Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 21:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Isolatie
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 23:02 
Onze 110 is ex-militair en dus heel lawaaiig. We zouden graag onderweg elkaar kunnen verstaan, heeft iemand tips voor goeie isolatie van de cabine?

Er zijn in Engeland van die kant en klaar pakketten te krijgen, maar dat is nogal duur. We zaten zelf te denken aan het zwarte isolatierubber waarmee CV ketels worden bekleed, maar daar moet ook wat overheen omdat het anders te kwetsbaar is.

Dan het motorruim. Weet iemand met wat je dat het beste isoleert?

groeten


Jasper en Eva


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Isolatie
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 23:37 
Nou weet ik wel wat je niet moet nemen
Dat is die troep, die een vermogen kost, van 3M
Op de doos staat voor motorruimten maar je kan wachten op brand omdat die zooi er direct vanaf valt danat het zich eerst heeft opgeblazen.

Jan


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Isolatie
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2003, 00:16 
Iemand ervaring met het spul dat Conrad aanbiedt ?
Jurjen


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Isolatie
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2003, 00:33 
Ik heb ook een Ex-leger 110, heb de binnenkant van de hardttop beplakt metisolatie-matjes (ong1 cm dik). Helpt iets tegen geluid, en behoorlijk wat in temperatuur ('s winters sneller warm, 's zomers langer koel). Zorg verder dat je wat in delaadruimte hebt staan, (of een deken hebt liggen) dat absorbeert ook al. Isolatie in het motorruim hebben we niet, de Security's overtreffen het toch al....

gr. Chris


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Isolatie
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2003, 01:03 
mijn gehele hardtop is bekleed met tapijt, mijn bodem is voorzien van dikke rubber matten. Dit helpt al aardig.
Mijn schutbord durf ik nog niet te bekleden omdat ik bang ben dat isolatie als een spons werkt en alles dan gaat rotten.

groetjes,
James


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Isolatie
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2003, 02:04 
Hoi,

Mijn 88 binnenkant hardtop zit originele bekleding in, dus daar zalle we 't maar niet over hebbe.

De motorkap aan de binnenkant bekleed met zelfklevende motorruimteisolatieplaten (ja Aad), die tevens brandwerend zijn.
Motorruimte zelf niets aan gedaan, wel strip van zelfklevendmotorruimteisolatieplaat aan de binnenkant/bovenzijde van het schutbord geplakt, daar rammelt de motorkap her en der tegen allerlei elektronieka. Tevens als eerst natuurlijk nieuwe motorkapophangrubbertjes vervangen en de reserveband ervanaf gehaald.
Tevens nieuwe (Landrover Supermarket) cabinebekleding aangeschaft.Nieuwe dikke' vloermatten en schotbordbekleding enzovoorts.
Naast mijn hangen ook nog eens een paar borden met speakers voor het nodige muzikale genot.

Moet eerlijk zeggen, Na al deze aanpassingen kon ik mijn radio een stuk zachter zetten. En je moet het niet te stil maken, anders ga je vrouw weer de leegte opvullen met kletsen.

Grtz,
Arie
SIII 88 enderest


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Isolatie
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2003, 02:48 
Jasper en Eva,

Ik had hetzelfde probleem en heb onder de motorkap van die eiermatten geplakt, standaard gamma/praxis. Ik weet niet of dat brandwerend werkt maar het dempt wel wat in geluid.
In de cabine heb ik 0.8 cm dikke rubber matten neergelegd. helpt perfect en neemt geen water op, 48 euro strekkende meter. Je voetenbak leg je zo vol, die matten zijn makkelijk op maat te snijden en met zelftappers (of lijm) op je middenconsol te maken.
Ik heb nog niets in de motorruimte zelf gedaan, maar het geluidsniveau is nu dusdanig gedaald dat zelfs mijn vriendin meegaat in de LaRo op vakantie smiling smiley

ALOHA Bob


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Isolatie
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2003, 02:50 
Volgens mij kan je bitume ook wel aardig gebruiken en voor de motorruimte zeker.
Heel goed verwerkbaal en erg goedkoop.

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Isolatie
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2003, 04:07 
Hoi Jasper en Eva,

Uit de laatste LRO international: Noisekiller acoustic verf.

Zie: www.noisekiller.co.uk

Grtz,
Arie
SIII 88 enz


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Isolatie
BerichtGeplaatst: zo 11 mei 2003, 11:15 
Jasper, Eva,

Gisteravond heb ik de geluidsisolatie van de motorkap verwijderd.
Het waren zelfklevende dreunplaten welke door de motorwarmte spontaan loslieten.

Het werkt dus echt niet!!
Ik ga nu eerst de voetenbakken met rubbermatten bekleden.

Succes,

Andreas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Isolatie
BerichtGeplaatst: ma 12 mei 2003, 10:16 
Hoi,

Bekleden is een goede optie, mijn vorige auto een 90 TD had geen bekleding en bij 100 was er niet met elkaar te praten. Nu is mijn 110 volledig bekleedt een het scheelt meer als de helft.

Let er wel op dat het vocht(condens) weg kan en niet de tunnel bekleden, dit i.v.m. de warmteafvoer.

Informeer eens bij Get Visual in Amersfoort, zij doen ook aan de bekleding van LR. Ik heb er geen ervaring mee maar t.a.v. onderhoud ben ik zeer tevreden over ze.

Tom


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 139 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.