Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 08:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 23:02 
Hoi Allemaal,

ik ben opzoek naar een jerrycanhouder (weet de woordwaarde hier niet van) voor mijn 110, ik heb aan de rechterkant een water tank en ik wil aan de linker kant een jerrycanhouder (bijvoorkeur met deurtje) om voor het achter wiel in de zijkant te bouwen. weet iemand waar ik deze kan kopen? Of is er iemand die er nog een heeft liggen?

Alvast bedankt,

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 23:15 
Ola Jorrit!

Ben op zoek naar het zelfde en denk eraan om hiervoor naar een staalkonstruktie bedrijf te gaan in Arnhem. Die man rijd zelf ook LR en kan dit volgens mij voor een schappelijk prijsje wel doen en hij kan tevens het plaatwerk doen. Mischien word het interessant als we dit beiden tegelijk laten doen. Hij vind het ook geen probleem als we er zelf aan meewerken dus maakt het nog goedkoper.
Laat ff weten wat je ervan vind!

Adios Henk.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 23:37 
Hoi Jorrit,

Ik heb vorige week een jerrycan-houder op maat laten maken bij SMB in genderen. Ben er erg tevreden smiling smiley over en niet onbelangrijk is dat het een heel vriendelijk bedrijf is waar je nog goed en eerlijk word geholpen. Ik heb er hele goede ervaringen op gedaan. Ze weten waar ze over praten en denken met je mee. Surf maar naar hun site voor meer info [home.filternet.nl]
Als je hun belt moet je even vragen naar Ad Groenenberg.

Succes, Jan Kok


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 23:46 
Jan , ik zat toch niet bij je aan de koffietafel gisteren?

Anton


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 23:55 
Hoezo?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: vr 09 mei 2003, 23:57 
Ik was daar gisteravond op de koffie.

Anton


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 00:07 
Nee, ik was er vorige week vrijdag rond de middag. De koffie is daar trouwens goed.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 00:32 
Jorrit dat is zonde bij Ron Bolleboom heeft een puntgave 110 achterbak gelegen.
Zo'n engelse met 2 deurtjes aan de buitenkant(dus voor 4 jerrycans).
een week of twee geleden kwamen hier twee belgen voor.
Zij hebben de bak gekocht maar vonden de kasten maar niets.
Je zou kunnen bellen of die mischien??????????

Ps Aad Koene(zo eigenwijs als hij is)loopt weer rond te huppele/strompelen dus de foto's v/d bbq (die ik afgelopen maandag naar Aad al doorgemaild had) komen zodra Aad een zich een beetje beter voelt.

Groeten Theo Kaufmann/Disco


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 00:37 
Eigenwijs, Aad???? Dat kan toch niet winking smiley

Het lijkt me zo'n verstandige wijze man...... grinning smileygrinning smiley

Groetjes BOWy

ps beterschap Aad!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Jerrycanhouder
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 01:13 
Jorrit,

ik ben een beetje bezig een 110 voor Afrika klaar te maken, dit samen met kenissen die veel ervaring hebben op en met dit verloren continent.
Zij kiezen er heel bewust voor om geen bergruimtes te maken met deurtjes ervoor.
Die deurtjes maken dieven maar nieuwsgierig en lokken zo braak uit.
We zullen in die 110, naast de al geplande watertank, een vaste extra brandstoftank maken. Zodoende heb je wel de mogelijkheid om extra brandstof mee te nemen, en niet (hopelijk) de grotere kans op inbraak.

Hopelijk heb je wat aan deze overdenking.

Succes


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Serieus?!
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 01:14 
Willen jullie niet zo minderwaard doen over en oude grijze man die het gevecht met de natuur probeert te winnen?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Verloren continent ?????
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 02:41 
Is toch gewoon overvaren bij Gibraltar ??

Grtz,
Arie
SIII 88 enderest


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 05:57 
Jorrit ik heb je site gezien en ik weet wat jullie "droom" is. Ik ben al verschillende keren in Afrika geweest (dit jaar weer maar helaas zonder Laro), en het is een van de redenen waarom ik mijn landrover heb gekocht, over een aantal jaren ermee naar Afrika te rijden. Persoonlijk zou ik voor een extra tank gaan, liefst in de achterbak. Gewoon lekker zelf op maat maken. De Jerrycans kosten je hoe dan ook ruimte, waar je ze ook plaatst, ik denk als je een klein deel van je laadruimte opofferd voor een extra tank, je veel praktischer uit bent. Je hoeft in dat geval immers niet iedere keer al die can's te vullen en ovr te gieten. Je maakt gewoon een extra vulopening.

als jij een tekening maakt hoe je 't wil hebben en voor plaatstaal zorgt, bel dan even en dan wil ik m graag voor je lassen en mee inbouwen.

laat maar wat horen
Groetjes Vincent


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 mei 2003, 09:56 
bedankt voor jullie reacties,

mijn voorkeur gaat uit naar een vak aaan de zijkant om de volgende rede, een jerrycan is los te vervoeren, en kan bijna niet stuk gaat deze toch stuk vervang je hem of leg je hem andersom neer bij extra tanken heb je meestal met kraantjes of pompjes te maken en dit kan allemaal stuk. daarnaast is de ruimte voor het achterwiel mooi onbenut, dus erg geschikt voor dit soort werk en je houd je zwaartepunt lager dan dat je ze op je roofrack legt. Met betrekking tot inbraak is het misschien een idee om het deurtje te vervangen voor een ijzerenstang met een slotje zodat ze zien dat het "alleen maar" diesel is. en ze het niet zo even mee kunnen paken, ik heb dit al eerder gezien.

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5 D RHD hardtop "Annabel"
[members.home.nl]


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 154 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.