe dat op te lossen is. Eind van de week kan de wisseling beginnen.
Louis


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 136 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.