Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 23:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Remmen serie 2a
BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2015, 21:42 
Offline

Geregistreerd: vr 06 feb 2015, 23:23
Berichten: 8
Woonplaats: Zeerijp
Hoi, heeft iemand ideeën of tips om de remmen van een serie 2a uit 1968 simpel te verbeteren?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen serie 2a
BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2015, 17:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Hi,

Heb je een 109 of een 88 en heb je op de vooras al dubbele remcilinders?
Als je 10 inch trommels hebt, kun je naar de late serie3 11inch trommels en (voor) dubbele cilinders gaan (op de vroege serie3 109 zat die configuratie ook al)

Als je echt luxe wilt remmen, doe je een schijfconversie met Heystee swivel- en naaf huizen. Kost een paar centjes, maar je hebt wel wat. De naaf bouw je op met standaard series onderdelen en je monteert defender remschijven en remklauwen.

Financiëel zal het elkaar weinig ontlopen denk ik als je met nieuwe onderdelen op bouwt (tenzij je ergens gebruikte late serie 3 assen op de kop weet te tikken).

Succes, Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen serie 2a
BerichtGeplaatst: di 10 feb 2015, 09:59 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Ik heb op mijn 88" Lightweight voor en achter een paar militaire remsetjes, bij van Dam in Rhenen vandaan, gezet en ik moet zeggen, qua pasvorm, afstellen en remmen 100% beter als welk aftermarket spul dan ook en alles wat je nodig hebt zit er bij.

Die militaire setjes zijn op elkaar afgestemde, dwz. perfect op maat gedraaide trommels en voeringen waardoor de pasvorm en rondheid gewoon goed zijn.

Voor meer remvermogen hoef ik (de komende jaren zeker) echt geen schijfrem conversie meer, als ik nu mijn maat 49 op het pedaal zet sta ik echt heul snel stil.

G-J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.