Land Rover Prikbord
http://laroprik.nl/

vacuum
http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=3&t=24621
Pagina 1 van 1

Auteur:  jo [ zo 11 mei 2003, 09:57 ]
Berichttitel:  vacuum

Ik heb op een diesel motor last van vacuum, hij zuigt veel lucht door het inlaatspruitstuk (je hoort het duidelijk en je voelt het). Is dat een probleen en is dat op te lossen, of is dat normaal. Deze motor rookt wit/blauw bij stationair lopen en onregelmatig, kan ook aan de inspuitpomp liggen. Maar dat weet ik niet, ben fotograaf en geen monteur Ha Ha.

Auteur:  Jorrit [ zo 11 mei 2003, 10:17 ]
Berichttitel:  Re: vacuum

Hoi Jo,

Je kun voorzichtig met remmenreiniger proberen of hij valselucht trekt. maar in principe kan dat niet bij een diesel, een diesel krijgt zoveel lucht binnen als deze aanzuigen kan en daar past hij zijn brandstofop aan. Bij de modernere worde dit ook gemeten en geregeld bij de oude is de enige regeling die je de hoeveelheid diesel. Hoe meer diesel, hoe meer toeren hoe harder hij gaat zuigen en moe meer lucht. de kans is dus groter dat je verstuivers op zijn. Het makelijkst kun je hier achter komen door ze er uit te schroeven en even naar een motor revisie bedrijf te gaan.ze horen mooi te vernevelen, spuiten ze een straaltje of een waaier moeten ze gereviceerd worden, beter is om ze tegen een setje gereviceerde in te ruilen (dit is goedkoper dan ze te laten reviceren).

Succes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]

Ps als je nog vragen heb hor ik het wel.

Auteur:  Hendrik "Blue-Box" SIII [ zo 11 mei 2003, 12:26 ]
Berichttitel:  Re: vacuum

Als het een Series diesel betreft (2.25) hoeft de blauwe rook bij stationaire draaien niet verontrustend te zijn. Ze doen dit bijna allemaal en het is gewoon niet anders. De motor is gewoon in een andere eeuw ontworpen en we moeten niet proberen deze te verbeteren naar het hedendaagse concept, dat lukt gewoonweg niet.

Natuurlijk kan het helemaal geen kwaad om de verstuivers na te laten kijken. Het is een kleine klus om ze eruit te halen en ze lus in te leveren (bespaart weer arbeidsloon en tijd). Meestal worden de verstuivers namelijk weer weggebracht naar een diesel specialist en dat kan je natuurlijk ook zelf doen. Denk er wel om dat je ten alle tijde nieuwe brandplaatjes (koper kleurige ringen) onder de verstuivers doet op momnet dat je deze monteert........

Als je een rembekrachtiger op een Series hebt haalt deze vacuüm weg in het inlaat spruitstuk. Dit is tegen alle principes van een diesel in en daar gaar hij vaak stationair slecht van lopen en roken. Regelmatig wordt deze smoorklep (gasklep) eruit gehaald waardoor de motor weer vrij kan ademhalen, wel moet je dan je rembekrachtiger opgeven of een aanpassing doen om vacuüm te creëren doormiddel van een pomp.
Een paar postings terug wordt geschreven over een elektropomp van Volvo en als je op Vacuüm zoekt wordt je ook een stuk wijzer.

Groet, Hendrik.

Auteur:  Ad Groenenberg [ ma 12 mei 2003, 23:35 ]
Berichttitel:  Re: vacuum

Wij leveren vacuum pompjes voor de oude series diesel en daar knappen ze echt van op.
Ad Gr

Auteur:  Hendrik "Blue-Box" SIII [ di 13 mei 2003, 00:19 ]
Berichttitel:  Re: vacuum

Ook voor een 2.25 diesel zonder losse spanrol?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/