Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2019, 21:10 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo allemaal,

Allereerst heeft het geen haast, er is nog ander werk genoeg :o

Zoek dus of een oude complete rover vooras of wat onderdelen hiervan
Voor een experiment om RRC asstompen aan een bladgeveerde rover vooras te maken zoek ik de genoemde onderdelen
Zoals wel meer landrover series rijders wil ik ooit eens schijfremmen op de vooras. Hier zijn al draadjes genoeg van te vinden.
Vandaag 2 complete RRC assen wezen halen voor de diff's(3.47) om na een motor conversie naar indenor 92 PK wat beter uit te komen met het toerental op de snelweg.
Nu keek ik natuurlijk ook gelijk begerig naar de geventileerde schijfremmen met de heerlijk grote remklauwen met 4 zuigers erin :o .

Maar wil de spoorbreedte en de bladvering origineel houden vandaar deze actie. Ook wil ik mijn huidige originele vooras niet op offeren omdat ik bij een onverhoopt fiasco altijd terug naar origineel wil.

Van de twee oude remtrommels(mogen totaal gegroefd of een stuk uit zijn) wil ik "spoorverbreders" van enkele mm dik van draaien zodat de originele stalen serie velgen of vroege defender velgen net wat ruimer langs de rrc remklauw gaan. Weet de valkuil van de lengte van de draadeinden(wheelstuds) Mogelijk zou ik ook wolf velgen kunnen passen maar de gaatjes zijn natuurlijk geen originele look. En dan heb ik ook niets meer aan de velgenset met banden die er nu onder zit.

Voorashuis of oude vooras. Diff mag aan soep zijn, swivels mogen lek putten en geroest zijn. steekassen 10 splains series om aan de homokineten van de rrc te zetten.

Dit is omdat de flenzen van de as stomp van een RRC en serie redelijk de zelfde diameter hebben maar een andere steek.
Mogelijk last mijn collega foto lasser of de flenzen van de oude serie swivels aan de rrc swivels of de flenzen van de oude rrc vooras aan de nieuw te construeren bladgeveerde rover vooras. Of we lassen de niet passende gaten van het donor ashuis dicht en boren nieuwe en tappen draad op de maten van de rrc asstompen. denk dat dit de minst bewerkelijk optie is. Belangrijk is dan dat ik de afstanden goed in de gaten houd zodat alle splaines maximaal in de spiebanen vallen.Dit kan denk ik door de afstand tussen de twee steekassen op te meten met gedemonteerd diff.

Heeft iemand nog delen of ervaring en een mening met een dergelijk experiment? Ik hoor graag van jullie

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 jun 2019, 23:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 16:43
Berichten: 105
Ik heb nog een linker en een rechter serie 3 steekas/swivel/swivelhousing/naaf/meenemer liggen.
Is knap roestig en mag weg voor heel weinig, maar ik woon op de Groningse klei en het is te zwaar om te versturen.

_________________
Groet,
Eric.
Afbeelding
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 jun 2019, 21:06 
Houd het even in gedachten, is idd een stukje sturen vanaf 078. Verwacht overigens dat dat juist de delen zijn die ik overhoud. Leuk dat je meedenkt, groet nico.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 dec 2019, 19:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:07
Berichten: 12
Woonplaats: Roelofarendsveen
Hoi

Ik heb dit een keer gevonden op het internet.
Is dit wat je bedoeld?

Gr.Wilco


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Land Rover 109 2a (benzine) Stawag bj. 1970 ex.Brandweer Oostenrijk.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 dec 2019, 10:39 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Leuk dat je meedenkt.

Juist een LT77 en een LT230 gekocht dus ik moet nu wel naar een andere vooras in verband met de permanente 4x4. Andere Ashcroft oplossingen zijn veel duurder voor mij. De een zegt dat de kruisjes anders sneuvelen, de ander zegt van niet? ik gok er niet op. Bewaar mijn oude originele spullen , dan is er altijd een weg terug.
Wil het voor de RDW er zo origineel mogelijk uit laten zien . spoorbreedte wil ik niet veranderen! Kunststof kappen op mijn wielkappen uit den boze! Misschien had ik op mijn werk idd zoiets als deze tussenflenzen kunnen laten maken(best bewerkelijk). Op mijn werk heb ik een fotolasser die mij helpt! Ben inmiddels zo ver dat ik op een RRC as de veerpads van een oud ander as huis er aangelast heeft (van schroefveer naar bladveren). Deze kan je ook nagemaakt kopen maar wilde er originele aan.
Flenzen eraf en as ingekort, flenzen hebben er een pasrand aangedraaid gekregen zodat ze in de as vallen voor centrering en zijn er weer op serie breedte eraan gelast. Erg in de fusee kanteling gehad! Zit zeker zo mooi en vast als origineel. Nu nog de steekassen inkorten. Nieuwe splaines frezen is nogal kostbaar, kost mij 150 euro per steekas omdat dit bij een collega machinefabriek moet gebeuren.
ALS IEMAN HIER NOG EEN GOEDKOPE GOEDE OPLOSSING VOOR HEEFT?
Om er nu een stukje tussenuit te halen en weer te verbinden met een verbinding aangedraaid en dan lassen ? Zal eens een oude rot in het vak opzoeken bij de koffie.

Zo, 2e bakje koffie. groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.