Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 19:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: as10/ecu by pass
BerichtGeplaatst: do 17 aug 2023, 08:06 
Offline

Geregistreerd: do 17 aug 2023, 08:00
Berichten: 14
beste mensen

ben nieuw hier, hallo allemaal

ik zoek een by pass box voor de as 10 kast,
1 van onze 2000 td5 defenders wil starten maar naar 3 seconden valt uit, soms wel soms niet, erg vervelend allemaal, alles al geprobeerd.

andere ecu, andere as10, alle massa punten, by pass kabel van groen grijze draad, relays etc.

ik kan me herineren dat ik ooit zon kastje heb gezien die het dus mogelijk maakt om de hele as 10 last te omzeilen want ik denk dat daar of in kabelboom het probleem zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: as10/ecu by pass
BerichtGeplaatst: zo 20 aug 2023, 14:03 
Lees hier wat tips op een oud draadje hier. Denk dat je die al wel gechecked heeft? gaat en blijft de brandstofopvoerpomp draaien? Zijn alle zekeringen heel(flauw maar soms vergeet je zoiets).

Soms is het idd mogelijk( en ik vind verstandig als regelgeving het toelaat) om dingen uit een ECU te laten halen. Alarmen en startblokkeringen zijn soms helaas wel nodig bij all risk verzekeringen. Maar ja, als jij hem niet wegkrijgt lukt dat een ander ook niet.

Zelf zo recent de startblokkering en EGR uit een ecu van een 1.9 VW TDI laten halen(en gelijkt gechipt naar 170PK).

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: as10/ecu by pass
BerichtGeplaatst: ma 21 aug 2023, 11:46 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
Ik weet niet beter dan dat de Td5 nauwelijks zonder de electronische rimram wil lopen.
Tegelijkertijd zijn de berichten dat problemen slecht zelden aan de electronische rimram te wijten zijn.
Een heel enkele keer raakt de ECU van de leg, je kan die dan verwisselen en dan moet ie weer lopen.
Het goede is dat je de ECU kan uitlezen, het vraagt wel wat voorkennis om de klachten dan te duiden.

PS Het weg-programmeren van de EGR is natuurlijk het toppunt van sjoemel-software.
Gaat het om een motor die in een oude auto, zonder EGR-eisen, wordt geplaatst dan kan je het doen (maar dan blijft het smerig).
Gaat het om een modernere auto dan loop je vroeger of later tegen de lamp.
Bij mijn "Puma" wordt bij de APK de werking van de EGR al uitgelezen, je kan die uitlezing natuurlijk ook foppen met een kastje dat de juiste uitlezing simuleert .... daar komt tzt ook wel weer een controle op.  Dan zit er niks anders meer op als het bij iedere APK de auto terugbouwen naar de fabrieksspecs.


PS  De discussie is natuurlijk meer iets voor het "Prikbord". 
     En, wellicht, krijg je meer praktische suggesties op het LRCH-forum, daar zit vrij veel Td5-kennis.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 150 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.